اعتراض جمعی از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی

اعتراض جمعی از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی زارا: جمعی از دانشجویان تحصیلات تكمیلی ساكن در خوابگاههای دانشگاه علوم پزشكی در اعتراض به ˮارسال پیامك تخلیه خوابگاهها تا اول شهریور ماهˮ، تجمع كردند.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، در متن این پیامك كه چند شب گذشته از مدیریت امور دانشجویی دانشگاه برای دانشجویان مجرد و متاهل دوره های تحصیلات تكمیلی ارسال شده، آمده است: «با استناد به ماده 25 ایین نامه اسكان و با عنایت به كمبود ظرفیت خوابگاهی، مجوز اسكان دانشجویان Ph.D و دستیار لغو می گردد. بنابراین حداكثر تا تاریخ 1/6/97، نسبت به تسویه و تخلیه خوابگاه اقدام كنید.»
در این رابطه یكی از دانشجویان Ph.D به ایسنا، اظهار داشت: این پیامك در حالی بدون اطلاع قبلی برای دانشجویان ارسال شده این در شرایطی است كه تنها 3 روز برای تخلیه خوابگاه مهلت داریم و دهه اول شهریور هم زمان برگزاری مهمترین امتحانات تحصیلات تكمیلی همچون آزمون های جامع، ارتقاء و بورد بوده كه این مساله استرس زیادی به دانشجویان وارد كرده است.
دانشجوی دیگری با اشاره به نگرانیهای خود و هم اتاقی هایش نسبت به مهلت محدود تخلیه خوابگاه، اظهار داشت: اینطور به نظر می آید كه دانشجویان تحصیلات تكمیلی بار اضافی بر دوش دانشگاه بوده و بنابراین دانشگاه مسئولیت و تعهدی در قبال كمك به اسكان دانشجویان ندارد.

دانشگاه تعهدی در خصوص اسكان خوابگاهی دانشجویان تحصیلات تكمیلی ندارد
در این رابطه امیرحسین حكیمیان مدیرامور دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اعتراض دانشجویان تحصیلات تكمیلی دانشگاه نسبت به پیامك ارسالی در خصوص تخلیه خوابگاهها تا اول شهریور، عنوان كرد: اطلاع رسانی دررابطه با تخلیه خوابگاههای تحصیلات تكمیلی از بهمن ماه سال قبل طی جلسات مختلف با اعضای شوراهای صنفی و جلسات با دانشجویان انجام شده و این پیامك نخستین اقدام برای اطلاع رسانی نبوده و دانشجویان قبل از این نسبت به این مساله آگاه بودند.
وی با اشاره به اینكه این تصمیم به دنبال مشكلات مالی و اقتصادی حاكم در جامعه و به تبع آن دانشگاه اتخاذ شده است، عنوان كرد: دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی از سالها پیش در ارتباط با خوابگاه و اسكان دانشجویان با مشكلاتی روبرو بوده است. به گونه ای كه آخرین خوابگاه دانشگاه 22 سال پیش تولید شده و پس از آن دیگر اقدامی برای ساخت و تامین خوابگاه انجام نشده است. البته دانشگاه در حال ساخت یك خوابگاه جامع 700 نفره در منطقه اوین است كه با تكمیل آن خیلی از مشكلات برطرف خواهد شد ولی در مقطع كنونی دانشگاه با مشكلات و محدودیتهایی روبروست كه به دنبال آن تصمیم اخیر را اتخاذ نموده است.
مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با اشاره به اینكه بر مبنای آیین نامه اسكان خوابگاهی دانشگاه تنها در صورت داشتن امكانات لازم برای دانشجویان تحصیلات تكمیلی شرایط اسكان خوابگاهی را فراهم می آورد، اظهار داشت: چندین سال قبل مدیران قبلی دانشگاه برای تامین خوابگاه نسبت به اجاره دو خوابگاه اقدام نمودند كه اجاره این خوابگاه ها بار سنگینی برای دانشگاه بوجود آورده به گونه ای كه حدود 5 و نیم میلیارد در سال فقط هزینه اجاره این خوابگاههاست كه با اضافه كردن هزینه های جانبی سالانه حدود 7 میلیارد تومان برای این دو خوابگاه هزینه می گردد.
حكیمیان با اشاره به اینكه در شرایط موجود برقراری تعادل بین منابع مالی موجود و هزینه كرد، با عنایت به شرایط اقتصادی دانشگاه و كل جامعه، بسیار مشكل است، خاطرنشان كرد: با این وجود مسئولان دانشگاه و معاون محترم دانشجویی و فرهنگی پیگیر چاره ای برای تامین منافع دانشجویان هستند. البته این مسایل به وزارتخانه و سازمان سنجش هم منتقل شده تا در دفترچه آزمون محدودیت های خوابگاهی دانشگاه منعكس شود تا دانشجویان بتوانند با آگاهی نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.
وی ادامه داد: البته با تكمیل پروژه و احداث خوابگاه 700 نفره گل مریم امیدواریم كه در آینده بتوانیم پاسخگوی نیاز كلیه متقاضیان اسكان در خوابگاه باشیم.
حكیمیان با بیان این كه در آیین نامه اسكان خوابگاهی ذكر شده كه دانشگاه تعهدی در خصوص اسكان خوابگاهی دانشجویان تحصیلات تكمیلی ندارد، عنوان نمود این مساله هم در پورتال دانشگاه موجود است و هم به معاونت آموزشی دانشگاه اعلام شده كه این مساله را در زمان ثبت نام به دانشجویان تحصیلات تكمیلی منعكس كنند.
مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با اشاره به اینكه قبل از این دانشگاه تمام تلاش خویش را برای اسكان دانشجویان تحصیلات تكمیلی به كار برده بود، اظهار داشت: این قضایا و محدودیت ها تحت تاثیر شرایط اقتصادی و اجتماعی حاكم بر جامعه و تحت فشار قرار گرفتن دانشگاه پیش آمده و البته برای برون رفت از این بحران و حل مساله هم در حال تلاش هستیم.
وی با بیان این كه دانشجویان تحصیلات تكمیلی خوابگاهی دانشگاه حدود 400 نفر هستند، اظهار داشت: به این دانشجویان اعلام شده كه تا اول شهریور نسبت به تخلیه خوابگاه اقدام نمایند تا برای اسكان دانشجویان ورودی جدید كه بر مبنای قانون موظف به تامین خوابگاه آن ها هستیم با مساله ای روبرو نباشیم. البته هم اكنون به دنبال حل مشكل هستیم و این طور نیست كه نسبت به مشكل دانشجویان و حل مبحث بی تفاوت باشیم.
مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اظهار داشت: از هفته گذشته، نشستی با اعضای شورای صنفی تحصیلات تكمیلی برای روز سه شنبه سی ام مرداد ماه تنظیم شده است و امروز به دنبال مطالبات دانشجویان، با اعضای شورای صنفی خوابگاه ها و شورای صنفی دانشجویان تحصیلات تكمیلی جلسه ای برگزار كردیم و پیشنهاداتی از سوی ما و دانشجویان عنوان شد كه به دنبال آن تصمیم نهایی در جلسه هم اندیشی معاونت دانشجویی و فرهنگی با اعضای شورای صنفی دانشجویان تحصیلات تكمیلی اتخاذ می گردد.
حكیمیان در خاتمه هدف مدیریت امور دانشجویی را پیگیری مطالبات دانشجویان عنوان نمود و اظهار داشت: در واقع اتفاقی كه افتاده كاری غیرقانونی نیست، با این وجود پیگیر حل مساله هستیم.
گفتنی است به دنبال تجمع دانشجویان، جلسه ای با حضور معاون دانشجویی و فرهنگی و سایر مسئولان دانشجویی دانشگاه با اعضای شورای صنفی دانشجویان تحصیلات تكمیلی دانشگاه برگزار وطی آن پیشنهادات دانشجویان و دانشگاه عنوان و بررسی گردید. در نهایت مقرر شد تصمیم نهایی در این رابطه روز سه شنبه 30 مرداد ماه درجلسه هم اندیشی معاونت دانشجویی و فرهنگی با اعضای شورای صنفی دانشجویان تحصیلات تكمیلی اتخاذ شود.



1397/05/30
14:33:53
5.0 / 5
4313
تگهای خبر: اقتصاد , دانشگاه , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است