رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد:

زیرساخت‎های كشور به علوم انسانی وابسته است

زیرساخت‎های كشور به علوم انسانی وابسته است زارا: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد اظهار داشت: زیرساخت‎های كشور به علوم انسانی وابسته است.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، داریوش جاوید در جلسه هم اندیشی و گفت‎وگو درباره تعالی علوم انسانی و هنر كه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد، اظهاركرد: مقام معظم رهبری همواره تأكیدات بسیاری بر روی حوزه علوم انسانی داشته‎اند.
وی اشاره كرد: اما به نقل از دكتر ولایتی ریاست هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی متأسفانه تابحال كار شایسته و درخوری در حوزه علوم انسانی اتفاق نیفتاده است. به رغم اینكه ساختارها بسیار مناسب بوده ولی رشد آن در آموزش عالی مغفول واقع شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد اشاره كرد: بیشتر كارهایی كه در حوزه علوم انسانی در كشور ما انجام شده كپی ‎ برداری یا ترجمه است. مطمئناً انسان شناختی و هستی شناختی ما، اعتقادات و باورهای ما با غربی ها بسیار متفاوت می باشد. البته باید از نقطه نظرات و تحقیقات آنها استفاده نمائیم و ضمن بومی سازی علوم انسانی از آنها بهره ببریم.
جاوید افزود: زیرساخت های كشور ما به علوم انسانی وابسته است و اگر روزی رشته های علوم انسانی به تعطیلی كشانده شود لطمه های جدی خواهیم دید.
وی طرح ایجاد معاونت علوم انسانی و هنر در دانشگاه آزاد اسلامی را ستود و آنرا مؤثر و مفید عنوان نمود و اضافه كرد: وزارت علوم و تحقیقات نیز می تواند از این طرح الگوبرداری كند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد افزود: با ایجاد این طرح رشته های علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی احیا خواهد شد و در امتداد اعتقادات و باورهای مردم این مرز و برم طراحی خواهند شد.
در ادامه این نشست، جلسه پرسش و پاسخ انجام شد و حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه به سوالات حاضرین در جلسه پیرامون موارد مطروحه و تعالی حوزه علوم انسانی پاسخ گفت.
در اختتام و پیش از افطار، شركت كنندگان با حضور بر قبور مطهر شهدای گمنام و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.




منبع:

1398/02/27
13:11:58
5.0 / 5
4439
تگهای خبر: آموزش , دانشگاه , شركت , وزارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است