رئیس دانشگاه امیركبیر خبر داد

برنامه دانشگاه امیركبیر برای افزایش دو برابری ظرفیت خوابگاه ها تا سال ۱۴۰۴

برنامه دانشگاه امیركبیر برای افزایش دو برابری ظرفیت خوابگاه ها تا سال ۱۴۰۴ زارا: رئیس دانشگاه امیركبیر با تاكید بر اینكه هر سال ۲۰ درصد به ظرفیت خوابگاهی این دانشگاه اضافه می شود، اظهار داشت: برمبنای برنامه تدوین شده بنا داریم تا سال ۱۴۰۴ ظرفیت خوابگاهی دانشگاه امیركبیر تا دو برابر افزایش پیدا كند.



به گزارش زارا به نقل از ایسنا، دكتر سید احمد معتمدی در مراسم افتتاح خوابگاه ۲۵۰ نفری خیرساز دانشگاه صنعتی امیركبیر با تاكید بر اینكه حدود ۱۴ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، اظهار داشت: حدودا همه رشته های فنی و مهندسی در دانشگاه امیركبیر دایر است و اغلب دانشجویان این دانشگاه در دوره های تحصیلات تكمیلی (دكتری و كارشناسی ارشد) تحصیل می كنند.

وی در ادامه اشاره كرد: دانشگاه صنعتی امیركبیر بعنوان یكی از قدیمی ترین دانشگاه های مهندسی كشور است كه در سال ۱۳۰۷ با ادغام دو مدرسه عالی كه یكی از این مدارس توسط آلمانی ها ساخته شده بود، با عنوان پلی تكنیك تهران فعالیت خودرا آغاز كرد و هم اكنون ۶۰ سال از تاسیس این دانشگاه می گذرد. ضمن اینكه چهار واحد اقماری از دانشگاه امیركبیر در سایر شهرها وجود دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیركبیر با تاكید بر اینكه این دانشگاه در میان پنج دانشگاه صنعتی كشور رتبه برتر را دارد، اضافه كرد: تعداد ۵۵۰ هیات علمی در دانشگاه امیركبیر مشغول نمایش خدمت هستند كه بیشتر از ۵۰ درصد آنها در رتبه استادیار یا استاد قرار دارند. ضمن اینكه برمبنای چهار رتبه بندی معتبر بین المللی كه وزارت علوم باز آنرا تایید كرده دانشگاه امیركبیر در چهار رتبه مقام اول و یك رتبه باز مقام دوم را از آن خود كرده است. بدین سبب این دانشگاه از نظر كمی و كیفی در موقعیت خوبی قرار دارد.

دكتر معتمدی اشاره كرد: تصمیم داریم تا سال ۱۴۰۴ دانشگاه امیر كبیر جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار بگیرد. در رتبه بندی های امروزه ما در میان ۴۰۰ و ۵۰۰ دانشگاه برتر كشور هستیم.

وی با اشاره به اینكه مسائل خوابگاهی یكی از مهمترین كمبودهای دانشگاه امیركبیر است، اظهار داشت: حدود هشت سال است كه اعتبار عمرانی برای ساخت خوابگاه ها در نظر گرفته نمی گردد و دولت همواره تاكید دارد كه با جذب مشاركت بخش غیر دولتی باید خوابگاه های خودرا تاسیس نماییم كه البته كمك های خیرین به خصوص خیرینی كه فارغ التحصیل این دانشگاه باز بودند توانستیم استفاده های خوبی داشته باشیم و تا حدودی كمبود ظرفیت خوابگاهی را كاهش بدهیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیركبیر اشاره كرد: طی چهار سال اخیر با اجرای رتبه بندی های خوابگاهی توانستیم خوابگاه های این دانشگاه كه در رتبه های چهار و پنج قرار داشتند به رتبه های دو و سه ارتقاء بدهیم و سال آینده باز تمامی خوابگاه های رتبه های سه حذف می شوند.

دكتر معتمدی با اشاره به ساخت خوابگاه ۲۵۰ ظرفیتی این دانشگاه توسط یك خیر و دانش آموخته دانشگاه امیركبیر اظهار داشت: با شروع به كار این خوابگاه تا حدودی كمبود ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان دختر كم میگردد و هر سال باز ۲۰ درصد به ظرفیت های خوابگاهی دانشگاه امیركبیر اضافه می نماییم. برنامه ما این است كه تا سال ۱۴۰۴ ظرفیت خوابگاهی دانشگاه امیركبیر را تا دو برابر افزایش بدهیم.




1397/10/28
20:51:43
5.0 / 5
4535
تگهای خبر: برتر , دانشگاه , صنعت , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است