معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تأكید كرد

مجموعه دانشگاهی به رغم مشكلات مالی، تلاش گسترده ای برای برگزاری هرچه بهتر اربعین دارد

مجموعه دانشگاهی به رغم مشكلات مالی، تلاش گسترده ای برای برگزاری هرچه بهتر اربعین دارد به گزارش زارا معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بابیان اینكه دانشگاهیان عهده دار غنا بخشیدن به این حركت عظیم اربعین هستند، اظهار داشت: جای خرسندی است كه مجموعه دانشگاهی به رغم تمامی مشكلات مالی، تلاش های گسترده ای برای برگزاری هر چه بهتر برنامه های خود در روزهای اربعین دارد.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، دكتر غلامرضا غفاری در سومین نشست ستاد اربعین دانشگاهیان كشور كه به میزبانی دانشگاه شهیدچمران اهواز برگزار شد، تصریح كرد: درحركت بزرگ اربعین سهم دانشگاهیان نسبت به سایر مراكز آموزش عالی بیشتر و مسئولیت های آنها هم سنگین تر است.
وی بابیان اینكه تمامی اهتمام و تلاش نظام جمهوری اسلامی بر این است تا حماسه اربعین باشكوه تر از سال های گذشته برگزار شود، تصریح كرد: امیدواریم بتوانیم پیام های تأثیرگذارتری را برای جهانیان مخابره نماییم.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، با تقدیر از فعالیت های دانشگاه شهید چمران اهواز درزمینهٔ برگزاری برنامه های فرهنگی بویژه با مبحث اربعین ابراز امیدواری كرد این فعالیت های فرهنگی توسعه بیشتری یافته تا بتوان شاهد تأثیرگذاری بهتر آن بود.
وی با اشاره به اینكه انتظار می رود سایر دانشگاه ها هم برنامه های خویش را در این زمینه تداوم بخشند، عنوان كرد: دانشگاه های سراسر كشور، جمعیت گسترده ای از دانشجویان را تحت پوشش دارند كه در رخدادهای فرهنگی و اجتماعی حضور قابل توجهی دارند.
دكتر غفاری اضافه كرد: در طول سال برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی در سطح دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی برگزار می گردد اما مبحث پیاده روی اربعین همواره یكی از رخدادهای بزرگ فرهنگی است كه احتیاج به ساماندهی دانشجویان بیشتر احساس می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، افزود: تمامی دانشگاه های دولتی و حوزه بهداشت و آموزش پزشكی، غیرانتفاعی و آزاد اسلامی در روزهای اربعین حسینی در كنار هم برای برگزاری هرچه پرشورتر پیاده روی اربعین تلاش دارند.
وی افزود: بی گمان مهر و محبت خاندان (ع) تمامی دستگاه ها و دانشگاه ها را در كنار یكدیگر قرار داده و ما هم باید تلاش نماییم از این ظرفیت برای ساماندهی هرچه بهتر دانشجویان استفاده نماییم.
دكتر غفاری تصریح كرد: جای خرسندی است كه مجموعه دانشگاهی به رغم تمامی مشكلات مالی، تلاش های گسترده ای برای برگزاری هر چه بهتر برنامه های خود در روزهای اربعین دارد.
به گزارش اداره كل روابط عمومی وزارت علوم، در ادامه دكتر غلامحسین خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز بیان كرد: شهریورماه سال قبل نشست ستاد اربعین قرارگاه شهید علم الهدی با حضور مسؤلان دانشگاه های منطقه ۱۰ كشور برگزار گردید و نحوه تعامل هرچه بیشتر دانشگاه ها در این نشست مطرح و نتایج خوبی هم حاصل شد.
وی اضافه كرد: در این نشست مصوب شد كه دانشگاه ها امكانات مناسبی را در اختیار دانشجویان برای حضور در پیاده روی بزرگ اربعین قرار دهند تا این مراسم بزرگ باشكوه بیشتری نسبت به سال های گذشته برگزار گردد. همینطور مقرر شد دانشگاه های شهرهای مرزی در چذابه و شلمچه در صورت امكان موكب هایی برای خدمت رسانی به دانشجویان راه اندازی كنند.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، خاطرنشان كرد: در جلسه ستاد اربعین مصوب شد كه دانشگاه های سراسری مانند دانشگاه پیام نور، علمی كاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی و فرهنگیان با عنایت به این كه مركز آنها در تهران است، بر مبنای برنامه ریزی ستاد مركزی خود برای استقرار و خدمت رسانی به دانشجویان در پایانه های مرزی استان اقدام نمایند.
دكتر خواجه عنوان كرد: با عنایت به برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر است كاروانی از پسران دانشجوی دانشگاه شهید چمران اهواز به كربلا و یك كاروان زیارتی هم از دختران دانشجو برای حضور در پایانه مرزی چذابه و خدمت رسانی به زائرین اعزام شوند.




منبع:

1398/07/16
15:13:03
5.0 / 5
4350
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , دانشگاه , زمینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است