برنامه ای برای سفر اولی ها به استانبول

برنامه ای برای سفر اولی ها به استانبول زارا: معمولاً در نخستین سفر به شهر جدید سردرگم هستید كه به كجا بروید و چه كار كنید. در این مطلب یك برنامه جامع، مخصوص كسانی در نظر گرفته ایم كه بار اول به استانبول سفر می كنند.



به گزارش زارا به نقل از مهر، استانبول یكی از شهرهای پرجاذبه و زیبای تركیه است كه در سال های اخیر میزان استقبال از آن بالا رفته است. اگر شما قصد دارید كه در این شهر به شما خوش بگذرد و فرصت كافی برای انجام همه كارها را داشته باشید، مطلب زیر به شما كمك خواهدنمود. همین طور با خرید بلیط استانبول از سایت آژانس هواپیمایی ستاره ونك می توانید در زمان خود صرفه جویی كنید.
استراحت كنید
مسلماً پس از چند ساعت پرواز خسته هستید و هنوز بدن شما با موقعیت جدید هماهنگ نشده است. در قدم اول به هتل یا مركز اقامتی كه از قبل رزرو كرده اید بروید تا علاوه بر اینكه با محل اقامتی خود آشنا شوید كمی هم استراحت كنید.
بهتر است پس از جابه جایی وسایل در اتاق یك دوش آب گرم بگیرید تا خستگی از بدنتان خارج شده و سبك شوید. اگر زمان دارید كمی استراحت كنید یا بخوابید. سپس قبراق به گشت وگذار در شهر بپردازید.
با شهر و محل اقامتی خود آشنا شوید
حتماً زمانی را برای آشنایی با محل اقامتی خود بگذارید. این كار به شما كمك می نماید تا در زمان خود صرفه جویی كنید و زمان زیادی را برای انتخاب گزینه های موجود نگذارید.
یك دفترچه راهنمای كوچك همراه خود داشته باشید و هر مكان مورد نیازی كه می بینید را یادداشت كنید. نزدیك ترین رستوران ها، سوپرماركت ها، داروخانه، ایستگاه تاكسی، اتوبوس، ترن و حتی مراكز درمانی چون ممكنست خدایی نكرده در طول سفر به آن نیاز پیدا كنید.
از افراد محلی یا كارمندان هتل كمك بگیرید و نظرات آنها را هم جویا شوید.
به مكان های موردعلاقه خود حتما سر بزنید
در ابتدا تكلیف خودرا مشخص كنید؛ هدف سفرتان بازدید از اماكن تاریخی است یا مكان های تفریحی؟ هرچند مهم نیست هدف سفر شما به این شهر چه باشد، چون به محض ورود اهداف متفاوت و ناخواسته برای شما شكل می گیرد. استانبول بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر تركیه است كه در كنار تنگه بسفر و دریای مرمر قرارگرفته است. این شهر را باید دروازه بین آسیا و اروپا نامید برای اینكه این دو قاره را از یكدیگر جدا می كند. درزمینهٔ تاریخی هم یدطولی دارد كه در متون قدیمی می درخشد.
حالا همه این موارد را كنار هم بگذارید. شما در استانبول، هم می توانید از نسیم دریا و منظره آن لذت ببرید و هم به گشت تاریخی در شهر بپردازید. پس در نخستین فرصت برنامه خودرا مشخص كنید تا زمان كافی برای خوشگذرانی داشته باشید.
برای خرید به میدان استقلال بروید
تعداد مغازه ها و پاساژهای این خیابان بسیار زیاد است و بیشتر ایرانیها علاقه زیادی به خرید كردن از خیابان را دارند. خیابان استقلال دارای معروف ترین مراكز خرید در استانبول است كه اجناس متنوعی در اینجا پیدا می شود.
اما اگر شما مارك پسند هستید به خیابان استقلال نروید و به سمت استانبول مال ایستینیه پارك بروید.
البته بسیاری مخالف شدید خرید كردن در این خیابان هستند. این دسته معتقد هستند باوجود مغازه و فروشگاه های لوكس كه برترین برندهای گران قیمت اروپایی مانند Berksha، H&M و مارك های مطرح تركیه پیدا می شوند اما بسیار گران فروش هستند. اگر عازم تور استانبول هستید تا حسابی خرید مقرون به صرفه كنید؛ از رفتن به خیابان استقلال منصرف شوید. مغازه داران این راسته خیلی سرسخت هستند و هیچ جورِ زیر بار چانه زدن شما نمی روند و قیمت كالاها در خیابان استقلال بالاتر از مكان های دیگر است.
بهتر است به مراكز خرید بزرگ این شهر بروید كه قیمت ها پایین تر و تنوع اجناس بیشتر است.

ایده آل ترین رستورانی را كه پیدا كردید، غذای خودرا میل كنید
فراوانی رستوران و اغذیه فروشان در استانبول سر به فك می كشد. اگر بخواهید دونه به دونه هر كدام از آنها را چك كنید ممكنست گرسنه بمانید؛ چون تمامی ندارد. پس مناسب ترین جایی را كه دیدید غذای دلخواه خودرا سفارش دهید و نوش جان كنید.
البته این نكته را هم مدنظر داشته باشید كه در مناطق توریستی حدالامكان از رفتن به رستوران صرف نظر كنید. اغلب این رستوران ها قیمت را با شما دولاپهنا حساب می كنند. این در حالیست كه همان غذا را می توانید در یك مكان دیگر و با قیمت بسیار پایین تر نوش جان كنید.
سوغاتی را از میدان تكسیم بخرید
میدان تقسیم كه به قلب مدرن استانبول مشهور است بعنوان بهترین مكان برای خرید سوغاتی هم در نظر گرفته می شود. تكسیم به سبب قرارگیری در مجاورت بازار بزرگ استانبول و همین طور وجود انواع مغازه های كوچك و بزرگ كار را برای خرید هدیه آسان كرده است. در تور استانبول می توانید چمدان خودرا مملو از سوغاتی كنید.
غذاهای خیابانی استانبول را امتحان كنید
از غذاهای تركی چه بگویم كه درخور آن همه طعم و مزه باشد! سفره غذایی مردم ترك همیشه عریض و طویل بوده كه بوی گوشت و عطر ادویه از آن بلند می شود. تقریباً این غذاها به ذائقه اكثریت مردم دنیا خوش می آید.
از كنار هر خیابان كه گذر كنید میله های آغشته به گوشت و مرغ در حال چرخیدن كنار آتش است و بوی آن فضا را پر كرده است. بدون هیچ نگرانی این غذاها را بچشید.
شاه بلوط بوداده، كومپر، لحم عجین، پیده، دونر كباب، ایچلی كوفته، بالیك اكمك و بورك ازجمله غذاهایی است كه در دكه های خیابانی فروخته می شود.
قابل توجه بانوان؛ بازار ادویه فروشان فراموش نشود
در میدان امینونو دنیایی از رنگ و بو در انتظار خانم ها است. در این بازار انواع و اقسام ادویه جات را پیدا خواهید كرد كه بسیار برای كدبانوها كاربردی است. پس این بازارچه را از قلم نیندازید.

برای اطلاع از تور استانبول هتل پنج ستاره، می توانید به سایت آژانس هواپیمایی ستاره ونك مراجعه نموده یا با شماره تلفن ۸۸۸۸۰۰۰۰-۰۲۱ تماس حاصل بگیرید.
این مطلب، یك خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


منبع:

1398/11/24
19:10:42
5.0 / 5
4178
تگهای خبر: بازار , بانوان , برتر , برند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است