هفت قانون تغییر ناپذیر در طراحی لوگوی اسم

هفت قانون تغییر ناپذیر در طراحی لوگوی اسم زارا: همانطور كه می دانید آنچه برند را در ابتدا معروف می كند و جایگاهی در ذهن مشتری به وجود می آورد، تولید یك زمینه تازه و یك طبقه بندی جدید توسط نام تجاری است.



به گزارش زارا به نقل از مهر، با گذشت زمان و تولید زمینه های تازه تر اما، چیزی جز یك نام از برند باقی نمی ماند. مثلا نام برند نایك، نماد نایك را توصیف می كند و بكارگیری مستمر نام برند با نماد برند در طولانی مدت و با هزینه بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار سبب تثبیت نماد نایك در ذهن مخاطب شده است.
پس می توان گفت اهمیت نوشتار برند نه تنها كمتر از اهمیت نماد آن نیست بلكه در خیلی از موارد مهم تر تلقی می گردد اما نام برند چه خصوصیت های بصری باید داشته باشد و در طراحی لوگوی اسم چه مواردی باید رعایت شود تا هویت برند تقویت شده و با ذهن مشتری ارتباط برقرار كند. این موضوعی است كه به آن می پردازیم:
خوانایی مهمترین است
یك لوگو تایپ، هرچقدر هم كه زیبایی بصری و تكنیك های فنی در آن رعایت شده باشد درصورتی كه قابلیت خواندن سریع را نداشته باشد هیچ جایگاهی در ذهن مخاطب تولید نمی كند، پس مهمترین مبحث در طراحی لوگو تایپ برند تجاری، خوانایی آن نوشته است.
قدرت در سادگی است
ذهن انسان، به گونه ای فطری از پیچیدگی و شلوغی فرار می كند و هر چقدر المان های بصری در طراحی آرم و لوگو نزدیك به اشكال هندسی ساده همچون مستطیل، دایره و مثلث باشند، جذابیت بصری آنها از نگاه مخاطب افزایش می یابد، پس هرچه ساختار اجزای حروف نوشتاری، نزدیك به این اشكال باشد، علاوه بر خوانایی بهتر، سریع تر در ذهن مخاطب ثبت می گردد.

تمایز را با ساختارشكنی خلق كنید
تمامی سرمایه یك لوگو تایپ، حروف بسیار ساده آن نسبت به فونت است. در لوگوتایپ بهتر است تمامی المان ها ساده ترین شكل ممكن را داشته باشند و بخشی متمایز از بقیه المان ها به ناگاه پدیدار شود. این تفاوت بصری همان هویت نوشتار برند شما از نگاه مخاطب تلقی می گردد. مانند تایپو گرافی برند ویزا
افقی جذاب تر به نظر می رسد
دو چشم انسان در كنار هم و به صورت افقی قرارگرفته است و هر آنچه به صورت افقی باشد جذابتر به نظر می آید. پس این قانون را فراموش نكنید كه لوگوتایپ را یك مستطیل فرضی قرار دهید.
قانون روانشناسی گشتالت را رعایت كنید
اگر می خواهید ایده بصری ساده ای را در طراحی لوگو و یا لوگوتایپ بگنجانید از روش لوگوتایپ فدكس پیروی كنید. لوگوتایپ فدكس در نگاه اول چیزی جز نوشته ساده فدكس به نظر نمی رسد اما با كمی دقت فلشی درون آن نهفته شده كه پیام فعالیت برند (خدمات پستی) را با خود حمل می كند. این همان قانون تكامل در روانشناسی گشتالت است. (قانون تكامل گشتالت: مغز انسان تمایل به تكمیل المان های بصری دارد كه بخشی از آن جا افتاده و یا حذف گردیده است و از این كار لذت می برد)
نسبت طلایی تعیین كننده است
روانشناسان معتقدند كه زیباترین ساختار، مستطیلی است كه نسبت طول به عرض آن عدد ۱.۶۱۸ (نسبت طلایی) باشد. چون كه این نسبت در شبكیه چشم انسان رعایت شده به این دلیل انسان آن را زیباترین حالت می بیند. هر چه المان های بصری در معماری و طراحی به این عدد نزدیك تر شوند، ساختاری پایدارتر، منظم تر و زیبا تر به خود می گیرند. از این روست كه شركت های بزرگ در طراحی لوگو برندشان از این قانون پیروی می كنند.
تك رنگ به یادماندنی تر است
قانون رنگ در برندینگ به این مورد اشاره می كند كه استفاده از دو رنگ در طراحی لوگوی شركت برند یادآوری را نسبت به تك رنگ سخت تر می كند و استفاده از سه رنگ بطور قطع یادآوری برند در ذهن مشتری غیر ممكن. برخی برندهای بزرگ این مهم را دریافتند و نماد نوشتاری خویش را از دورنگ به تك رنگ تغییر دادند. مانند ویزا كارد و پپسی كولا

1397/05/03
14:47:19
5.0 / 5
4626
تگهای خبر: برند , تولید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است