رییس دانشگاه فردوسی مشهد:

بیكاری فارغ التحصیلان موجب عذاب وجدان ماست

بیكاری فارغ التحصیلان موجب عذاب وجدان ماست زارا: رییس دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: اگر این دانشجویان سپس فارغ التحصیلی، بیكار تحویل جامعه داده شوند، ما عذاب وجدان خواهیم داشت، پس از اساتید دانشگاه خواستارم كه سوژه رساله ها و پایان نامه های دانشجویی را متناسب با رفع نیازهای جامعه، صنعت و خدمات تعیین كنند.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، محمد كافی امروز(چهارشنبه) در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه فردوسی مشهد، با تاكید بر ارتباط پژوهشگران با جامعه، عنوان كرد: اگر پژوهشگر با عرصه جامعه، صنعت و كسب وكار در ارتباط نباشد، نمی تواند آنطور كه باید مسائل روز را حل كند. پس از اساتید خواستارم كه استراتژی اثرگذاری اجتماعی را مدنظر خود قرار دهند.
وی اظهار نمود: مهمترین هدف ما در دانشگاه این است كه تعداد بیشتری از اساتید در حوزه پژوهش های ناب فعال شوند و بتوانیم روز به روز جمعیت پژوهشگران را افزایش دهیم. امیدواریم بتوانیم دانشگاه را بر طبق پژوهش و یافته های پژوهشی اداره نماییم.
رییس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینكه ما باید در دانشگاه كه مركز علم و فناوری است، نگاهمان به مسائل جاری و پیش و پا افتاده جامعه باشد، اضافه كرد: مشكلی كه وجود دارد این است كه ما فكر می نماییم حتما باید در مرزهای دانش حركت نماییم و در سطوح بالای پژوهش های بین المللی كار نماییم كه البته آن هم لازم است، اما آنچه كه در شرایط فعلی بسیار مهم می باشد پرداختن به پژوهش با موضوعات جاری، كابردی و جامعه محور است.
كافی بیان كرد: دانشگاه ما به نسبت ظرفیتی كه در آن وجود دارد، كمتر در همایش های ملی حضور و نقش آفرینی دارد. در حوزه بین المللی باز ما به شدت نیازمند همكاری های مشترك هستیم؛ شاید در شرایط فعلی كه كمبود منابع داریم این قبیل فعالیت كمك كننده باشد.
وی با تاكید براینكه ما ظرفیت های خوبی برای انجام پژوهش های مشترك داریم، افزود: كشورهای منطقه در حوزه پژوهشی ضعیف هستند و این ظرفیت وجود دارد كه ما با باتوجه با توانمندی هایی كه داریم وارد همكاری های مشترك در این زمینه با آنها شویم.
رییس دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: اهمیت شاگردپروری و توجه به دانشجویان تحصیلات تكمیلی روز به روز بیشتر می شود؛ اگر این دانشجویان سپس فارغ التحصیلی، بیكار تحویل جامعه داده شوند، ما عذاب وجدان خواهیم داشت. پس از اساتید دانشگاه خواستارم كه سوژه رساله ها و پایان نامه های دانشجویی را متناسب با رفع نیازهای جامعه، صنعت و خدمات تعیین كنند.
كافی اظهار داشت: این دانشگاه در چند سال اخیر به همت پژوهشگران رشد و شتاب علمی كم نظیری داشته است به گونه ای كه امروز رقبای شهرستانی ما اقرار می كنند كه رشد علمی ما از آنها بیشتر بوده است؛ در سطح استانی و منطقه ای باز جایگاه بسیار خوبی داریم و پرچم دار پژوهش و فناوری هستیم اما همچنان با آرمان های خود فاصله داریم.
وی اشاره كرد: كمیت دانشجویان تحصیلات تكمیلی دانشگاه فردوسی از مرز 12 هزار نفر گذشته كه بسیار ثمین است و از لحاظ كیفی باز با وجود اینكه اساتید ما افتخارات بسیاری كسب كرده اند، ولی دانشجویان پرافتخارتر بوده اند.
رییس دانشگاه فردوسی مشهد افزود: ما هفته پژوهش را در سه سطح مختلف گرامی می داریم؛ ابتدا در نمایشگاه پژوهش استان كه بر طبق ارزشیابی صورت گرفته در كشور، خراسان رضوی اول شد. سپس آن در سطح دانشگاه گرامی داشته میگردد و در نهایت در سطح ملی كه هفته آینده باز در نمایشگاه پژوهش تهران حضور خواهیم داشت.
در ادامه محمد صال مصلحیان، مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد اشاره كرد: طبق آمارهای موجود حالا دانشگاه فردوسی در حوزه پژوهشی در كشور رتبه سوم را داراست و دانشگاه های شیراز و تبریز را پشت سرگذاشته است و امیدواریم بتوانیم رتبه دانشگاه های تربیت مدرس و تهران را كه باز دست یابیم.
وی ادامه داد: ما در دانشگاه فردوسی به دنبال ارتقای مرجعیت علمی، اثربخشی اجتماعی و فناوری و دیپلماسی علمی، ملی و بین المللی هستیم.
امیر ملك زاده، مدیر توسعه و انتقال فناوری دانشگاه فردوسی مشهد باز در این مراسم اظهار داشت: وضعیت دانشگاه فردوسی به صورت نسبی در ارزیابی ها مطلوب است. ما می خواهیم میان آموزش و پژوهش ارتباطی نظامند برقرار نماییم و كلید این ارتباط را در سطوح آمادگی فناوری پیدا كردیم.
وی با اشاره به اینكه همكاری اساتید دانشگاه فردوسی در طرح های برون دانشگاهی 30 درصد است، عنوان كرد: ما در دانشگاه موفق شدیم به باشگاه مگا پروژه و بازار فروش و دانش فنی ورود یابیم.
ملك زاده بیان كرد: 280 شركت همكار در دانشگاه فردوسی فعالیت دارند كه از ظرفیت علمی ما و دانشگاه باز از ظرفیت اجرایی آنها بهره می برد.



1397/09/30
13:38:39
5.0 / 5
4064
تگهای خبر: آموزش , ارز , بازار , برتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است