معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تاكید كرد

ضرورت توجه اساتید به ابعاد زندگی اجتماعی فراگیران

ضرورت توجه اساتید به ابعاد زندگی اجتماعی فراگیران به گزارش زارا معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه یکپارچه سازی سیستم مدیریت اطلاعات آموزشی با راه اندازی داشبورد آموزشی در سامانه HIM و تدوین شاخص ها در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: به کمک این سامانه آموزش و شاخصهای عملکردی گروههای آموزشی دانشگاه در سطوح مختلف به صورت کمی رصد و پایش می شود.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، دکتر محمدمهدی صدوقی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در شانزدهمین جشنواره آموزشی که با شعار توسعه کمی و کیفی آموزش در دوران کرونا در تالار امام خمینی(ره) دانشکده پزشکی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافع سلامت، اظهار داشت: این جشنواره که یادمان شهید مدافع سلامت استاد دکتر محمد زارع جوشقانی است، اهمیت تربیت و تقویت فراگیران مسئولیت پذیر در عرصه های آموزش و پژوهش را یادآور می شود.
وی با اشاره به اینکه حس مسئولیت پذیری در تمام سطوح دانشگاه های علم پزشکی و دانشکده ها جاری است، افزود: این امر با استقرار دولت جدید و آغاز تصدی دکتر عین اللهی در وزارت بهداشت و برنامه ریزی برای پوشش شتابان واکسیناسیون کرونا قابل مشاهده بود؛ اساتید و فراگیران در دانشکده ها تمام ظرفیت خویش را بسیج و به صورت جهادی به تزریق واکسن و اجرای طرح ایمن سازی مردم در مقابل پاندمی کرونا پرداختند.
به قول وی این حرکت جهادی منجر به کاهش چشم گیر تلفات همه گیری سویه اومیکرون در کشور شده است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار نمود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ۱۲ دانشکده، ۱۲ بیمارستان آموزشی و ۹۵ گروه آموزشی به تربیت فراگیران می پردازد، این دانشگاه همینطور دارای هزار و ۵۳۳ عضو هیئت علمی است که ۴۵ درصد این آمار را بانوان تشکیل می دهد. ۶۰ درصد اساتید جوان هم بانوان هستند.
دکتر صدوقی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۲ دانشگاه برای جذب اعضای هیئت علمی در گروههای مختلف اهتمام ورزید، اضافه کرد: این روند هرساله رو به رشد است و طی دو سال گذشته، دو فراخوان جذب داشتیم و یک فراخوان دیگر هم در آینده نزدیک خواهیم داشت.
وی ضمن اشاره به هرم اعضای هیئت علمی دانشگاه، اظهار داشت: هرم اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شامل ۴۷ درصد دانشیار، ۳۱ درصد استادیار و ۲۰ درصد استاد است. همینطور حدود ۶۰ درصد فراگیران دانشجوی دوره لیسانس و حدود ۴۰ درصد کارشناس ارشد هستند. از طرفی ۴۰ درصد اعضای هیئت علمی در گروههای علوم پایه، ۵۰ درصد در گروههای بالینی و حدود هشت درصد در گروههای پژوهشی فعالیت دارند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد دستاوردهای این حوزه، خاطرنشان کرد: پیشتازی در آزمون بورد تخصصی و فوق تخصصی و فاصله گرفتن از میانگین کشوری، رتبه اول کشوری در آموزش مداوم مجازی در دوران همه گیری و رتبه دوم جشنواره رعد همچون دستاوردهای حوزه آموزش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.
وی از تدوین برنامه راهبردی دانشگاه بر مبنای اسناد بالادستی و با رویکرد عدالت، تعالی و بهره وری که توسط وزارت بهداشت تعریف شده است، اطلاع داد و اظهار داشت: راه اندازی بیمارستان شبیه سازی آموزشی، افزایش برنامه های آموزش مهارتی و حرفه ای، افزایش میزان پوشش سامانه هوشمند مدیریت بیمارستانی HIM، راه اندازی سامانه ارزشیابی اعضای هیئت علمی و استمرار لاگ بوک الکترونیک برای فراگیران PHD و فلوشیپ همچون برنامه های راهبردی حوزه آموزش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: یکپارچه سازی سیستم مدیریت اطلاعات آموزشی با راه اندازی داشبورد آموزشی در سامانه HIM و تدوین شاخص ها هم در دستور کار قرار گرفت. به کمک این سامانه آموزش و شاخصهای عملکردی گروههای آموزشی دانشگاه در سطوح مختلف به صورت کمی رصد و پایش می شود.
دکتر صدوقی اظهار داشت: هم اکنون تاکید وزارت بهداشت بر آموزش حضوری است که البته در دانشگاه تلاش بر ایجاد تعادل میان آموزش مجازی و حضوری و حفظ ۲۰ تا ۳۰ درصد آموزش بر بستر مجازی است.
وی در مورد مأموریت دانشگاه برای نیل به مرجعیت در حوزه های مختلف، اظهار نمود: در این خصوص کمیته های راهبری تشکیل و موضوعات راهبردی در ۱۶ حوزه رقابتی تدوین شد.
دکتر صدوقی از تشکیل کمیته های مشاوره و منتورینگ و برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه فراگیران اطلاع داد و اضافه کرد: اساتید در دانشگاه باید علاوه بر آموزش، پژوهش و درمان، به سلامت روان، نتایج فردی، تحصیلی، خانوادگی و اجتماعی فراگیران توجه نمایند.
به قول معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اطلاع رسانی به دستیاران در بستر نرم افزار لاگ بوک، ثبت فعالیتهای آموزشی و بالینی دستیاران و مدیریت نحوه مشارکت، تشکیل کمیته، برگزاری کارگاه و تدوین و اجرای برنامه های توانمندسازی و استقرار نظام پایش رفتار و اخلاق حرفه ای اساتید و فراگیران همچون اقداماتی بود که در در حوزه آموزش دانشگاه انجام شد.
دکتر جمال شمس رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم در این مراسم از برگزاری دوره های مجازی کارگاه های آموزشی با محوریت برنامه منتورشیپ در دانشگاه اطلاع داد و اهمیت توجه به فرآیندهای دانش پژوهی در دانشگاه را خواهان شد.
وی ضمن اشاره به اجرای برنامه استاد مشاور در دانشگاه به تبیین ساختارهای این برنامه علمی و عملیاتی پرداخت.
دکتر شمس در ادامه گزارشی از دریافت فرآیندهای علمی در مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی ارائه داد و تصریح کرد که پنج فرآیند از مجموع ۲۰ فرآیند ارسالی جهت بررسی به جشنواره شهیدمطهری ارسال شده است.
رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی در ادامه دسترسی به مرجعیت علمی در دانشگاه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تدوین شیوه نامه جدید توان افزایی اساتید در دستور کار است.
وی ادامه داد: بر مبنای طرح توان افزایی، اساتید بر مبنای مرتبه علمی و سابقه، امتیازات لازم را در هفت حوزه کسب خواهند کرد.
توضیحاتی درباره برنامه های کمیته اخلاق در آموزش، واحد ارزشیابی دانشجویان، طرح های بیمارستان های شبیه سازی شده، اجرای روش های تلفیقی در آموزش و بازبینی کوریکولوم ها بخشی از گزارش دکتر شمس را به خود اختصاص داد.




منبع:

1401/03/14
13:45:14
0.0 / 5
358
تگهای خبر: آموزش , ارز , بانوان , بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است