راه اندازی پویش ملی مهر استادی برای كمك به دانشگاهیان لطمه دیده از كرونا

راه اندازی پویش ملی مهر استادی برای كمك به دانشگاهیان لطمه دیده از كرونا زارا: قائم مقام سازمان بسیج اساتید كشور، جزئیات «پویش ملی مهر استادی» كه برای حمایت مالی از دانشگاهیان لطمه دیده از كرونا راه اندازی شده، را تشریح نمود.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، محمدرضا ابن الدین حمیدی، قائم مقام سازمان بسیج اساتید، در نشستی خبری ماموریت سازمان و اساتید بسیجی را حل مسائل جامعه و اهتمام به امور مردم دانست و بیان کرد: در وضعیت کنونی که ویروس کرونا، جهان را آلوده کرده، خیلی از شرایط موجود لطمه دیده اند؛ خصوصاً کسانی که از نظر اقتصادی لطمه پذیر بوده اند. دانشگاه های کشور نیز از این قاعده مستثنی نیستند. شاید عده ای فکر کنند که دانشگاه ها از اقشار بالای جامعه هستند اما واقعیت این طور نیست.
وی افزود: در درون دانشگاه ها نیز افراد لطمه پذیر وجود دارند. برای مثال، لزوماً همه‌ی اساتید به استخدام رسمی دستگاه های موجود درنیامده اند و برخی از آنها حق التدریس هستند و این زندگی شان با هزینه های حق التدریس می گذرد. در شرایطی که کلاس ها تعطیل و یا آنلاین شده اند، به کارگیری این اساتید، به صرفه‌ی اقتصادی نیست؛ فلذا برخی از آنها بی کار شده اند. در درون دانشگاه، کارمندانی که رتبه های اداری پایین تری دارند، به سبب تعطیلی کلاس ها، خوابگاه ها و کاهش رفت وآمد دانشجویان، کم کار یا بی کار شده اند و یا دانشگاه آنها را تعدیل کرده است.
ایشان سپس اظهار داشت: هم چنین خیلی از نیروهای قراردادی و کارگران خدماتی که زحمت نگهداری از محیط های دانشگاه را به عهده دارند، لطمه دیده اند. پس اگر هر قشر جامعه در محیط اجتماعی خودش، افراد لطمه دیده و نیازمند پیرامونش را شناسایی کند، می توان این انتظار را برآورده کرد که تمام اقشار جامعه تحت پوشش کمک های مومنانه قرار بگیرند.
ابن الدین در شرح کارهای سازمان بسیج استادان، اشاره کرد: سازمان بسیج اساتید، در وضعیت کرونا، طی سه دوره مبادرت به کمک رسانی مومنانه کرده است. این سازمان در دوره‌ی اول به اتفاق کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره)، 200 کارگاه کوچک لطمه دیده و ورشکست شده را در خیلی از مناطق، من جمله مناطق محروم، مورد حمایت قرار داد. که اغلب این افراد با خانواده های کارکنان دانشگاه ها و یا دانشجویان نسبتی داشته اند.(این دانشجویان شامل دانشجویان حاضر در دانشگاه ها و یا از کارکنانی که فرزند دانشجو داشته اند و در پرداخت هزینه های آنها، گرفتار مشکل شده بوده اند.)
بگفته وی، سازمان بسیج اساتید در گام دوم کوشش کرد تا یک هزار بستهی معیشتی را در اختیار نیازمندان شعب دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور قرار دهد. و در گام سوم که مرحله‌ی کنونی ست، سه هزار خانواده‌ی لطمه دیده را هدف گذاری کرده است، که در درون این دایره، هم اساتید حق التدریس هستند، هم کارکنان دانشگاه و هم نیروهای خدماتی و کارکنانی که رتبه‎ های پایین تری در سیستم اداری دارند. این افراد در وضعیت کرونائی، به شدت لطمه دیده اند. لطمه هایی شدید، که به سبب آن حتی نتوانسته اند، اجاره بهای خانه هایشان را بپردازند یا داروها و غذاهای موردنیازشان را تهیه کنند. بسیاری از اقشار بدین ترتیب لطمه دیده اند و این یک واقعیت تلخ است.
وی ضمن دعوت از اصحاب رسانه برای پوشش خبری رویداد پویش مهر استادی، اعلام نمود: سازمان بسیج اساتید کشور، روز چهارشنبه 28 آبان 99 در نشستی با حضور جریان ها و سلایق مختلف، سومین مرحله از همبستگی اساتید و مدرسین دانشگاه ها با نیازمندان جامعه را، تحت عنوان «پویش ملی مِهر استادی» برگزار می نماید. امید می رود که این پویش قسمتی از مشکلات اقشار لطمه دیده در دانشگاه ها را رفع کند.
قائم مقام سازمان بسیج اساتید در ادامه، با اشاره به پیوستن 1080 کانون دانشگاهی در سراسر کشور به «پویش ملی مِهر استادی»، اضافه کرد: اخیرا حساب مالی مرکز نیکوکاری شهید شهریاری که در بانک ملی به شماره حساب 0113554150002 و یا شماره کارت 6037997950149824 برای دریافت کمک های مومنانه مردم عزیز و برای کمک به قشر لطمه دیده‌ی دانشگاهی، افتتاح شده است.
در آخر این جلسه، نمایندگان و مسئولان بسیج اساتید بعضی از دانشگاه ها، همچون دانشگاه های فنی و حرفه ای، دانشگاه های علمی-کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه فرهنگیان گزارشی از کارهای چندماهه‌ی اخیرشان، ارائه دادند.




منبع:

1399/08/28
13:58:52
5.0 / 5
878
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , خدمات , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است