چگونگی جذب مسافر در هتل ها استراتژی های سه گانه برای پر کردن اتاق ها
به گزارش زارا، در این مقاله، ما به سه ستون اصلی خواهیم پرداخت که هر هتل داری برای تضمین جریان مداوم میهمانان و افزایش سودآوری خود باید بر آنها مسلط شود.
به گزارش زارا به نقل از مهر، آیا تابحال به این فکر کرده اید که در یک بازار رقابتی و پر از انتخابهای مختلف اقامتی، چه چیزی موجب می شود مسافران از میان ده ها هتل، کلید اتاق شما را انتخاب کنند؟ جذب مسافر موفق، دیگر محدود به داشتن یک ساختمان زیبا یا ارایه صرف صبحانه نیست؛ بلکه یک هنر ظریف از ترکیب استراتژی های دیجیتال، خلق تجربه فراموش نشدنی و درک عمیق روانشناسی میهمان است. اگر اتاق های شما خالی هستند یا نگران کاهش نرخ اشغال در فصول کم سفر هستید، زمان آن رسیده است که رویکرد خودرا از «انتظار برای مسافر» به «جذب فعال مسافر» تغییر دهید. در این مقاله، ما به سه ستون اصلی خواهیم پرداخت که هر هتل داری برای تضمین جریان مداوم میهمانان و افزایش سودآوری خود باید بر آنها مسلط شود: بازاریابی دیجیتال هوشمند، بهینه سازی تجربه میهمان و استفاده از اسانس خوشبوکننده هوا در فضاهای اقامتی. بخش اول: فرمانروایی دیجیتال و استراتژی های آنلاین جذب مسافر
در عصر حاضر، سفر مشتری از زمانی شروع می شود که او با موبایل خود آغاز به جستجو می کند؛ بنابراین، حضور قدرتمند و هوشمندانه در فضای دیجیتال نخستین گام برای جذب مسافر در هتل ها است. موفقیت آنلاین فقط به داشتن یک وبسایت ختم نمی شود؛ بلکه بهینه سازی سئوی محلی (Local SEO) برای اطمینان از این که هتل شما در نتایج جستجوی نزدیک به موقعیت مکانی شما در اولویت قرار می گیرد، امری حیاتی می باشد. این یعنی باید اطلاعات هتل در گوگل مای بیزینس (Google My Business) بطورکامل دقیق، به روز و دارای تصاویر با کیفیت باشد. علاوه بر این، استفاده مؤثر از تبلیغات هدفمند در پلت فرم های اجتماعی مانند اینستاگرام یا لینکدین، که بتواند گروههای خاصی از مسافران (مثلاً سفرهای کاری یا خانواده ها) را هدف قرار دهد، نرخ تبدیل بالایی را به همراه خواهد داشت. جهت مشاوره برای خرید باکیفیت ترین انواع دستگاه خوشبوکننده هوا با شماره های درج شده در وب سایت عطرین تماس بگیرید. مدیریت شهرت آنلاین و قدرت نظرات مهمانان
یکی از قدرتمندترین ابزارهای جذب مسافر در هتل ها، شهرت آنلاین و نظراتی است که میهمانان قبلی در سایت هایی مانند تریپ ادوایزر، بوکینگ و گوگل ثبت می کنند. مسافران امروزی به سفارش های همتایان خود بالاتر از هر تبلیغی اعتماد دارند؛ بنابراین، یک امتیاز بالا و تعداد زیادی بازخورد مثبت، می تواند به سرعت تصمیم یک میهمان مردد را به سود شما تغییر دهد. مدیریت فعال شهرت آنلاین شامل پاسخگویی سریع، محترمانه و حرفه ای به تمامی نظرات، شامل مثبت و منفی، است. یک پاسخ هوشمندانه و دلسوزانه به یک نقد منفی، می تواند نشان دهنده تعهد هتل به رضایت مشتری باشد و حتی تأثیر مثبت بیشتری نسبت به یک نقد عالی داشته باشد. بخش دوم: خلق تجربه اقامتی فراموش نشدنی و پیشرفت خدمات
پس از آنکه میهمان بوسیله استراتژی های دیجیتال جذب شد، مرحله دوم جذب مسافر در هتل ها، تضمین اینست که او نه تنها از اقامت خود لذت ببرد، بلکه تمایل به برگشت و تبدیل شدن به یک مروج وفادار را داشته باشد. این امر با شخصی سازی تجربه شروع می شود؛ شناسایی نیازها و ترجیحات میهمان قبل از ورود و فراهم کردن امکاناتی که فراتر از استانداردهای عمومی است، مانند یک یادداشت دست نویس با نام مهمان، یا تنظیم دمای اتاق طبق ترجیحات قبلی او. علاوه بر این، ارایه خدمات جانبی با کیفیت و منحصربه فرد، مانند تورهای محلی اختصاصی، منوی بالش یا همکاری با مراکز سلامتی درجه یک، ارزش درک شده توسط مسافر را به شدت می افزاید. نقش ویترینی و حیاتی رایحه و خوشبوکننده ها در تجربه مهمان
جذابیت یک هتل، نه تنها با چشم دیده می شود، بلکه با حس بویایی نیز درک می شود. تأثیر رایحه و خوشبوکننده ها در جذب مسافر یک علم ثابت شده در بازاریابی حسی است. بویایی قوی ترین حس در رابطه با حافظه و احساسات است؛ یک رایحه خاص و دلپذیر می تواند یک هویت منحصر به فرد (Signature Scent) برای هتل شما ایجاد نماید. هنگامی که میهمان وارد لابی می شود و با یک بوی دلپذیر، تمیز و آرامش بخش مواجه می شود، این بو فوراً سطح استرس او را کاهش داده و حس استقبال و لوکس بودن را القا می کند. این رایحه متمایز، به عنوان یک امضای نامرئی، در ذهن میهمان ثبت می شود و در هر جای دیگر که آن بو را استشمام کند، خاطره خوش اقامت در هتل شما برای او تداعی می شود. سرمایه گذاری در سیستم های پخش رایحه پیشرفته برای لابی، راهروها و حتی اتاق ها، یک سرمایه گذاری مستقیم در افزایش وفاداری و نرخ رزرو مجدد است. بخش سوم: استراتژی های قیمت گذاری پویا و حفظ وفاداری مسافر
آخرین ستون در فرآیند جذب مسافر در هتل ها، بهینه سازی مدل درآمدی و قیمت گذاری است. اتخاذ یک استراتژی قیمت گذاری پویا ( Dynamic Pricing) که در آن قیمتها بصورت لحظه ای بر مبنای تقاضا، نرخ اشغال رقبا، و رویدادهای محلی تنظیم می شوند، به هتل این امکان را می دهد که در زمان های کم تقاضا اتاق ها را پر کند و در زمان های اوج، سودآوری را به حداکثر برساند. این پروسه نیازمند استفاده از نرم افزارهای مدیریت درآمد (Revenue Management Systems) است که بتوانند داده های پیچیده بازار را تحلیل کنند و بهترین نرخ را پیشنهاد دهند. برنامه های وفاداری موثر و تبدیل میهمانان یک باره به دائمی
حفظ مسافرانی که قبلاً اقامت داشته اند، خیلی کم هزینه تر از جذب مسافر جدید است. بنابراین، طراحی یک برنامه وفاداری مؤثر که واقعا برای میهمان ارزش به وجود بیاورد، برای موفقیت طولانی مدت حیاتی می باشد. این برنامه ها نباید فقط تخفیف باشند؛ آنها باید شامل مزایای حسی و تجربه محور باشند، مانند پیشرفت رایگان اتاق به سوئیت، چک این سریع تر یا دسترسی انحصاری به خدمات خاص هتل. با پاداش دادن به میهمانان وفادار، شما نه تنها نرخ تکرار رزرو آنها را افزایش می دهید، بلکه آنها را به سفیران برند خود تبدیل می کنید که بوسیله بازاریابی دهان به دهان، به جذب مسافران جدید کمک شایانی خواهند کرد. سخن پایانی
چگونگی جذب مسافر در هتل ها یک پروسه چندوجهی است که شامل تسلط بر ابزارهای دیجیتال، شخصی سازی خدمات و درک تأثیرات عمیق روانشناسی حواس، خصوصاً رایحه، بر تصمیم گیری میهمان است. دیگر کافی نیست که فقط یک مکان برای خواب ارایه دهید؛ شما باید یک پناهگاه، یک تجربه و یک خاطره حسی ارایه دهید. با سرمایه گذاری هوشمند در سئوی محلی، مدیریت فعال شهرت آنلاین، ارایه خدمات شخصی سازی شده و خلق یک امضای بویایی منحصربه فرد، هتل شما بطور قطع می تواند خودرا از رقبا متمایز کند. این ترکیب استراتژیک، تضمین می نماید که هتل شما نه تنها مسافر جذب نماید، بلکه مسافرانی وفادار و مروجانی مشتاق برای برندتان پرورش دهد که سودآوری پایدار شما را تضمین خواهند کرد.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
به طور خلاصه، یک پاسخ هوشمندانه و دلسوزانه به یک نقد منفی، می تواند نشان دهنده تعهد هتل به رضایت مشتری باشد و حتی تاثیر مثبت بیشتری نسبت به یک نقد عالی داشته باشد. این امر با شخصی سازی تجربه شروع می شود؛ شناسایی نیازها و ترجیحات میهمان پیش از ورود و فراهم کردن امکاناتی که فراتر از معیارهای عمومی است، مانند یک یادداشت دست نویس با نام مهمان، یا تنظیم دمای اتاق طبق ترجیحات قبلی او. هنگامی که میهمان وارد لابی می شود و با یک بوی دلپذیر، تمیز و آرامش بخش مواجه می شود، این بو فوراً سطح استرس او را کاهش داده و حس استقبال و لوکس بودن را القا می کند.
منبع: زارا
این مطلب زارا را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط زارا
نظرات بینندگان در مورد این مطلب