هفته فرهنگی ایران در تایلند برگزار می گردد

هفته فرهنگی ایران در تایلند برگزار می گردد به گزارش زارا، به منظور گسترش روابط فرهنگی بین دو کشور ایران و تایلند و به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بانکوک، هفته فرهنگی ایران در تایلند برگزار می شود.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، این رویداد از ۱۷ تا ۲۲ می در شهر بانکوک به همت رایزنی فرهنگی و همکاری نهادی های علمی، دانشگاهی و هنری تایلند در چارچوب اجرای موسیقی زنده ایرانی توسط گروه موسیقی فرآواز، نمایشگاه تابلوهای نفیس و آثار هنری ایرانی، نمایشگاه اقلام فرهنگی و جشنواره غذای ایرانی برگزار می شود.
مراسم افتتاحیه این هفته فرهنگی روز جمعه ۱۷ می ۲۰۲۴ در سالن اجتماعات سفارت و باحضور ایرانی ها مقیم برگزار می شود.
روز ۱۸ می گروه موسیقی در بازار دیپلماتیک صلیب سرخ تایلند حاضر و برای حضار اجرای موسیقی خواهند کرد.
بازار صلیب سرخ دیپلماتیک یک رویداد جمع آوری کمک های مالی سالانه است که توسط جمعیت صلیب سرخ تایلند و با مشارکت همسران دیپلمات های مقیم در تایلند برگزار و یک رویداد فرهنگی منحصر به فرد است.
این بازار به صورت معمول در اواخر فوریه یا اوایل مارس در سالن رویال پاراگون، سیام پاراگون در بانکوک برگزار می گردد.
سفارتخانه های سراسر دنیا غرفه هایی را برپا می کنند که غذا، صنایع دستی و سایر کالاهای کشورهای خودشان را به نمایش و فروش می گذارند.
همینطور در طول رویداد، اجراهای فرهنگی هم وجود دارد. که رایزنی فرهنگی سال جاری با دو غرفه برای نمایش محصولات ایرانی و اجرای موسیقی گروه فراآواز در این بازار حضور پررنگ تری خواهد داشت.
روز یکشنبه پیرو هماهنگی های به عمل آمده مقرر شده گروه موسیقی با حضور در استودیوی شبکه TNN مبادرت به اجرای موسیقی زنده کنند.
در ادامه این هفته فرهنگی روز دوشنبه در دانشگاه سیریناخارین ویروت با نشست علمی در مورد موسیقی ایرانی ادامه خواهد یافت و برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی و اجرای موسیقی زنده بخشی از برنامه های اجرایی در این دانشگاه خواهد بود.
روز سه شنبه در نوبت بامداد گروه موسیقی در دانشگاه کاست سارت به اجرای موسیقی خواهد پرداخت و در نوبت شب با حضور در شب فرهنگی بریکس نمایشگاه اقلام فرهنگی و اجرای برنامه موسیقی زنده در این مراسم ادامه پیدا خواهد نمود.
شب فرهنگی بریکس هم توسط کنفدراسیون کشورهای عضو بریکس در تایلند برگزار می گردد که شامل برنامه های فرهنگی و هنری است و با توجه به این که ایران به تازگی به عضویت این اتحادیه در آمده است برای نخستین بار رایزنی فرهنگی هم در این رویداد حضور قابل ملاحظه ای خواهد داشت.



1403/02/23
09:05:50
0.0 / 5
273
تگهای خبر: بازار , بانك , جشنواره , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است