رییس دانشگاه تهران تاكید كرد

لزوم ایجاد شبكه بین المللی برای هر عضو هیأت علمی

لزوم ایجاد شبكه بین المللی برای هر عضو هیأت علمی به گزارش زارا رئیس دانشگاه تهران بر لزوم ایجاد شبكه بین المللی برای هر یك از اعضای هیأت علمی تصریح كرد و اظهار داشت: هرچند كه دانشگاه، دانشكده ها و گروه ها شبكه های بین المللی را دارند اما اینكه هر عضو هیأت علمی هم بعنوان پایه اصلی تبادلات بتواند شبكه بین المللی خویش را ایجاد كند از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، دكتر محمود نیلی احمدآبادی در نشست هم اندیشی اعضای هیأت علمی جدیدالاستخدام دانشگاه تهران، اظهار داشت: برگزاری این جلسه فرصتی است تا اعضای هیأت علمی جدید با برنامه ها، سیاست ها و قوانین و مقررات دانشگاه تهران آشنا گردند و هم چنین مدیریت دانشگاه از نظریات و دیدگاه های اعضای جدید بهره گیرد.
وی با تاكید بر بحث پیشرو بودن دانشگاه تهران و نقش آن در سطح ملی و بین المللی، اظهار نمود: بدیهی است كه در هر كشوری متناسب با جایگاه سازمان ها و نهادها توجه و حساسیت به آنها هم متفاوت خواهد بود و دانشگاه تهران بعنوان یك نهاد مؤثر نشان و پرچم دار آموزش عالی كشور است. امروزه نشر علم چنان گسترش پیدا كرده كه در هر گوشه دنیا می توان یك دانشگاه را از سطح عملكرد و یافته های آن ارزیابی كرد، این دانشگاه همواره در حل مسائل و مشكلات جامعه پیشگام بوده است.
دكتر نیلی با اشاره به اینكه اعضای هیأت علمی نقش اصلی در تحقق اهداف دانشگاه دارند، تصریح كرد: قطعا اعضای هیأت علمی نقش اصلی مدیریت اجرای برنامه های آموزشی، پژوهشی، سیاست گذاری و مشاركت را بر عهده دارند و بر این اساس، طبیعی است كه گروه ها و دانشكده ها تلاش می كنند تا در زمان استخدام این اعضا بهترین ها را انتخاب كنند. بنابراین مایه افتخار است از بین متقاضیان استخدام در دانشگاه كه سالیانه حدود دو هزار تن هستند، شما توانسته اید جذب دانشگاه تهران شوید.
رئیس دانشگاه تهران در ادامه خاطرنشان كرد: این دانشگاه از لحاظ كیفیت و كمیت دانشگاه وسیعی است و این وسعت تنوع بسیاری را در آن بوجود آورده است و منجر به این مساله شده تا قوانین و مقررات خصوصیت های خاص خویش را پیدا كنند. بنابراین دانشگاه به جهت اینكه بتواند این تنوع را پوشش دهد و هم چنین جهت آشنایی اعضای هیأت علمی جدید با قوانین این گونه نشست ها را برگزار می نماید.
وی با عنوان اینكه دانشگاه مشاركتی ترین نهاد هر كشوری است، اظهار نمود: در این جلسات سیاست گذاری های دانشگاه باید برای اعضای هیأت علمی تبیین شود، اگر سیاست هایی كه در دانشگاه تصویب می شود با بدنه به اشتراك گذاشته نشود و یك تفاهم بین بدنه و سیاست گذاری ها به وجود نیاید، طبیعی است كه قابل پیاده سازی نخواهند بود. شروع اتخاذ هر تصمیمی در دانشگاه از گروه و دانشكده است، پس خیلی نمی توان اظهار داشت كه واحد سیاست گذاری و بدنه دانشگاه از یكدیگر جدا هستند.
دكتر نیلی اضافه كرد: مهم می باشد كه بدانیم دانشگاه تهران چه سیاستی را دنبال می كند، چه انتظاراتی از اعضای هیأت علمی خود دارد و هم چنین در مقابل انتظارات اعضای هیأت علمی از دانشگاه هم بررسی شود تا بتوانیم به یك تفاهم مناسب برای اجرای برنامه ها دست یابیم.
رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اهداف برنامه پنج ساله این دانشگاه اظهار داشت: در هر سال بر طبق این اهداف پیشرفت های دانشگاه را مورد بررسی قرار می دهیم و تلاش داریم تا هر آیین نامه ای كه در دانشگاه تصویب می شود و هر گونه برنامه ای كه در دست اجراست با این اهداف منطبق و در یك جهت تعریف شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح فعالیتهای حوزه بین الملل دانشگاه تهران، خاطرنشان كرد: ایجاد شبكه بین المللی برای هر یك از اعضای هیأت علمی از نكات مهمی است كه باید به آن توجه گردد. هرچند كه دانشگاه، دانشكده ها و گروه ها شبكه های بین المللی را دارند، اما این مساله هم مهم می باشد كه هر عضو هیأت علمی هم بعنوان پایه اصلی تبادلات بتواند شبكه بین المللی خویش را ایجاد كند كه همه اعضای هیأت علمی در پیشبرد سیاست ها و راهبردها نقش كلیدی دارند پس هر چه توانمندی این اعضا افزون شود، می توان به آینده دانشگاه امید بیشتری داشت و البته یكی از این توانمندی ها كسب تجربه ملی و بین المللی است.
دكتر نیلی با تاكید اینكه دانشگاه در ایجاد زیرساخت های مناسب برای اجرای سیاست ها و برنامه ها باید در زمینه های مختلف فعالیت كند، اضافه كرد: برای این منظور و در كنار فعالیتهای بین المللی دانشگاه تهران توانسته در مباحث نوآوری، كارآفرینی و مسئولیت اجتماعی نهادهای ویژه ای چون پارك علم و فناوری و مراكز رشد و نوآوری را تاُسیس كند. درخواست دانشگاه از اعضای هیأت علمی جدید این است تا با اینگونه مراكز به خوبی آشنا گردند و متناسب با علاقه و مسئولیت ها خود از این نهادها استفاده كنند.
رئیس دانشگاه تهران، تصریح كرد: راه اندازی شركت سرمایه گذاری توسعه بعنوان ظرفیت دیگر دانشگاه، هدف تبدیل و نزدیك كردن ایده به كسب و كار را بر عهده دارد. در این شركت صندوق های ریسك پذیری بوجود آمده تا دانشگاه تهران بتواند در هزینه های تبدیل ایده به محصول هم مشاركت كند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، وی اظهار نمود: درخواست من از اعضای هیأت علمی جدید این است كه در آغاز ورود به دانشگاه تهران به یك تصویر دقیق و روشن از آنچه كه دانشگاه از آنان انتظار دارد دست یابند هم چنین به امكانات، قوانین و مقررات آشنا گردند تا بر مبنای آن بتوانند سیاست های خویش را تنظیم كنند.
دكتر نیلی همینطور اضافه كرد: دانشگاه تهران خواسته های مشخصی دارد كه در چارچوب آیین نامه هایی چون ترفیع و ارتقا بیان شده است، البته این مسائل حداقل انتظارات است و قطعا هیچ عضو هیأت علمی به آن قانع نیست و می خواهد در سطح ملی و بین المللی فعالیتهای بیشتری را عرضه نماید و ما فكر می نماییم ظرفیت های دانشگاه تهران می تواند این شرایط را برای آنان فراهم آورد.



1398/11/13
08:15:59
5.0 / 5
4232
تگهای خبر: آموزش , ارز , دانشگاه , زمینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است