معاون وزیر علوم در واكنش به تصمیم ترامپ برای خروج از برجام خبرداد

آمادگی دانشگاه های كشور برای پذیرش دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در آمریكا

آمادگی دانشگاه های كشور برای پذیرش دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در آمریكا زارا: معاون وزیر علوم از آمادگی دانشگاه های داخلی برای پذیرش دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در آمریكا اطلاع داد و اظهار داشت: باآنكه تحریم ها و تصمیمات اخیر رییس جمهور آمریكا تاثیری بر وضعیت تحصیل دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از كشور ندارد، اما با عنایت به مشكلات تامین ارز، دانشگاه های داخل كشور آماده پذیرش این دانشجویان هستند.



دكتر مجتبی صدیقی در گفت و گو با ایسنا، ضمن اعلام این مطلب به تبعات احتمالی خروج آمریكا از برجام بر دانشجویان شاغل به تحصیل در آمریكا اشاره نمود و اضافه كرد: اعمال تحریم ها و رفتارهای این چنینی ضد كشورمان از جانب آمریكا در گذشته هم وجود داشته كه نتوانسته است به صورت جدی در وضعیت تحصیلی دانشجویان در خارج از كشور اثرگذار باشد.

وی در ادامه خاطرنشان كرد: البته بعضی موارد وجود داشت كه دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج، با تحریم كشورمان با مشكل مواجه می شدند، اما با این وجود تحصیلات خویش را ادامه داده اند. ازاین رو من بعید می دانم با تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریكا مشكلی برای تحصیل دانشجویان تولید شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تصریح كرد: با عنایت به مشكلات برخی خانواده ها برای تامین ارز دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از كشور، وزارت علوم همانطور كه در گذشته هم اعلام نموده است، تاكید دارد دانشگاه های داخل كشور آماده پذیرش دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از كشور هستند و این دانشجویان در صورت تمایل می توانند به كشور بازگشته و در یكی از دانشگاه های داخلی ادامه تحصیل دهند.

دكتر صدیقی تصریح كرد: برپایه آئین نامه انتقال دانشجویان به داخل كشور كه بر روی سایت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم هم قرار دارد، دانشجویان مقاطع مختلف می توانند درخواست خویش را برای ادامه تحصیل در یكی از دانشگاه های داخلی ارسال نمایند تا روند انتقال آن ها به داخل كشور مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته وی، وزارت علوم بویژه در مقطع كارشناسی مشكل ظرفیتی برای انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه های خارجی ندارد و دانشگاه ها، آمادگی بیشتری برای پذیرش این دانشجویان دارند، البته انتقال دانشجویان در مقاطع تحصیلات تكمیلی هم در دست بررسی می باشد.

معاون وزیر علوم در مورد نوع دانشگاه مورد پذیرش از جانب دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج نیز، تصریح كرد: نوع دانشگاه انتخابی دانشجویان متناسب با رتبه دانشگاه محل تحصیل آنها بررسی می گردد و دانشجویان برپایه رتبه دانشگاهی كه در آن مشغول تحصیل هستند، می توانند دانشگاه هم تراز داخلی را برای تحصیل انتخاب كنند.



1397/02/30
15:05:31
5.0 / 5
4737
تگهای خبر: ارز , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است