مسئول سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان مشهد:

برگزاری كرسی آزاداندیشی در دانشگاه فرهنگیان محدودتر از سایر دانشگاه هاست

برگزاری كرسی آزاداندیشی در دانشگاه فرهنگیان محدودتر از سایر دانشگاه هاست زارا: مسئول سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان مشهد اظهار داشت: شرایط برگزاری كرسی های آزاداندیشی در دانشگاه فرهنگیان نسبت به سایر دانشگاه ها كمی محدودتر است.


امیرحسین رضانژاد در گفت وگو با ایسنا، در مورد مسائل و شرایط برگزاری كرسی های آزاداندیشی اظهار نمود: متاسفانه در دانشگاه فرهنگیان جو مدیریت گرایی وجود دارد كه سبب می گردد نتوانیم آن طور كه شایسته دانشگاه فرهنگیان است، برنامه های خویش را اجرایی نماییم.
وی با اشاره به اینكه "ترس از استخدام عاملی برای بیان نكردن نظرات توسط دانشجویان دانشگاه فرهنگیان است"، اضافه كرد: شرایط برگزاری كرسی های آزاداندیشی در دانشگاه فرهنگیان نسبت به سایر دانشگاه ها كمی محدودتر است و امكان دارد دانشجویان نظر خویش را به درستی اعلام نكنند كه دلیل آن ترس از تولید مشكل در آینده استخدامی افراد است.
مسئول سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان مشهد افزود: این ترس كه در میان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از سایر دانشگاه ها بیشتر است، از نظر من بی مورد بوده و دانشجویان می توانند به راحتی نظرات خویش را راجع به دولت، فضای سیاسی و... بیان كنند.
رضانژاد افزود: ما به تنهایی در انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان نمی توانیم كار خاصی انجام دهیم، بنابراین دانشجویان باید خود مشتاق باشند و همگی با كمك یكدیگر كرسی های آزاداندیشی را در دانشگاه فرهنگیان پررنگ نماییم. دانشجویی كه وارد انجمن اسلامی و سایر تشكل ها می شود، زمانی می تواند در دانشگاه تغییر تولید كند كه توانایی صحبت و ابراز نظر خویش را در فضای دانشگاه داشته باشد.
وی اضافه كرد: البته تغییراتی در فضای ساختاری دانشگاه به وجود آمده است كه كمی شرایط برای دانشجویان اصلاح طلب و اصولگرا بهتر و متعادل تر شده است تا بتوانند حرف ها و نظرات خویش را بدون هیچ نگرانی بیان كنند كه این مورد حدود دو سال است دانشگاه را پویا و فعال تر كرده است.
مسئول سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان مشهد عنوان كرد: برگزاری كرسی های آزاداندیشی بیشتر نیازمند هماهنگی با معاونت دانشجویی و مسئولین این دانشگاه است و بدون تاییدیه آن ها كار برای ما بسیار دشوار می گردد. البته حراست دانشگاه همكاری بسیار خوبی با ما در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی داشته است.
رضانژاد با اشاره به اینكه خیلی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان امكان دارد نتوانند فعالیت ها و برنامه های خویش را اجرا كنند، افزود: قصد داشتیم بعضی از افراد سیاسی را به دانشگاه دعوت نماییم كه با مخالفت مواجه شدیم كه این مخالفت می تواند از جانب رئیس، حراست و دفتر نهاد رهبری دانشگاه باشد.
وی تصریح كرد: اگر مسئولین كمی با دانشجویان همكاری كنند و فضای بهتری در دانشگاه فراهم آورند، خیلی از برنامه ها و فعالیت ها در شرف اجرا قرار می گیرند كه پویایی دانشگاه را به دنبال دارد. با توجه به اینكه دانشگاه فضای سیاسی دارد، ما نمی توانیم اندیشه سیاسی را در دانشجویان خفه نماییم.
مسئول سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان مشهد، خاطرنشان كرد: انجمن اسلامی در دانشگاه فرهنگیان مظلوم واقع شده است، چراكه از جانب هیچ حزبی چه از داخل دانشگاه و چه خارج از آن، به نحو شایسته حمایت نمی گردد.
رضانژاد عنوان كرد: دانشجویان زیادی در دانشگاه فرهنگیان وجود دارند كه پایبندی به انقلاب و مقدسات را خط قرمز خود می دانند، بنابراین باید آن ها را تشویق و كمك كرد تا این دانشجویان بتوانند افكار خویش را به منصه ظهور برسانند.



1397/04/31
13:15:40
5.0 / 5
4502
تگهای خبر: تولید , دانشگاه , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است