مدیر كل مشاوره و سلامت وزارت علوم تاكید كرد؛

لزوم توجه به سلامت روان دانشجویان در دانشگاه ها

لزوم توجه به سلامت روان دانشجویان در دانشگاه ها زارا: مدیر كل مشاوره و سلامت وزارت علوم بر لزوم توجه به سلامت روان دانشجویان در دانشگاه ها تصریح كرد و اظهار داشت: دانشجویان به علت قرار گرفتن در مرحله انتقالی زندگی امكان دارد با صدمه هایی مواجه شوند كه باید مورد توجه جدی مراكز مشاوره قرار بگیرند.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، دكتر منصوره السادات صادقی در دومین نشست هم اندیشی شورای عالی راهبردی دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم كه در دانشگاه تهران برگزار شد، با تاكید بر اهمیت دوره دانشجویی و ضرورت توجه به سلامت روان دانشجویان، اظهار داشت: دانشجویان در این دوران در مرحله انتقالی هستند كه با انتخاب های مختلف مواجه می شوند. ازاین رو امكان دارد بیشتر در معرض صدمه قرار داشته باشند.
وی با اشاره به برنامه های دفتر مشاوره و سلامت وزرات علوم برای پیشگیری و مداخلات در زمینه رفتارهای خودآسیب رسان اضافه كرد: اقدامات انجام شده شامل افزایش تعداد مراكز مشاوره، افزایش تعداد كادر متخصص در این مراكز، اجرای برنامه كارنامه سلامت دانشجویان ورودی جدید و اجرای سیمای زندگی است كه سبك زندگی دانشجویان را در ابعاد مختلف بررسی می كند.
مدیر كل مشاوره و سلامت وزارت علوم افزود: از دیگر اقدامات انجام شده، راه اندازی و تقویت كانون دانشجویی همیاران سلامت روان است. ضمن اینكه همیاران سلامت روان شبكه حمایت اجتماعی و پتانسیل بسیاری خوبی برای همیاری خود دانشجویان هستند.
دكتر صادقی خاطرنشان كرد: سال قبل با همكاری ۱۳۰ دانشگاه، ۱۰ مركز پیام نور و ۱۵۵ شعبه فرهنگیان و فنی و حرفه ای، حدود ۱۲ هزار دانشجو عضو این كانون ها شده اند و در برنامه های مراكز مشاوره دانشجویی همراه هستند.
در ادامه دكتر حمید پیروی اظهار داشت: مبحث رفتارهای خود صدمه رسان در حوزه آموزش عالی به خصوص دانشگاه های دولتی، با وجود اینكه نسبت به سایر دانشگاه ها دارای فروانی كمتری بوده ولی با عنایت به انعكاس آن در سطح رسانه ها و جامعه از حساسیت بالایی برخوردار می باشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، وی ادامه داد: نتایج كارنامه سلامت روان دانشجویان نورسیده دانشگاه تهران در سال قبل هم نشان داده است كه تعدادی از دانشجویان در بدو ورود نیازمند دریافت خدمات بهداشت روانی و درصد كمی هم نیازمند مداخلات درمانی جدی بودند.



1397/05/05
13:59:40
5.0 / 5
5148
تگهای خبر: دانشگاه , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است