رییس دانشگاه تهران:

یكی از وجوه دانشگاه ها، امكان بهره مندی از ظرفیت های جهانی است، مرزهای علم محدود به جغرافیا نیست

یكی از وجوه دانشگاه ها، امكان بهره مندی از ظرفیت های جهانی است، مرزهای علم محدود به جغرافیا نیست زارا: رئیس دانشگاه تهران اظهار داشت: یكی از وجوه متمایز دانشگاه ها امكان بهره مندی از ظرفیت های جهانی است، به این علت كه مرزهای علم در دنیا محدود به جغرافیا نیست و پژوهشگران خیلی بهتر از هر دوره دیگری می توانند در كنار هم قرار بگیرند و فعالیت های مشترك داشته باشند.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، دكتر محمود نیلی احمدآبادی به مناسبت هفتادمین سال تاسیس دانشگاه فردوسی مشهد در نشست روسای دانشگاه های بزرگ كه در سازمان مركزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار نمود: امروز دانشگاه های ما در صحنه بین المللی بسیار خوش می درخشند و از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشند كه این جایگاه ویژه یك فرصت استثنایی را برای آنها فراهم می آورد تا بتوانند از ظرفیت های بین المللی استفاده كنند.
وی ادامه داد: آنچه كه امروز شاهد آن هستیم، خوشه های فكری و مشورتی است كه در میان دانشگاه ها تشكیل شده است؛ تشكیل خوشه های فكری شاید برای نخستین بار در كشور كمك كرد تا افراد متخصص در یك حوزه كنار هم قرار بگیرند و راجع به یك سوژه مشترك فعالیت كنند كه البته هم به لحاظ الگو و هم به لحاظ محتوا آینده بسیار خوبی را برای آنها تصور می كنم.
رئیس دانشگاه تهران اشاره كرد: دانشگاه ها در حال تجربه پروژه پژوهشی هستند كه جنبه های حقوقی، مالی و اجرایی دارد و چندین دانشگاه بطور مشترك این اقدام را انجام می دهند. چند سازمان كه از لحاظ مالی و حقوقی متفاوت هستند یك پروژه را متعهد می شوند و آنرا انجام می دهند كه فارغ از نتیجه بسیار خوبی كه خواهد داشت، یك تمرین است و ما هیچ چاره ای جز فعالیت و همكاری مشترك نداریم.
وی عنوان كرد: هر كدام از دانشگاه های كشور ظرفیت فوق العاده ای دارند و اگر این ظرفیت در كنار هم قرار بگیرد، با هم ضرب می شود و توانمندی ها را به ظهور می رساند. مجموعه دستگاه های مدیریتی كشور هم به این نتیجه رسیده اند كه پاسخ خیلی از مشكلات و چاره آنها در به كارگیری ظرفیت دانشگاه ها است. دانشگاه ها اگر بخواهند به این نیازها پاسخ دهند، هیچ كدام به تنهایی نمی توانند و باید در كنار هم قرار گیرند.
نیلی احمدآبادی بیان كرد: با عنایت به جایگاهی كه دانشگاه ها بعنوان مرجع در كشور دارند، اگر در كنار یكدیگر قرار گیرند و مورد توجه دستگاه ها باشند حتما می توانیم در آینده ای نزدیك بر خیلی از مشكلات فائق آییم و بیشتر از گذشته در توسعه، مشاركت داشته باشیم و به یك كشور توسعه یافته تبدیل شویم.




منبع:

1398/04/08
13:47:05
5.0 / 5
4550
تگهای خبر: دانشگاه , متخصص , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است