عکاسی صنعتی و آموزش عکاسی

عکاسی صنعتی و آموزش عکاسی به گزارش زارا، در ادامه به بررسی و یادگیری نکات لازم برای داشتن تصاویری استاندارد می پردازیم.



به گزارش زارا به نقل از مهر، عکاسی صنعتی با یادگیری دانش عکاسی و اصول اولیه آن امکان پذیر بوده و به کارگیری عکاسی صنعتی برای معرفی تجارت و یا کسب و کار امری ضروری می باشد. در ادامه به بررسی و یادگیری نکات لازم برای داشتن تصاویری استاندارد می پردازیم. عکاسی صنعتی با موبایل
عکاسی با تلفن همراه به علت مقرون به صرفه بودن و در دسترس بودن آن همواره مورد توجه کاربران قرار دارد اما یادمان باشد که به کیفیت ابزار حرفه ای در عکاسی صنعتی هم نمی توان غافل شد. بهتر است تصاویر شما با توسط گوشیهای پرچم دار و با استفاده از تنظیمات پیشرفته برای انتخاب نوع لنز به همراه تنظیم نور مناسب و چیدمان اکسسوری در کنار سوژه صورت گیرد از تمیز کردن لنز دوربین پیش از عکاسی با پنبه غافل نشوید.
پیشنهاد می نماییم در صورت داشتن دوربین عکاسی از گوشی استفاده نکنید. برای انتخاب زاویه تصویر به سوژه عکاسی خود به شکل یک موجود زنده نگاه کنید و زاویه را به نحوی انتخاب کنید که به نمایش گذاشتن قسمت های مختلف سوژه کمک نماید.
عکاسی صنعتی در محیط کارخانه
عکاسی صنعتی برای نمایش فرایند تولید محصول و یا معرفی برند از اهمیت بالایی برخوردار می باشند این فرایند در تبلیغات صنعتی با تصویربرداری دارای سناریو و گاهی اوقات فیلم برداری با کارگردانی به صورت حرفه ای صورت می گیرد. در انجام عکاسی صنعتی از محصولات و کارخانجات به نکات زیر توجه نمائید:


تمرکز روی رنگ ها در زمان عکاسی از کارگران می تواند سبب رابطه بیشتر با مخاطب و جلب توجه آنان شود. توجه به جزئیات محصول در عکاسی صنعتی و چیدمان کنار ابزار صنعتی کارخانه در عکاسی از کارخانجات برای جلوه دادن محیطی صنعتی جلوه تصاویر شما را می افزایند.
نمایش ارتباط مدیران مجموعه با مشتریان توانمندی مشتری مداری و احترام را برای آن مجموعه نشان داده است. به نمایش گذاشتن فرایند تولید محصول برای مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و اعتبار را برای صاحب صنعت به همراه دارد پس برای این منظور محیطی مناسب از لحاظ نور و زاویه را انتخاب کنید تا بر جذابیت کار بیفزاید. عکاسی صنعتی از محصول در منزل
برای برخی از کالاها امکان پذیر است ولی امکانات اتاق عکاسی را در اختیار ندارید و باید با استفاده از نقاط مناسب از لحاظ نور و جلوه دادن در زمان ویرایش ایرادات احتمالی مانند کیفیت و نور و پس زمینه را بهبود ببخشید.
در صورتی که محصول شما امکان چیدمان روی میز را داشته باشد این کار می تواند با قرار دادن میز در قسمتی از محیط با میزان نور مناسب و انتخاب میز با رنگ یکنواخت (معمولاً سفید یا طوسی پیشنهاد می شود) انجام پذیرد.
تمیز کردن محصول برای نمایش جزئیات پیش از زوم بالای دوربین در گرفتن تصاویر صنعتی با وضوح بالا ضروری می باشد.
استفاده از ابزار نور و رفلکتور برای پیشگیری از ایجاد سایه در حد امکان با داشتن دو نور از روبه رو و پشت سوژه صورت می گیرد.
قرار دادن تنظیمات دوربین به حالت دستی برای تنظیمات دیافراگم یا نور اتوماتیک برای دوربین های عکاسی اتوماتیک سفارش می شود.
محصول را در مرکز تصویر قرار دهید تا توجه کاربر را به بخش های دیگر تصویر نبرید و میتوان در انتخاب رنگ خنثی در اطراف محصول هم بهره برد.
ویرایش تصویر برای بهبود نور و یا تغییر زاویه محصول برای یکسان سازی بین تمامی محصولات وظیفه گرافیست است. پیشنهاد می شود آموزش هایی را برای کاهش هزینه های فردی یاد بگیرید. استفاده از فایل های مجانی برای شما در سایت های آپارات یا یوتیوب هم وجود دارد. قرار دادن پس زمینه و یا برداشتن آن و تغییر ابعاد و یا حجم تصاویر بستگی به محل استفاده از فایل عکس ها دارد برای بکارگیری در سایت احتیاج به کاهش حجم تصاویر و حتی یکسان سازی ابعاد تصاویر و زاویه محصولات دارد اما در چاپ و طراحی کاتالوگ و چاپ بنر کیفیت تصویربرداری آن اهمیت دارد.
عکاسی صنعتی حرفه ای
در عکاسی صنعتی حرفه ای نیازمند استفاده از نور، دوربین و محیط مناسب هستیم. استفاده از دوربین حرفه ای برای ثبت جزئیات و لنز قدرتمند به همراه سه پایه برای دادن زاویه مناسب به محصول، پرده کروماکی یا همان پرده سبز برای برداشتن پس زمینه در زمان ویرایش عکس و رفلکتور برای پیشگیری از ایجاد سایه برای عکاسی صنعتی حرفه ای لازم است. بهترین نور برای عکاسی استفادهء نور طبیعی است اما محدودیت استفاده از آن اغلب شما را مجبور به داشتن چند نور اضافی خواهد نمود.


در زمان عکاسی شما قادر به استفاده از اکسسوری برای ایجاد جذابیت بیشتر برای مخاطب و نمایش کارایی محصول هستید و نباید بر تاثیر رنگ بر برانگیختن احساسات و توجه آن قافل شوید. در مرکز تصویر و یا سوژه از رنگ های تندتر استفاده کنید و میتوان اطراف سوژه را محو کنید تا توجه به سوژه افزایش یابد.
توجه به هویت برندینگ سازملنی در انتخاب رنگ و فرم موجود در تصاویر تاثیر بسزایی دارد.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


منبع:

1402/04/09
14:10:25
0.0 / 5
305
تگهای خبر: آموزش , استاندارد , اكسسوری , برند
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است