وزیر علوم در شورای دانشگاه شهید چمران اهواز مطرح كرد

لزوم استفاده از پیشنهادات اعضای هیئت علمی برای اصلاح امور

لزوم استفاده از پیشنهادات اعضای هیئت علمی برای اصلاح امور زارا: دكتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح كرد: از پیشنهادات و دیدگاه های اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی برای اصلاح روندهای موجود در آموزش عالی كشور استفاده می نماییم.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، دكتر غلامی در نشست سه ساعته خود با اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: وزارت علوم از نظرات و پیشنهادات همه دانشگاهیان كشور برای بهینه سازی فرآیندهای آموزش عالی استقبال می كند و در اصلاح آیین نامه هایموجود از این پیشنهادات بهره می گیرد.
دكتر غلامی در پاسخ به نظرات عرضه شده اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز درمورد رتبه بندی دانشگاه های كشور اظهار داشت: این رتبه بندی بر مبنای شاخص های پژوهشی صورت گرفته است ولی امكان اصلاح فرآیندهای آن برای دقیق تر بودن بیشتر وجود دارد.
وی به افزایش تعداد دانشجویان تحصیلات تكمیلی در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی اشاره نمود و اضافه كرد: تقاضای اجتماعی برای ورود به دوره های تحصیلات تكمیلی در حد بالا وجود دارد. به صورتی كه در آزمون دكترای امسال حدود ۲۴۰ هزار نفر داوطلب ثبت نام كرده اند.
وزیر علوم خاطرنشان كرد: وزارت علوم متولی اشتغال در كشور نیست ولی با بازنگری دروس تحصیلی و برگزاری دوره های آشنایی با مشاغل در رابطه با رشته های دانشگاهی تلاش می كند در مبحث اشتغال هم نقش خویش را ایفا كند.
دكتر غلامی در پاسخ به بحث كمبود اعتبارات مالی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: هم اكنون اختصاص بودجه به دانشگاه ها و مراكز پژوهشی و فناوری مستقیماً توسط سازمان برنامه و بودجه صورت می گیرد. ولی برای حل مشكلات دانشگاه شهید چمران اهواز با مسئولان این سازمان رایزنی های لازم صورت خواهد گرفت.
به گزارش اداره كل روابط عمومی وزارت علوم، بخش اعظم زمان نشست وزیر علوم با شورای دانشگاه شهید چمران و اعضای هیئت علمی این دانشگاه، به طرح نظرات و دیدگاه های اعضای هیئت علمی حاضر در این نشست اختصاص داشت و مبحث رتبه بندی دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی محور عمده مباحث مطرح شدهدر این نشست بود.



1396/12/08
22:28:27
5.0 / 5
4603
تگهای خبر: اشتغال , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است