وزیر علوم خبر داد

آخرین پیگیری های وزارت علوم درباره احكام سنگین دانشجویان بازداشتی

آخرین پیگیری های وزارت علوم درباره احكام سنگین دانشجویان بازداشتی به گزارش زارا وزیر علوم در تشریح آخرین پیگیری های این وزارتخانه در مورد احكام سنگین دانشجویان بازداشتی اظهار داشت: از دانشگاه ها درخواست داریم كه اسامی این دانشجویان را به معاونت حقوقی وزارت علوم ارسال نمایند تا راه های كمك به این دانشجویان بررسی شود.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، دكتر منصور غلامی در نشست خبری كه امروز به منظور تجلیل از خبرنگاران برگزار شد، به آخرین پیگیری های احكام سنگین دانشجویان بازداشتی از جانب وزارت علوم اشاره نمود و اظهار داشت: ما در مواردی كه این دانشجویان گرفتار مشكلات و مسائل قضایی می شوند، اگر به حوزه دانشجویی و فعالیت های دانشگاهی آنها ارتباط داشته باشد، پیگیری كرده و البته ابتدا تلاش می نماییم كه از بروز این مشكلات پیشگیری شود؛ چون كه خیلی از دانشجویان تجربه لازم برای احتراز از تخلفات قانونی ندارند، اما در مواردی هم كه دانشجویان با مشكل مواجه می شوند، وزارت علوم تلاش می كند با كمك به این افراد میزان صدمه ها به حداقل برسد یا هیچ صدمه ای به دانشجویان وارد نشود.
ایشان در ادامه خاطرنشان كرد: زمانی كه برخوردهای قضایی با دانشجویان مربوط به مسائل خارج دانشگاه باشد، مسئولان قضایی با این دانشجویان همانند شهروندان دیگر برخورد می كنند. باآنكه سال قبل قوه قضاییه همكاریهای خوبی با وزارت علوم در مورد پرونده های این دانشجویان داشتند.
دكتر غلامی تصریح كرد: زمانی كه پرونده های قضایی دانشجویان باز شده باشند این پرونده ها روند طبیعی خویش را طی می كند، اما در مورد پرونده هایی كه هنوز باز نشده، ما تلاش می نماییم آن پرونده به عدم صدور حكم یا حكم سنگین ختم شود.
دكتر غلامی تصریح كرد: در مورد بعضی از پرونده ها با بررسی هایی كه انجام دادیم، در دادگاه تجدیدنظر احكام صادر شده اصلاح گردید و هم اكنون هم از دانشگاه ها درخواست كردیم در مواردی كه دانشجویان حكم سنگین دریافت كرده بودند، اسامی آنها به دفتر حقوقی وزارت علوم ارسال شود تا راه های حمایت و كمك به این دانشجویان بررسی شود.



1398/05/21
15:38:58
5.0 / 5
4189
تگهای خبر: دانشگاه , وزارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است