نمره عملكرد دانشگاه های خراسان رضوی در سال 96 چند است؟

نمره عملكرد دانشگاه های خراسان رضوی در سال 96 چند است؟ زارا: مدیرعامل شبكه جامع دانشگاه ها و نهادهای علمی خراسان رضوی اظهار داشت: با وجود اینكه دانشگاه های استان سال 96 در حوزه اقتصاد مقاومتی دستاورد ملموسی نداشته اند، اما می توان نمره قابل قبولی را به عملكرد آن ها در زمینه علمی، پژوهشی و حل معضلات اجتماعی نسبت به سال های گذشته داد.


دكتر عباس شیخ الاسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینكه شبكه جامع دانشگاه های خراسان رضوی با عضویت دانشگاه های بزرگ، پارك علم و فناوری، بنیاد نخبگان و با حمایت استانداری تشكیل شد و الان حدود سه سال از فعالیت آن می گذرد، اظهار نمود: هم اكنون 13 دانشگاه در این شبكه عضو هستند و موسسات آموزش عالی غیردولتی خیام، سجاد و خراسان هم تازه به عضویت آن درآمده اند.
وی ادامه داد: تولید هم افزایی فرهنگی و پژوهشی میان دانشگاه های استان، استفاده مشترك از امكانات فرهنگی و آزمایشگاه های یكدیگر، برقراری ارتباط نزدیك میان اساتید و دانشجویان و سیاست گذاری واحد و برگزاری جلسات مشترك جهت حل معضلات آن ها را می توان همچون اهداف شكل گیری این شبكه دانست.
مدیرعامل شبكه جامع دانشگاه ها و نهادهای علمی خراسان رضوی با اشاره به عملكرد دانشگاه های خراسان رضوی در سال گذشته، تصریح كرد: ما در كشور با بعضی از معضلات بزرگی روبه رو هستیم كه دانشگاه ها به تنهایی قادر به حل آن ها نیستند، بنابراین نیازمند سیاست گذاری و قانونگذاری در سطح كلان است. اما دانشگاه های خراسان رضوی با همكاری استانداری تمام تلاش خویش را برای ارتقای سطح علمی و پژوهشی استان و حل معضلات آن طی سال 96 انجام دادند.
شیخ الاسلامی عنوان كرد: خیلی از دانشگاه های خراسان رضوی برپایه رده بندی های ملی جزو 10 دانشگاه اول كشور محسوب می شوند، همینطور در رنكینگ های بین المللی هم دانشگاه های ما جزو 1000 دانشگاه برتر دنیا هستند كه تمام این آمارها نشان داده است دانشگاه های استان نسبت به سال های گذشته از پیشرفت مطلوب تری برخوردار بوده كه بطور قطع حاصل حمایت های استانداری از آن هاست.
وی ادامه داد: به رغم تمامی دستاوردهای علمی، پژوهشی و ارتقاء كیفیت آموزشی كه دانشگاه ها طی سال قبل برای استان به بار داشته‎اند اما متاسفانه آن ها هنوز در ارتباط با صنعت ضعیف هستند.
مدیرعامل شبكه جامع دانشگاه ها و نهادهای علمی خراسان رضوی افزود: در حقیقت باید اظهار داشت كه شبكه جامع دانشگاه ها و نهادهای علمی خراسان رضوی دستاورد ملموسی در تحقق اقتصاد مقاومتی نداشته است و نمی توانیم نمره مطلوبی در این زمینه به خود بدهیم؛ اما با این وجود هر یك از دانشگاه های استان به صورت انفرادی تلاش كردند كه در ورود این حوزه یابند.
شیخ الاسلامی با اشاره به دستاوردهای این شبكه در سال 96، عنوان كرد: تولید وحدت رویه میان دانشگاه های استان و برگزاری جلسات منظم ماهانه برای رفع معضلات استان از دستاوردهای شبكه جامع دانشگاه ها است. هر یك از دانشگاه های عضو شبكه مامور به حل یكی از معضلات استان شده اند كه این امر باعث می گردد تا دانشگاه ها علاوه بر هم افزایی میان خود با جامعه هم در ارتباط باشند. همینطور این شبكه سبب شده كه دانشگاه ها رقابت با یكدیگر را كنار بگذارند.
وی افزود: اعطا جایزه علمی رضوی به اساتید برجسته و نخبگان استان برای نخستین بار در سال 96 همزمان با دهه مبارك فجر توسط این شبكه و با حمایت استانداری بنیان گذاری شد و مقرر شده كه این مراسم هر سال برای اساتید و پژوهشگران برتر استان برگزار گردد.
مدیرعامل شبكه جامع دانشگاه ها و نهادهای علمی خراسان رضوی خاطرنشان كرد: استانداری خراسان رضوی در این شبكه كوشش كرد كه از طرح ها و پروژه های دانشگاهی حمایت كند تا دانشگاه ها از لاك آموزشی خود خارج شوند و وارد ارتباط با جامعه گردند.



1397/01/18
14:36:59
5.0 / 5
4249
تگهای خبر: اقتصاد , برتر , تولید , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است