رئیس پردیس بین الملل ارس دانشگاه تهران اعلام كرد

برنامه ای برای افزایش شهریه نداریم، جذب ۴۰ دانشجوی خارجی در مهر امسال

برنامه ای برای افزایش شهریه نداریم، جذب ۴۰ دانشجوی خارجی در مهر امسال زارا: رئیس پردیس بین الملل ارس دانشگاه تهران با تاكید بر اینكه برنامه ای برای افزایش شهریه دانشجویان این مركز در مهر ماه سال جاری نداریم اظهار داشت: برای دانشجویان پذیرفته دراین مركز خوابگاه تخصیص می دهیم.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، دكتر زهرا امام جمعه در نشست خبری كه به منظور تشریح فعالیت های پردیس بین الملل ارس دانشگاه تهران انجام شد گزارشی از تاریخچه فعالیت این پردیس ارائه داد و اظهار داشت: پردیس ارس از سال ۸۸ فعالیت خودرا آغاز نموده و بعنوان قسمتی از دانشگاه تهران فعالیت های خودرا آغاز نموده است كه بعضی از این پردیس ها به صورت رشته ای و برخی نیز به صورت میان رشته ای فعالیت می نمایند.
ایشان سپس اشاره كرد: پذیرش دانشجو در پردیس ارس كه ابتدا جذب دانشجوی كارشناسی ارشد را در اولویت خود قرار داده است از سال ۹۲ نیز نخستین دوره جذب دانشجویان دكتری را در برنامه خود قرار داده بطوریكه در سال ۹۴ با تجدیدنظری كه از طرف دانشگاه تهران صورت گرفت فعالیت های این مركز برمبنای ماموریت تعریف شده آغاز شد. به شكلی كه در این بازبینی پردیس البرز در رشته های بین رشته ای و پردیس های ارس و كیش به سمت جذب دانشجوی بین المللی رفتند.
رئیس پردیس ارس دانشگاه تهران اشاره كرد: از سال ۹۶ پذیرش دانشجو در این پردیس شروع شد و برمبنای چشم انداز تعریف شده باید تا سال ۱۴۰۱ تعداد دانشجویان خارجی ما به ۲۰۰ دانشجو افزایش یابد و هم اكنون نیز ۱۲۰ دانشجوی ایرانی و ۹۰ دانشجوی خارجی در پردیس ارس تحصیل می كنند كه رشته های علوم انسانی فعالترین رشته های این پردیس به شمار می روند. امام جمعه همین طور اشاره كرد: از سال تحصیلی جدید به سمت جذب دانشجو از كشورهای حوزه قفقاز حركت خواهیم كرد به شكلی كه علاوه بر كشورهای عرب دانشجویانی از سایر كشورها جذب می نماییم. ضمن اینكه از مهر ماه سال جاری ۴۰ دانشجوی بین المللی تحصیل خودرا در این پردیس آغاز می كنند.
رئیس پردیس بین المللی دانشگاه تهران با تاكید بر اینكه این پردیس بعنوان یك موسسه پژوهشی به نام فناوری و نوآوری ارس در زمینه های تحقیقاتی نیز فعالیت هایی را انجام می دهد، اظهار داشت: پنج طرح فعال در حوزه تحقیقاتی و پژوهشی در دست اجرا داریم و برمبنای سیاست های تدوین شده تلاش داریم در این حوزه نیز فعالتر ظاهر شویم.
دكتر امام جمعه اشاره كرد: كلاس های پردیس ارس در جلفا برگزار می گردد و اساتید این دانشگاه از دانشگاه های سطح ۱ تهران هستند. به شكلی كه اساتید به صورت حق ماموریت در این دانشگاه تدریس می كنند.
او همینطور با تاكید بر اینكه شهریه های پردیس بین الملل ارس دانشگاه تهران برمبنای مصوبه وزارت علوم از دانشجویان خارجی به صورت دلار دریافت می شود، اظهار داشت: دانشجویان ایرانی شهریه خودرا به صورت ریال پرداخت می كنند.
او همینطور با اشاره به برگزاری كلاس های آموزشی دو زبانه (فارسی و انگلیسی) از مهر ماه جاری در پردیس بین الملل ارس نیز اظهار داشت: دانشجویان می توانند به صورت انتخابی در كلاس های آموزشی به زبان فارسی یا انگلیسی شركت نمایند و مدارك این دانشجویان نیز بعنوان فارغ التحصیل از پردیس بین الملل ارائه خواهد شد.
رئیس پردیس بین الملل دانشگاه تهران درباب نحوه جذب دانشجویان در این پردیس نیز اظهار داشت: دانشگاه تهران پس از بررسی های لازم با شرط معدل نتایج درخواست ها را در این پردیس بررسی می كنند و دانشجویان ایرانی نیز به صورت مصاحبه پذیرش می شوند. ضمن اینكه این پردیس هیچ تفاوتی از لحاظ كیفیت با وضعیت آموزشی دانشگاه تهران ندارد و تمام قوانین دانشگاه در پردیس حاكم است.
وی از تمهیدات پردیس بین الملل ارس دانشگاه تهران درباب ارائه امكانات خوابگاهی به دانشجویان آگاهی داد و اظهار داشت: درسال جاری ۴۰ دانشجوی خارجی جذب این مركز می شوند كه برای همه آنها خوابگاه در نظر گرفته شده است. ضمن اینكه ۵۰ دانشجوی دیگر نیز در خوابگاه های این مركز اسكان داده شده اند.
امام جمعه با تاكید بر اینكه شهریه دانشجویان پردیس ارس دانشگاه تهران در مهر ماه سال جاری افزایش نمی یابد، اظهار داشت: میزان شهریه دریافتی از دانشجویان در دوره دكتری در این پردیس در مقایسه با شهریه ای كه دانشجویان در دانشگاه آزاد پرداخت می كنند بسیار كمتر است. ضمن اینكه ما بنا نداریم مهر ماه امسال شهریه دانشجویان خودرا افزایش دهیم و دانشگاه تهران تنها دانشگاهی است كه با هزینه خود دانشجویان را به فرصت مطالعاتی اعزام می كند.




منبع:

1398/05/16
16:01:37
5.0 / 5
4205
تگهای خبر: آموزش , دانشگاه , دلار , زمینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است