واكنش وزارت بهداشت به دستگیری دانشجوی قلابی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی؛

پیگیر جزئیات دستگیری دانشجوی قلابی هستیم، مسئولان حراست باید پاسخگو باشند

پیگیر جزئیات دستگیری دانشجوی قلابی هستیم، مسئولان حراست باید پاسخگو باشند به گزارش زارا مدیركل روابط عمومی وزارت بهداشت در واكنش به دستگیری دانشجوی قلابی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، اظهار داشت: در حال پیگیری جزئیات این مساله هستیم و مسئولان حراست باید پاسخگوی نحوه ورود و خروج این فرد در دانشگاه باشند و اگر جعل مدركی در حوزه آموزشی و دانشجویی نیز اتفاق افتاده باشد نیز با متخلفان برخورد خواهیم كرد.


دكتر كیانوش جهانپور در گفت و گو با ایسنا، در واكنش به بازداشت یك دانشجوی قلابی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، اظهار نمود: اینكه فردی كارت دانشجویی و مدارك دانشجویی نداشته باشد و بخواهد سر كلاس های آموزشی دانشگاهی حضور پیدا كند، كلاهبرداری چندان سختی نیست و این اتفاق در دانشگاه های بزرگ و پردیس های این دانشگاه ها گاهی اتفاق می افتد؛ اما اینكه آن فرد بخواهد برای حضور در این كلاس ها مبلغی را پرداخت كند، بطور قطع از لحاظ عقلی و روانی مشكلی داشته است.
وی در ادامه اشاره كرد: بطور قطع ورود و خروج در دانشگاه های ما آنچنان دشوار نیست كه فردی نتواند این كار را انجام بدهد، بااینكه در مواردی برای ورود به دانشگاه كارت دانشجویی كنترل می شود؛ اما امكان دارد افرادی نیز با ترفندی در این مراكز رفت و آمد داشته باشند و وقتی هم پس از مدتی چهره فرد برای نگهبانان و نیروهای حراست شناخته شود، دیگر مدارك آنها كنترل نمی گردد. بدین سبب ورود این فرد به دانشگاه سوژه عجیبی نبوده است؛ اما اینكه فردی ادعا كند كه امتیاز حضور در كلاس های آموزشی دانشگاه را با پرداخت چندین میلیارد خریداری نموده است، امری شدنی نیست. چونكه حضور در كلاس های آموزشی برای فردی امتیاز محسوب نمی گردد و اگر هم افرادی بابت این مساله از آن فرد دانشجونما مبلغی را دریافت كرده باشند خود آنها نیز كلاهبردار بوده اند.
مدیركل روابط عمومی وزارت بهداشت همین طور اشاره كرد: اگر به صورت رسمی تقلب و یا تخلفی در آزمونی شكل می گیرد و یا اینكه مدركی برای فردی ولو جعلی صادر شود، این موارد امتیازی است كه امكان دارد در مقابل دریافت وجهی در دانشگاه اتفاق بیفتد؛ اما اینكه فردی بدون كارت دانشجویی و در كلاسی حضور داشته باشد و تكلیف او نیز بعنوان دانشجو یا فارغ التحصیل مشخص نباشد، بنظر می رسد اگر بابت این حضورش مبلغی پرداخت كرده باشد، از جانب آن فرد یا مسئول دانشگاه كلاهبرداری اتفاق افتاده است.
جهانپور درباب مسئولیت دانشگاه ها در بروز چنین حوادثی نیز اظهار داشت: اساسا حراست دانشگاه ها برای بروز چنین مواردی باید پاسخگو باشند؛ چونكه رفت و آمد مستمر یك فرد بدون داشتن كارت دانشجویی در دانشگاهی مستلزم پاسخگویی وی به حراست و عبور از این مجموعه است. همین طور اگر فردی در مقابل حضور در كلاس های دانشگاه مداركی جعلی یا تقلبی داشته باشد، مسئولان آموزشی و دانشجویی باید پاسخگوی این كلاهبرداری و جعل مدارك دانشجو باشند.
به گفته وی، در مورد دانشجوی فوق باید بررسی شود كه آیا فرد با ارائه مدارك جعلی و دریافت كارت دانشجویی سر كلاس های آموزشی دانشگاه شهید بهشتی حضور پیدا كرده است و یا اینكه بدون ارائه این مدارك این حضور را داشته است و اگر مداركی ارائه نداده باشد، انتظامات و حراست دانشگاه باید پاسخگوی نحوه ورود و خروج این دانشجو باشند.
دكتر جهانپور درباب واكنش وزارت بهداشت در رسیدگی به این مساله نیز اظهار داشت: وزارت بهداشت در چنین مواردی با پیگیری های حراستی و انضباطی به سوژه ورود پیدا می كند و اگر فرد متخلف كارمند باشد، به تخلفات اداری و اگر هیات علمی باشد، وی را به هیات تخلفات اساتید معرفی می كند و اگر جنبه حقوقی، قضایی و كیفری هم داشته باشد، به دادگستری معرفی خواهند شد تا بررسی های بیشتر انجام بگیرد. بدین سبب وزارت بهداشت در این موارد ورود پیدا كرده و اگر تخلف محرز شود، متناسب با آن تخلف برخوردهایی را انجام می دهد.
مشاور وزیر بهداشت همین طور اشاره كرد: هر اتفاقی كه خلاف بخشنامه ها و مقررات آموزشی و دانشجویی در دانشگاه های وزارت بهداشت اتفاق افتاده باشد، اساسا وزارت بهداشت ورود پیدا می كند و بعنوان ناظر سوژه را بررسی می كند؛ اما در مواردی كه ماهیت فراتر از سوژه فعلی باشد، وزارت بهداشت افراد متخلف را به مراجع قضایی معرفی می كند، بدین سبب شاهد می باشیم كه تمامی موارد تخلف و تقلب در امتحانات، جعل عنوان، جعل كارت و... در مجموعه مرتب شناسایی و با آنها برخورد می شود.
به گزارش زارا به نقل از ایسنا، ساعاتی پیش رئیس كلانتری ولنجك از دختری كه بدون شركت در كنكور و حتی ثبت نام در دانشگاه مبادرت به حضور در كلاس های رشته دندانپزشكی در دانشگاه شهید بهشتی كرده بود، آگاهی داد و پیگیری های سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره این مساله تا لحظه ارسال این خبر از طرف بعضی از مسؤولان این دانشگاه بدون پاسخ مانده است و لازم است دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی درباب نحوه ورود و خروج این فرد به دانشگاه، حضور در كلاس های درس و همین طور ادعای مطرح شده از طرف او در خصوص پرداخت چندین میلیارد تومان پول به دانشگاه به منظور خرید امتیاز تحصیلی رشته دندانپزشكی بطور دقیق شفاف سازی كند.




منبع:

1398/06/25
19:50:51
5.0 / 5
4503
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , دانشگاه , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است