در جمع خبرنگاران عنوان شد:

ممانعت بی جهت وزارت صنعت از فعالیت برخی وارد كنندگان خودرو

ممانعت بی جهت وزارت صنعت از فعالیت برخی وارد كنندگان خودرو زارا: در حالی ممنوعیت ثبت سفارش واردات خودرو و ساماندهی وارد كنندگان از جانب وزارت صنعت چالش هایی را تولید كرده، اكنون برخی وارد كنندگان از اقدامات بی جهت مركز اصناف و امور بازرگانان گلایه دارند.



به گزارش زارا به نقل از مهر، میلاد علینقی در نشست خبری روز گذشته خود با خبرنگاران با اشاره به نامه نگاری های مختلف با مركز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در سال ۹۵ با كمپانی های بزرگ دنیا تعاملاتی را صورت دادیم كه بر این اساس قرار بر این شد كه با شركت هایكو از آلمان تعاملاتی را برقرار سازیم. اما متأسفانه باوجود عرضه تمامی مستندات در خصوص نمایندگی بودن «داتیس خودرو» از جانب این شركت آلمانی، هیچ پاسخ مشخصی از جانب وزارت صنعت دریافت نشده است. این در شرایطی است كه حتی به سادگی، حراست مركز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت هم از پذیرش نامه ها و كارمندان این شركت خودداری می كنند.
وی اضافه كرد: نخستین اصل ما در این شركت خدمات دهی به مشتریان و كاهش آلودگی هوا است كه بر این اساس تلاش داشته ایم تا خودروهای هیبریدی و دوچرخه های پاك را وارد چرخه حمل و نقل نموده و بعد از آن كار تولید را شروع نماییم. اما متأسفانه وزارت صنعت پذیرشی در این رابطه صورت نمی دهد و بیشتر بر این باور است كه این شركت اجازه واردات ندارد.
عضو هیات مدیره داتیس خودرو، تصریح كرد: مدارك لازم به مركز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت عرضه شده و قرار بر این بود كه شب عید سال قبل مجوز لازم از جانب وزارت صنعت دریافت شود اما با جواب شگفت آوری از جانب آنها مواجه شدیم كه مدارك ما را گم كرده بودند و همین امر دردسرهای زیادی را برای دریافت دوباره مجوز از جانب كمپانی مادر در آلمان مواجه كرد. اما به هر روی توانستیم مجوزهای لازم را دریافت نماییم.
علینقی با اشاره به اینكه خدمات بعد از فروش ۱۰ ساله را برای خودروهای خود عرضه می دهیم تصریح كرد: چنانچه مركز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، مجوزهای لازم را در اختیار ما قرار ندهد، در سایر كشورها نمایندگی شركت ولوو و هایكو را دایر خواهیم كرد چون كه در مجوز عرضه شده از جانب كمپانی مادر، ما نماینده انحصاری در خاورمیانه هستیم و اگر چنین اتفاقی رخ دهد، به صورت قطع، ضررهای زیادی به كشور وارد می گردد.
وی ادامه داد: نامه نگاری های متعددی از جانب این شركت با وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی صورت گرفته اما تابحال پاسخ مشخصی داده نشده و تنها یك «نه» بدون هیچ دلیلی به ما گفته می گردد. این در شرایطی است كه اگر در یك كشور خارجی برای انجام كار اقتصادی شفاف و قانونمند با مانع مواجه می شدیم آنقدر ناراحت كننده نبود در كشور خود بدون هیچ دلیلی اجازه كار شفاف نداشته باشیم.
عضو هیات مدیره شركت داتیس خودرو تاكید كرد: اكنون تمام درخواست ما از وزارت صنعت آن است كه با دلایل قانع كننده عدم رد درخواست های ما را اعلام نمایند نه اینكه ما را از حق قانونی خود در خصوص تردد و پیگیری امور خود در مركز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، خودداری كنند.
همچنین در این نشست خبری محمدرضا علینقی مدیرعامل شركت داتیس خودرو هم تصریح كرد: در خیلی از مذاكرات، تا نام ایران را می آوردیم در همان ابتدا كسی حاضر نبود پای صحبت ما بنشیند در حالیكه با رایزنی های بسیار توانستیم نمایندگی یك شركت معتبر آلمانی در حوزه خودرو را دریافت نمائیم اما با سنگ اندازی های وزارت صنعت، تمام تلاش ما به هدر رفت. این در شرایطی است كه در بهمن ماه سال قبل مدارك خویش را به مركز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت عرضه دادیم و آن ها مجدد این مورد را مطرح نمودند كه چرا در قرارداد نمایندگی ولوو ذكر شده در حالیكه هایكو یكی از شركای استراتژیك ولوو در دنیا به حساب می آید كه اقدام به تیونینگ خودروهای ولوو می كند. هنوز هم هیچ پاسخ مشخصی در این رابطه دریافت نكرده ایم.
وی اضافه كرد: در تاریخ ۲۴ تیرماه سال ۱۳۹۶، رئیس مركز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت در نامه ای با عنایت به درخواست این شركت در خصوص فعالیت با نام تجاری هایكو از آلمان اعلام نموده كه این شركت اقدام به تیونینگ خودرو می كند و با عنایت به سیاست های وزارتخانه متبوع امكان صدور گواهی فعالیت برای شركت های تیونینگ وجود ندارد در حالیكه ما تلاش داشتیم كه این خودرو را وارد كشور كرده و خط تولید آن را هم راه اندازی نمائیم. ضمن اینكه برای تأمین قطعات هم مذاكرات به نحوی پیش رفته بود كه بعد از تحویل آخرین خودرو تا ۱۰ سال امكان تأمین قطعات وجود داشته باشد ازاین رو برنامه بلندمدت ما برای فروش خودرو و تولید آن در كشور بود.

1396/11/09
19:23:49
5.0 / 5
4744
تگهای خبر: اصناف , تولید , خدمات , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است