در مراسم تفاهم نامه همكاری دانشگاه تبریز با دانشگاه ایغدیر تركیه مطرح شد

كنسرسیوم دانشگاهی 3 كشور ایران، تركیه و آذربایجان راه اندازی شود

كنسرسیوم دانشگاهی 3 كشور ایران، تركیه و آذربایجان راه اندازی شود به گزارش زارا دانشگاه تبریز و دانشگاه ایغدیر تركیه، در جهت توسعه همكاریهای علمی بین المللی مشترك تفاهم نامه همكاری امضا كردند.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، دكتر میررضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز و هیات همراه وی به منظور گسترش و توسعه همكاریهای بین المللی و هم عملیاتی سازی تفاهم نامه ها از ۶ دانشگاه شرق كشور تركیه شامل دانشگاه های ایغدیر، آتاتورك ارزوم، كافكاس، صنعتی ارزوم، فنی كارادنیز و آرداهان بازدید كردند و با مسؤلان این دانشگاه ها راه های توسعه همكاریهای مشترك را مورد بررسی قرار دادند.
رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به اهداف این سفر اظهار داشت: این سفر بیشتر در جهت توسعه همكاریهای بین المللی، آشنایی با ظرفیت های دانشگاه های منطقه و به خصوص عملیاتی كردن مفاد تفاهم نامه های همكاری مشترك صورت گرفت.
دكتر مجیدی اتصال شبكه آزمایشگاه های دانشگاه تبریز با مراكز علمی و دانشگاهی كشور تركیه، تبادل استاد و دانشجو، اجرای طرح تحقیقاتی، ایجاد بسترهای لازم برای فرصت های مطالعاتی دانشجویان و اعضای هیات علمی، برگزاری دوره های مشترك، آشنایی و استفاده از امكانات و پتانسیل های همدیگر، توسعه همكاریهای فرهنگی و آموزشی از دیگر اهداف این سفر بیان كرد.
رئیس دانشگاه تبریز اظهار داشت: در بازدید از دانشگاه ایغدیر تفاهم نامه همكاری مشترك بین رؤسای دانشگاه ها به امضا رسید كه در همین راستا راه اندازی دوره های مشترك در ۱۲ رشته در مقطع كارشناسی ارشد و ۴ رشته در مقطع دكتری و هم طرح اراسموس پلاس مورد تاكید و تائید وزارت علوم دو كشور بزودی آغاز خواهد شد.
دكتر مجیدی افزود: در این سفر مذاكرات و توافقات اولیه برای استفاده از آزمایشگاه های مجهز مركزی دانشگاه های آتاتورك و هم صنعتی ارزروم، دانشگاه صنعتی كارادنیز و هم اعزام اساتید آموزش زبان فارسی به این دانشگاه ها و مطالعات مشترك در حوزه علوم انسانی انجام گرفت.
به قول وی در بازدید از دانشگاه كافكاس دو طرف همینطور موافقت كردند كه علاوه بر راه اندازی دوره های دو مدركه، دفتر مطالعات مشترك فرهنگی تحت عنوان شهریار در این دانشگاه تأسیس شود.
رئیس دانشگاه تبریز اضافه كرد: به علت قرابت جغرافیایی و فرهنگی دانشگاه های بزرگ شرق تركیه با جمهوری اسلامی ایران و هم جمهوری آذربایجان پیشنهاد راه اندازی كنسرسیوم دانشگاهی سه كشور هم در این سفر عنوان شد كه مورد استقبال رؤسای آن دانشگاه ها قرار گرفت و مقرر شد مطالعات اولیه در این خصوص بزودی توسط مدیریت های همكاریهای بین المللی دانشگاه ها آغاز شود.
دكتر مجیدی در ادامه با تاكید بر اینكه این دانشگاه بعنوان رئیس كارگروه همكاریهای علمی ایران و تركیه با تمام توان و امكانات آماده گسترش تعاملات علمی و فرهنگی بین دو كشور است، خاطرنشان كرد: توسعه همكاریهای بین المللی و قرار گرفتن در جمع دانشگاه های برتر دنیا ازجمله راهبردهای كلان این دانشگاه است و ازاین رو دانشگاه تبریز جزو نخستین دانشگاه هایی بود كه در اتحادیه های بزرگ بین المللی ازجمله اتحادیه دانشگاه های جهان (IAU)، اتحادیه دانشگاه های بین المللی (IUC) و اتحادیه دانشگاه های منطقه قفقاز (KUNIB) حضوری فعال داشته است.
بر مبنای اعلام روابط عمومی وزارت علوم، دانشگاه تبریز هم اكنون با داشتن بیشتر از ۲۱ دانشكده، چندین پژوهشكده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی، بیشتر از ۲۴ هزار نفر دانشجو و ۴۵۷ هزار مترمربع فضای آموزشی، كمك آموزشی و پژوهشی و هم به جهت هم جواری با دانشگاه های بزرگ كشورهای منطقه، بعنوان بزرگ ترین مركز علمی غرب و شمال غرب كشور، عهده دار بخش بزرگی از مسئولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه های بین المللی است.



1398/05/29
14:41:44
5.0 / 5
4142
تگهای خبر: آموزش , ارز , برتر , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است