صرفه جویی میلیاردی با طرح پیمایش

صرفه جویی میلیاردی با طرح پیمایش به گزارش زارا رئیس ستاد مبارزه با قاچاق در نامه ای به وزیر كشور اظهار داشت: اجرای طرح پیمایش سوخت طی سالهای ۹۳تا ۹۵ باعث صرفه جویی ۴هزار و ۳۸۰میلیارد تومانی برای دولت گشته است.



به گزارش زارا به نقل از مهر، در نامه حبیب اله حقیقی به رحمانی فضلی، وزیر كشور آمده است: طی حدود هفت ماه اجرای این طرح، تا ۳۱ مردادماه امسال، یك میلیارد و ۹۵۷ میلیون لیتر كاهش در تخصیص سهمیه گازوئیل اتفاق افتاده است.
حقیقی در این نامه با اشاره به دستاوردهای این طرح، ضمن تقدیر از حمایت های وزارت كشور، خواهان تداوم این حمایت ها برای به سرانجام رسیدن طرح پیمایش ناوگان شده است.
متن كامل نامه به این شرح است:
احتراماً در اجرای مصوبه شماره ۱۳۷۳۱۹ مورخ ۹۳/۱۱/۱۴ هیأت محترم وزیران با مبحث تخصیص سوخت مبنی بر پیمایش ناوگان دیزلی و همینطور دوازدهمین بند مصوبات جلسه ششم مبارزه با قاچاق سوخت به شماره ۳۶۰۰۱ مورخ ۱۳۹۵/۱۰/۳۰ وزارت كشور در مورد علمیاتی شدن طرح پیمایش درون شهری و با عنایت به عرضه گزارش اخیر اقدامات انجام شده در كارگروه پیشگیری از قاچاق و عرضه خارج از شبكه فرآورده های نفتی، به استحضار می رساند.
طی دوره ۶ ماهه از تاریخ ۹۵/۱۱/۰۶ تا ۹۶/۰۵/۳۱ در اجرای طرح پیمایش درون شهری مقدار ۱میلیارد و ۹۵۷میلیون و ۵۱۵ هزار و ۱۹۵ لیتر كاهش در تخصیص سهمیه نفت گاز محقق گردیده كه این اقدام در تكمیل فرآیند پیمایش برون شهری نقش به سزایی در كاهش مصرف و پیشگیری از قاچاق نفت گاز به دنبال داشته است.
استمرار و پایداری موفقیت به دست آمده توسط دست اندركاران اجرای طرح در آن وزارتخانه و ادامه همكاری معاونت اقتصادی واجا برای اجرای فازهای باقی مانده پروژه منوط به ادامه حیات موثر و همه جانبه جنابعالی از دست اندر كاران اجرایی طرح مذكور می باشد.
مزید آگاهی یادآور می گردد كه با عنایت به سهم ۵۸ درصدی پیمایش ناوگان دیزلی از كل مصرف نفت گاز كشور مصرف نفت گاز پیمایش دیزلی در سال ۱۳۹۲ از مصرف میانگین روزانه ۵۴ میلیون لیتر به ۴۲ میلیون در انتها سال ۱۳۹۵ رسیده است.
كاهش چهار میلیارد و ۳۸۰ میلیون لیتر در حد فاصل ۹۳ تا ۹۵ و با محاسبه اختلاف هر لیتر به ارزش میانگین fob هزار تومان صرفه جویی، چهارهزار و ۳۸۰ میلیارد تومانی برای دولت را به همراه داشته كه با اجرای بعضی از اقدامات عملیاتی باقی مانده در حوزه پیمایش برون شهری توسط سازمان راهداری و اقدامات تكمیلی طرح درون شهری، گام های بلندتری در بهینه سازی مصرف سوخت، پیشگیری از قاچاق، رونق و توسعه كسب و كار، افزایش درآمد دولت و حفظ سرمایه ملی برداشته خواهد شد.

جدول تحلیل مالی كاهش مصرف نفت گاز در ساماندهی پیمایش ناوگان دیزلی
سال
میزان مصرف روزانه (لیتر)
كاهش مصرف سالیانه
ارزش ریالی با قیمت میانگین FOB
۱۳۹۲
۵۴
-
-
۱۳۹۳
۵۰
۱. ۴۶۰. ۰۰۰. ۰۰۰
۱. ۴۶۰. ۰۰۰. ۰۰۰. ۰۰۰
۱۳۹۴
۴۴
۲. ۱۹۰. ۰۰۰. ۰۰۰
۲. ۱۹۰. ۰۰۰. ۰۰۰. ۰۰۰
۱۳۹۵
۴۲
۷۳۰. ۰۰۰. ۰۰۰
۷۳۰. ۰۰۰. ۰۰۰. ۰۰۰
 

1396/08/10
20:51:53
5.0 / 5
4434
تگهای خبر: اقتصاد , بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است