رئیس دانشگاه علوم پزشكی لرستان:

اجرای طرح ضیافت اندیشه می تواند زمینه ساز ارتباط علوم ابزاری و ایدئولوژیك باشد

اجرای طرح ضیافت اندیشه می تواند زمینه ساز ارتباط علوم ابزاری و ایدئولوژیك باشد زارا: رئیس دانشگاه علوم پزشكی لرستان طرح ضیافت اندیشه را زمینه ساز ارتباط علوم ابزاری و ایدئولوژیك دانست.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، دكتر كوروش ساكی در مراسم افتتاحیه ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه علوم پزشكی لرستان اظهار نمود: امروزه در جهانی زندگی می نماییم كه نقش های زیادی بر عهده انسان گذاشته شده است.
وی عنوان كرد: در دنیای امروز دریای عظیمی از اطلاعات بر انسان وارد شده است و اگر ما نخواهیم بر این اطلاعات تأمل نماییم توفیقی نخواهیم داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی لرستان با اشاره به اینكه دانشگاه محلی است كه بستر تفكر و تأمل را برای انسان در مورد این اطلاعات فراهم می كند، اظهار داشت: در عرصه اندیشه هر روز كه رشد می نماییم معلومات گذشته را حفظ می نماییم و این درصورتی است كه در عرصه رشد فیزیكی این مهم محقق نخواهد شد.
ساكی عنوان كرد: معرفت نسبت به خداوند و عالم هستی جزئی از این اندیشه ماندگار است و هیچ گاه دچار زوال نخواهد شد.
وی ادامه داد: بر این اساس وظیفه سنگین اساتید در دانشگاه ها به وضوح قابل تشخیص می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی لرستان اظهاركرد: بدون تردید تحصیل و دانش به صورت واقعی نوع رفتار و گفتار انسان ها را تحت شعاع قرار می دهد.
ساكی با اشاره به اینكه در دانشگاه ها باید به جوانان بیاموزیم چطور ازجزء به كل بروند و به حقیقت ذاتی عالم برسند، تصریح كرد: البته علوم در دو گروه ابزاری، علم ایدئولوژی و اعتقادی قرار می گیرند.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی لرستان با اشاره به اینكه ما هرچقدر در زمینه علوم ابزاری رشد نماییم بازهم در آخر ناقص خواهد بود و در واقع این علم ایدئولوژیك است كه سرانجام عالم را برای ما روشن می كند و تكمیل كننده علم ابزاری خواهد بود، بیان كرد: دانشگاه ها محل حصول هر دوی این علوم هستند بطور قطع برگزاری این گونه نشست‎ها می تواند زمینه ارتباط این دو نوع از علوم را برای ما روشن كند.



1396/11/20
22:01:07
5.0 / 5
4635
تگهای خبر: دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است