معاون وزیر جهاد كشاورزی اعلام كرد:

تشكیل زنجیره ارزش برای كاهش قیمت گوشت گوساله گرم

تشكیل زنجیره ارزش برای كاهش قیمت گوشت گوساله گرم به گزارش زارا معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد كشاورزی اعلام نمود: ما به دنبال ایجاد زنجیره گوشت گرم گوساله از مزرعه تا سفره در جهت متعادل كردن قیمت و بالا بردن كییفیت این محصول هستیم.



به گزارش زارا به نقل از وزارت جهاد كشاورزی، مرتضی رضایی امروز چهارشنبه در نشستی با حضور تعدادی از نمایندگان فروشگاه های زنجیره ای، سازمان میادین میوه و تره بار، انجمن صنفی گاوداران ایران و شورای تامین كنندگان دام ایران اظهار داشت: با عنایت به بهبود وضعیت تولید دام زنده در كشور ما در صدد هستیم با تشكیل زنجیره ارزش، گوشت گوساله گرم تولید داخل را با قیمت و كیفیت مناسب به دست مردم برسد.
وی اضافه كرد: دامداری ها الان با انباشت گوساله های پروار شده آماده به بازار روبرو هستند كه همین امر سبب شده قیمت هر كیلوگرم گوشت گوساله زنده به زیر ۳۰ هزار تومان برسد و ازاین رو انتظار داریم مردم هم این كاهش قیمت را در بازار حس كنند.
رضایی تصریح كرد: با عنایت به كاهش قیمت گوشت گوساله زنده تولید داخل و ارزیابی های صورت گرفته، قیمت هر كیلوگرم لاشه گرم گوساله در بازار باید حدود ۸۰ هزار تومان باشد و هر قیمتی بالاتر از آن حباب قیمت است.
وی خاطرنشان كرد: متاسفانه فروشگاه های زنجیره ای، دامداران، اتحادیه ها و تامین كنندگان دام آنقدر از هم فاصله گرفته اند كه دلال های مزاحم وارد عرصه شده و بر قیمت گوشت تاثیر گذاشته اند.
معاون وزیر جهاد كشاورزی اضافه كرد: این درحالی است كه تامین كنندگان دام كشور آماده اند گوشت گرم گوساله را به صورت لاشه با قیمت مناسب در اختیار فروشگاه های زنجیره ای و واحدهای قطعه بندی قرار دهند.
وی اظهار داشت: در جهت تعامل بیشتر و شكل گیری زنجیره گوشت گوساله تولید داخل، در آینده جلساتی با حضور واحدهای قطعه بندی و بسته بندی گوشت برگزار می نماییم.
در این نشست، رئیس تامین كنندگان دام ایران اعلام آمادگی كرد: روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن گوشت گرم گوساله به صورت لاشه را با قیمت مناسب در سطح تهران به صورت مستقیم در اختیار بازار قرار دهد.
منصور پوریان اظهار داشت: ما آماده هستیم در فاز دوم عرضه گوشت دام سبك را آغاز نماییم.
دراین نشست، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران هم تصریح كرد: به رغم آن كه قیمت هر كیلوگرم گوساله زنده تولید داخل از ۳۵ تا ۳۸ هزار تومان شب عید، حالا به مرز ۳۰ هزار تومان رسیده، اما ما شاهد كاهش قیمت گوشت در بازار نبوده ایم.
احمد مقدسی اضافه كرد: واسطه ها میان تولید كنندگان و مصرف كنندگان مانع كاهش قیمت شده اند.

1398/05/18
16:22:31
5.0 / 5
4519
تگهای خبر: ارز , بازار , تولید , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است