حركت موسسه اعتباری نور در چارچوب اهداف نظام بانكی

حركت موسسه اعتباری نور در چارچوب اهداف نظام بانكی زارا: در حالی كه مؤسسات مالی غیرمجاز كه با پرداخت سودهای نامتعارف نظم بازار مالی كشور را خدشه دار كرده بودند اما موسسه نور توانست در این بین جایگاه درخور توجهی را به خود اختصاص دهد.



به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، چند وقتی است كه سپرده گذاران با توجه و دقت خود در سپرده گذاری، درس عبرتی از كسانی گرفته اند كه روزهای متمادی برای گرفتن اصل پول و نه سودهای موهومی كه موسسات مالی غیرمجاز ارائه می دادند، جلوی بانك مركزی و نهادهای اثرگذار حكومتی تجمع می كردند و می كنند.
مهم ترین سوالی كه برای سپرده گذاران مطرح است مجوز دار بودن این موسسات است. موسسه اعتباری نور بعنوان موسسه مجاز و مورد تائید بانك مركزی با عنایت به تنوع خدماتی كه عرضه می دهد، جای خویش را به خوبی در میان مشتریان حفظ و ارتقا داده است.
دكتر بابك افشار نیازی عضو هیات علمی و استاد اقتصاد كلان دانشگاه معتقد می باشد كه: «موسسه اعتباری نور یكی از مؤسسات مالی است كه در كنار بانك ها در بازار مالی كشور در حال فعالیت است، این در شرایطی است كه مؤسسات مالی غیرمجاز كه با پرداخت سودهای نامتعارف نظم بازار مالی كشور را خدشه دار كرده بودند اما موسسه نور توانست در این بین جایگاه درخور توجهی را به خود اختصاص دهد. »
وی ادامه داد: «موسسه نور نه تنها مشكلی برای سپرده گذاران و بانك مركزی به وجود نیاورد بلكه با تجمیع سه تعاونی اعتباری و صندوق قرض الحسنه شامل تعاونی های اعتباری كارسازان آینده، پیشگامان كویریزد و صندوق قرض الحسنه ریحانه گستر مشیز استان كرمان شكل گرفت و با دریافت مجوز از بانك مركزی نقش مؤثری در حفظ منافع سپرده گذاران این نهادهای مالی و نظم بازار غیر متشكل پولی داشته است. »
عضو هیات علمی و استاد اقتصاد كلان دانشگاه در انتها در مورد عملكرد موسسه اظهار داشت: «موسسه، همواره ضوابط را رعایت كرده و در چارچوب اهداف نظام بانكی در حال حركت است و الان مسیر را به گونه ای پیش برده است كه بعنوان یك موسسه شناخته شده، در حال طی راه است؛ شاید حتی بتوان انتظار داشت كه با رعایت ضوابط، در آینده این موسسه به یك بانك موفق هم تبدیل گردد. »

1396/10/19
23:22:44
5.0 / 5
4737
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است