نرم افزار CRM چطور فروش شما را افزایش می دهد؟

نرم افزار CRM چطور فروش شما را افزایش می دهد؟ در صورت استفاده صحیح، نرم افزار CRM می تواند بعنوان یک ابزار کارآمد برای افزایش بهره وری، افزایش فروش و تبدیل فرصت های فروش به مشتری شناخته شود.



به گزارش زارا به نقل از مهر، مدیریت ارتباط با مشتری می تواند بسیار فراتر از مدیریت روابط عمل کند. نرم افزار CRM به شما کمک می نماید که فرآیندهای موجود در کسب و کار خویش را به سادگی مدیریت کنید، اما نباید به این نرم افزار تنها بعنوان ابزاری برای بهبود خدمات مشتریان و تسهیل کارها نگاه کنید.
در صورت استفاده صحیح، نرم افزار CRM می تواند بعنوان یک ابزار کارآمد برای افزایش بهره وری، افزایش فروش و تبدیل فرصت های فروش به مشتری شناخته شود. کاربرد CRM در افزایش فروش، بهره وری و دقت پیشبینی امروزه موضوعی اثبات شده است.
۱. به اشتراک گذاری اطلاعات در تیم با CRM
اگر فرایندهای کاری شما در تیم فروش هماهنگ نباشد، زمان و انرژی بسیار بالایی هدر می رود.
به اشتراک گذاری شفاف اطلاعات در تیم فروش سبب می شود همه افراد تیم با هماهنگی پیش رفته و ریسک اشتباهاتی که در اثر یکپارچه نبودن اطلاعات اتفاق می افتد، کاهش پیدا کند. بعنوان مثال، اگر کسب و کار شما دو بار با یک سرنخ تماس بگیرد و نفر دومی که تماس می گیرد از تماس فرد اول اطلاع نداشته باشد، سازمان یا شرکت شما بی نظم به نظر می آید.
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان می تواند تمام اطلاعات مربوطه را ذخیره کرده و بین افراد تیم شما به اشتراک بگذارد. ازاین رو همه از وضعیت پیشرفت سرنخ ها اطلاع دارند و هیچ کار اضافه ای صورت نمی گیرد. این نخستین کاربرد بهترین نرم افزار CRM در افزایش فروش شرکت ها و سازمان ها، صرف نظر از اندازه یا زمینه فعالیت هست.
۲. کاربرد CRM در افزایش فروش با پیگیری
اگر می خواهید افزایش فروش داشته باشید و رو ابطتان را حفظ کنید، باید دائماً چرخه فروشتان را کنترل کنید.
استفاده از CRM برای نظارت و پیگیری چرخه فروش می تواند در رفع هرگونه نقصی در روش ها و فعالیت ها مفید باشد و هر مرحله از فرایند فروش می تواند توسط نرم افزار CRM نظارت و پایش شود.
کاربرد نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان در افزایش فروش به این شکل هست که بر مبنای اطلاعات به دست آمده متوجه خواهید شد که کدام فرآیندها به خوبی کار می کنند و در کدام موارد احتیاج به پیشرفت و بهینه سازی دارید تا با بهبود این قسمت ها، بتوانید افزایش فروش را تجربه کنید.
۳. کسب اطلاعات در مورد مشتریان
یک نرم افزار CRM با قیمت مناسب می تواند داده ها و اطلاعات بسیار ارزشمندی را در مورد تاریخچه، وضعیت و رفتار مشتری در اختیار تیم های فروش قرار دهد. کاربرد CRM در افزایش فروش این است که با استفاده از این اطلاعات، می تواند با عرضه پیشنهادات سفارشی سازی شده به مشتریان بر مبنای آنچه درباره آنها می داند، میزان فروش را افزایش دهد.
همچنین متوجه خواهید شد که کدام گروه های مشتری برای شما ارزشمندتر هستند. به صورت طبیعی گروه های خاصی در پایگاه مشتریان شما وجود دارند، شما با هدف قرار دادن این بخش ها می توانید فروش را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.
۴. کاربرد CRM در افزایش فروش با گزارش دهی
اینکه بتوانید به سادگی گزارش های مورد نظر خویش را تهیه کنید، می تواند به کسب و کار شما کمک نماید تا از داده های جمع آوری شده بیشترین بهره را ببرید و از این خصوصیت برای تصمیم گیری و اجرای استراتژی های موفق استفاده کنید.
نرم افزار CRM با فراهم کردن یک داشبورد و خصوصیت های اتوماسیون هرگونه احتیاج به جمع آوری دستی اطلاعات برای گزارش ها را برطرف می کند.
۵. اعلانات و هشدارها
مدیریت تمام مراحل و فرایندهای کسب و کار و آگاه بودن از شرایط، بدون کمک گرفتن از نرم افزار CRM به هیچ وجه کار آسانی نیست.
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان می تواند حاوی یک عملکرد اخطار باشد که کارکنان شما را از وقایع یا اقداماتی که احتیاج به وقوع دارند یا در شرف وقوع هستند آگاه کند.
کاربرد CRM در افزایش فروش با استفاده از اعلان ها و هشدارها به این صورت است که بعنوان مثال اگر سفارشی ارسال نشده باشد یا یک سرنخ به پیگیری نیاز داشته باشد، نرم افزار CRM تیم شما را از وجودش آگاه می کند.

۶. ایمیل مارکتینگ و کاربرد CRM در افزایش فروش
با عرضه پیشنهادات و تبلیغات از راه ایمیل مارکتینگ، می توانید مشتریان بیشتری را برای خرید محصولات یا خدماتتان ترغیب کنید. حتی اگر مشتری شما به خدمات یا محصولات به خصوصی که در آن لحظه عرضه می شود علاقه ای نداشته باشد، این پیشنهادات و تبلیغات سبب می شوند که افراد درباره کسب و کار شما فکر کنند و این در نهایت سبب افزایش فروش کسب و کار شما می شود.
۷. مدیریت وظایف
مدیریت وظایف برای رسیدگی به مهم ترین مسئولیت ها ضروری می باشد. این که بتوانید حساب های مشتریان را به صورت کارآمدتری مدیریت کنید، می تواند اجرای بیش فروشی و فروش متقابل را در مورد آنها برای کسب و کار شما آسان تر کند و این می تواند برای شما افزایش فروش را به ارمغان بیاورد. کاربرد CRM در افزایش فروش به این صورت است که می تواند به صورت خودکار هر اقدامی را که باید فوراً صورت گیرد اولویت بندی کرده و در مورد آن به شما اطلاع می دهد تا روابط و گفتگوی شما با مشتریان به صورت موثری حفظ شود و گسترش پیدا کند.
۸. یکپارچه سازی با نرم افزار حسابداری
برای استفاده بیشتر از نرم افزار CRM، سازمان ها اغلب CRM را با نرم افزار حسابداری خود ادغام می کنند. CRM می تواند تاریخچه حساب، مخاطبین اصلی، ارتباطات مشتری و گفتگوهای داخلی حساب را برای نرم افزار حسابداری شما فراهم آورد. ادغام این داده ها نه تنها بینش ارزشمندی در مورد روندهای گذشته به شما می دهد، بلکه به افزایش دقت پیشبینی های آینده هم کمک می نماید. کاربرد CRM در افزایش فروش در این مورد این است که با در اختیار داشتن همه حساب ها و سابقه آنها در یک مکان از راه چاره CRM سبب کاهش زمان جستجو، افزایش بهره وری و گسترش کسب و کار می شود.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


منبع:

1400/03/10
23:12:40
0.0 / 5
233
تگهای خبر: ارز , خدمات , زمینه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است