دانشگاه ها روند برگزاری برنامه های انتخاباتی تشكل ها را تسهیل كنند

دانشگاه ها روند برگزاری برنامه های انتخاباتی تشكل ها را تسهیل كنند به گزارش زارا معاون فرهنگی وزیر علوم با تاكید بر اینكه دانشگاه ها روند بررسی درخواست تشكل های دانشجویی برای اجرای برنامه های انتخاباتی تسهیل كنند، اظهار داشت: تمامی كاندیدای انتخاباتی می توانند در مراسمات تشكل های دانشجویی شركت نمایند اما فعالیت آنها باید بر اساس موارد مطرح شده در آئین نامه در رابطه با تبلیغات انتخاباتی صورت بگیرد.


دكتر غلامرضا غفاری در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به سیاست وزارت علوم در روزهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار نمود: دانشگاه ها باید روند بررسی درخواست تشكل های دانشجویی برای برگزاری برنامه های انتخاباتی را در هیات نظارت تسهیل كنند و در قالب ضوابط و قواعدی كه وجود دارد اجازه فعالیت به این تشكل ها داده شود.
وی تصریح كرد: دانشگاه ها در جهت رونق بخشی به فعالیتهای دانشجویی باید به سفارش های ابلاغی وزارت علوم در زمینه برنامه های روز دانشجو را توجه نمایند تا این برنامه ها در فضایی توام با نشاط و امید برگزار شوند. ضمن اینكه محدودیتی در انجام فعالیتهای دانشجویان همزمان با آغاز برنامه های روز دانشجو وجود ندارد و ما از تمام فعالیتهایی كه در قالب مقررات و قواعد تعیین شده صورت بگیرد، حمایت خواهیم كرد.
دكتر غفاری در ادامه خاطرنشان كرد: طبیعتا تشكل های دانشجویی درخواست هایی را برای برگزاری مراسمی به مناسبت انتخابات داشته و خواهند داشت و ما به دانشگاه ها تاكید كردیم كه همراهی و همكاری لازم را با این درخواست ها داشته باشند و در عین حال توجه داشته باشند كه برنامه های اجرایی در قالب های قانونی صورت بگیرد.
معاون فرهنگی وزیر علوم اظهار نمود: هم اكنون آئین نامه ای در مورد تبلیغات كاندیدای مجلس شورای اسلامی در دانشگاه ها وجود دارد و باید اجرایی شود و در این آئین نامه حد و حدود این فعالیت ها مشخص شده است. ضمن اینكه باید عدالت در زمینه اختصاص تریبون ها و اختصاص فضا برای كاندیداها توسط دانشگاه ها رعایت شود.
وی در ادامه خاطرنشان كرد: برنامه های انتخاباتی دانشجویان در چارچوب های مختلف شامل سخنرانی، نشست، تریبون آزاد و غیره در دانشگاه ها شروع شده است و تشكل های دانشجویی برنامه های مختلف در این ایام دارند.
معاون فرهنگی وزیر علوم چارچوب های فعالیت انتخاباتی تشكل های دانشجویی در گذشته به آنها ابلاغ گردیده است، تصریح كرد: تمامی كاندیدای انتخاباتی می توانند در مراسمات تشكل های دانشجویی شركت نمایند اما فعالیت آنها باید بر مبنای موارد مطرح شده در آئین نامه مرتبط به تبلیغات انتخاباتی صورت بگیرد.



1398/11/30
15:12:55
5.0 / 5
3608
تگهای خبر: دانشگاه , زمینه , شركت , وزارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است