سرپرست دانشگاه تهران خبر داد
ایجاد کمیته تحول و ارتقاء علوم انسانی در دانشگاه تهران
به گزارش زارا سرپرست دانشگاه تهران از ایجاد کمیته تحول و ارتقای علوم انسانی در دانشگاه تهران در آینده نزدیک اطلاع داد و اظهار داشت: بازبینی سرفصل های دروس رشته ها متناسب با نیازهای روز از اقدامات اساسی است که باید سامان دهیم.
به گزارش زارا به نقل از ایسنا، دکتر سید محمد مقیمی در جلسه شورای دانشگاه تهران با بیان این خبر اظهار داشت: جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی، شعار لفظی نیست و مبنای عملکردی مان است که هر کدام از این عناصر با راهبردهایی در برنامه چهارم دانشگاه تهران دیده خواهد شد. اعضای شورای دانشگاه می توانند تا طرح های اولیه و پیشنهادی خود برای برنامه چهارم را تدوین و ارائه نمایند.
وی از عقلانیت، معنویت و عملگرایی بعنوان سه عنصر و مؤلفه کلیدی مدیریت جهادی نام برد و توضیح داد: وقتی از مدیریت جهادی صحبت می نماییم باید عقلانیت بعنوان مبنای مدیریت مان قرار گیرد و معنویت در تمامی ارکان، فعالیت ها و کارکردهای مدیریتی مان بروز و ظهور داشته باشد. همینطور عملگرایی و استفاده از فرصت ها مدنظر قرار گیرد.
مقیمی بر اداره دانشگاه با استفاده از ظرفیت همه ذی نفعان تصریح کرد و اظهار داشت: لازم است یک نظام ارزیابی برای مدیریت دانشگاه تهران طراحی شود که در این راستا به اداره کل برنامه ریزی و تحول سازمانی دانشگاه مأموریت داده شده تا الگوی ارزیابی نظام مدیریت دانشگاهی و دانشکده ای را متناسب با شرایط دانشگاه تهران طراحی کند و هر شش ماه یکبار هم به ارزیابی مدیریت دانشکده ها بپردازد.
سرپرست دانشگاه تهران اعلام نمود: دانشجویان مقطع کارشناسی در نیمسال جاری تحصیلی، در دروس نظری دارای آموزش حضوری نخواهند بود و درباره وضعیت آموزش آنها برای نیمسال آینده هم در فرصت باقی مانده تصمیم گیری و اطلاع رسانی می شود.
دکتر مقیمی تصریح کرد: اعضای هیأت علمی لازم است به صورت حضوری در دانشگاه به آموزش و پژوهش بپردازند، دفاع رساله ها و رساله ها هم به صورت حضوری صورت گیرد و دانشجویانی که دارای کلاس های آزمایشگاهی هستند بر مبنای ضوابط پیشبینی شده عمل کنند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، وی درباره وضعیت آموزش عالی در پساکرونا هم اظهار نمود: لازم است تا مجموعه تجربه های اعضای هیأت علمی در دوران کرونا، شامل کاستی ها و همینطور فرصت های ایجادشده یا پیش رو در زمینه آموزش مجازی مستند شوند. هر چند آموزش حضوری بالاخره باید فعال شود ولی نقش آموزش مجازی و الکترونیکی هم در پساکرونا توسعه پیدا خواهد نمود.
منبع: zarakala.ir
این مطلب زارا را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط زارا
نظرات بینندگان در مورد این مطلب