معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی:

بازگشت به گفتمان اصیل انقلاب چاره مشكلات اساسی جامعه است

بازگشت به گفتمان اصیل انقلاب چاره مشكلات اساسی جامعه است زارا: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان این كه بازگشت به گفتمان امام (ره) و گفتمان اصیل انقلاب می تواند چاره مشكلات اساسی جامعه ما باشد، اظهار داشت: در این سال ها چندان نتوانسته ایم از ظرفیت پاسخگویی به بعضی از شبهات دانشجویان استفاده نماییم و هنوز خیلی از حوزه های در رابطه با مباحث فرهنگی مغفول مانده است.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، دکتر عیسی علیزاده در همایش ملی (نهمین دوره اردوی فرهنگی_آموزشی) طریق جاوید با محوریت «انقلاب اسلامی و مقاومت؛ بیداری مستضعفان جهان» اظهار داشت: یکی از خصوصیت های تأسیس جهاد دانشگاهی، تغییر رویکردهای فرهنگی در نگاه به مسائل مهم کشور بود و معتقدم توازن فرهنگی جهاد دانشگاهی توانسته است از راه ساختارسازی و برنامه هایی که انجام داده است، به خیلی از این موضوعات دسترسی پیدا کند.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی اضافه کرد: مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی با این هدف شکل گرفته است که اگر دانشجویان در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش داشتند، بطور قطع در استمرار، تداوم و توسعه آن هم نقش دارند.
علیزاده تصریح کرد: بازخوانی اندیشه های امام (ره)، ولایت فقیه و مباحث مربوط به انقلاب اسلامی، عمده فعالیتهایی است که در این مرکز انجام می شود و معتقدم، بازگشت به گفتمان امام (ره) و گفتمان اصیل انقلاب می تواند چاره مشکلات اساسی جامعه ما باشد.
وی اظهار داشت: در این سال ها چندان نتوانسته ایم از ظرفیت پاسخگویی به بعضی از شبهات دانشجویان استفاده نماییم و هنوز خیلی از حوزه های در رابطه با مباحث فرهنگی مغفول مانده است.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی اضافه کرد: اردوهای طریق جاوید در سال های گذشته به صورت حضوری برگزار گردید که فواید بسیاری به همراه داشت؛ همچون اینکه دانشجویان رو در روی یکدیگر قرار گرفته و با حضور اساتید و شخصیت های مهم، بدون محدودیت های زمانی سمینارها، با یکدیگر بحث و تبادل نظر کرده و به شبهات، سؤالات و دغدغه هایی که داشتند، می پرداختند.
علیزاده تاکید کرد: هدف ما این بود که برنامه طریق جاوید قطع نشود و با عنایت به شرایط کرونا در کشور، تصمیم بر این شد که این برنامه در چارچوب یک وبینار دو روزه و به صورت مجازی برگزار گردد.
وی ادامه داد: عمده مباحثی که در مرکز امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی به آنها پرداخته می شود، مبحث محور هستند. سال جاری در هفته دفاع مقدس، سمینار مشابهی در حوزه تأثیرات دفاع مقدس در بخش های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برگزار کردیم. اگر نسل جوان کشور که مقرر است در آینده سکان مدیریت کشور را به عهده بگیرند، با این فضاها آشنا نشوند و درک نکنند که کشور برای رسیدن به این مرحله، چه خون دل هایی خورده است، بطور قطع نمی توانند در تداوم و استمرار آن نقش مؤثری ایفا کنند.
علیزاده اظهار داشت: به دنبال ایجاد فضایی هستیم که از زبان هنر، ادبیات، نمایشنامه، تئاتر و درگیر کردن دانشجویان با این حوزه ها برای توسعه و تبیین مفاهیم در رابطه با امام (ره)، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی استفاده نماییم. همینطور به دانشجویان دانشگاه های مادر، بخصوص طبقه ای از دانشجویان که تأثیرات بیشتری به لحاظ نخبگی داشته و به این مباحث توجه دارند، اهمیت بیشتری بدهیم.
وی ادامه داد: مستندات و مواردی که در اختیار داریم، باید مورد بازبینی قرار گرفته و نسبت به تولید و انتشار محتوای مناسب اقدام نماییم. همینطور با عنایت به شرایط موجود در عرصه بین المللی، از ظرفیت فضای مجازی بیشتر استفاده نماییم.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تاکید کرد: در کنار استمرار داشتن این مطالب در طول سال، به دنبال تشکیل باشگاه دانشجویان علاقمند به مباحث امام (ره)، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی هستیم.




منبع:

1399/07/29
23:31:56
5.0 / 5
940
تگهای خبر: آموزش , اقتصاد , تولید , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است