رییس دانشگاه جندی شاپور دزفول خبرداد:

موافقت شورای گسترش با تاسیس مركز پژوهشی جندی شاپور

موافقت شورای گسترش با تاسیس مركز پژوهشی جندی شاپور به گزارش زارا رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول از موافقت شورای گسترش وزارت علوم برای تاسیس مركز پژوهشی جندی شاپور در این دانشگاه اطلاع داد.


محمدرضا عصاری در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: مركز پژوهشی جندی شاپور در یك سال اخیر كار خویش را آغاز كرده بود اما با دریافت مجوز تاسیس این مركز، حدود یك یا دو هفته پیش فعالیت رسمی آن آغاز شد. دانشگاه شرایط را برای فعالیت مركز پژوهشی جندی شاپور بعنوان یك مركز تازه تاسیس، فراهم نموده بود.

وی ادامه داد: یكی از كارهایی كه این مركز به به اتفاق دانشگاه انجام می دهد، برگزاری كنگره جندی شاپور است. دو سال قبل دانشگاه مجری برگزاری كنگره جندی شاپور بود اما دومین كنگره هفتم و هشتم اسفندماه امسال به صورت مشترك میان دانشگاه و مركز پژوهشی جندی شاپور برگزار می گردد.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول خاطرنشان كرد: مركز پژوهشی جندی شاپور به صورت سازمانی وظیفه دارد در احیا، بازبینی، بازخوانی و بازشناسی دانشگاه باستانی جندی شاپور فعالیت هایی انجام دهد. این مركز در روزهای پیش رو طرح مشتركی با دانشگاه تهران تحت عنوان "از جندی شاپور تا دانشگاه تهران" خواهد داشت. در این طرح رصد علم و تاریخ علم از زمان تاسیس دانشگاه جندی شاپور باستان تا رسیدن به زمان حال بررسی می شود. دانشگاه تهران بعنوان یك سمبل از دانشگاه های كشور و دارالفنون در نظر گرفته شده است. درواقع در این طرح، مسیر تولید علم از گذشته تا كنون بررسی می شود.

عصاری تصریح كرد: گروه های پژوهشی این مركز شامل علوم و فنون نوین (انرژی های تجدیدپذیر)، معماری و شهرسازی، تاریخ علم و جامعه شناسی است و این مركز در این حوزه ها فعالیت خواهد نمود. امیدواریم در مدت كوتاهی آثار طرح های پژوهشی مركز پژوهشی جندی شاپور به عموم مردم اطلاع رسانی شود.

وی خاطرنشان كرد: در داشتن گنجینه های بسیار بزرگ فرهنگی و تمدنی، كشور ما بسیار غنی است ولی ما در توجه به این گنجینه ها یا غفلت می نماییم یا به صورت موردی به آنها توجه می نماییم. احیا، صیانت و معرفی دانشگاه باستانی جندی شاپور به جهان به صورت سازمانی توسط این مركز تداوم پیدا می كند. یكی از اصلی ترین وظایف مركز پژوهشی جندی شاپور، صیانت از این دانشگاه است. امیدواریم بتوانیم این میراث بزرگ تمدنی كشور را به دنیا معرفی نماییم.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول اضافه كرد: 1750 سال قبل در این مرز و بوم دانشگاهی وجود داشته است كه در هیچ كجای دنیا در چنین تاریخی چنین ظرفیتی وجود نداشته است؛ این باید به جهانیان معرفی شود و باید دنیا را متوجه نماییم كه سرمنشا الگوهای دانشگاهی از این مرز و بوم بوده است.




1397/11/02
14:37:40
5.0 / 5
4666
تگهای خبر: تولید , دانشگاه , صنعت , مجوز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است