رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی:

فرهنگ مناظره در دانشگاه ها وجود ندارد

فرهنگ مناظره در دانشگاه ها وجود ندارد زارا: رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اظهار داشت: ستاد سازمان دانشجویان و سازمان دانشجویان متولی فعالیت های خلاقانه دانشجویی شد و در عرصه فرهنگی هم در عرصه محرومیت زدایی و زیست محیطی و نكوداشت مقام اساتید گام های مؤثری برداشته است.


مهدی كاظمی خالدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: سازمان دانشجویان در سال ۱۳۷۷ در حالی افتتاح شد كه به شكلی تشكل دانشجویی جهاد دانشگاهی بود و قرار شد محلی برای ایده های دانشجویان باشد و رشد دانشجویان را فراهم كند.
وی اضافه كرد: ستاد سازمان دانشجویان و سازمان دانشجویان متولی فعالیت های خلاقانه دانشجویی شد و در عرصه فرهنگی هم در عرصه محرومیت زدایی و زیست محیطی و نكوداشت مقام اساتید گام های مؤثری برداشته است. همینطور این سازمان در گذشته تا به امروز تئاترهای دانشجویی را راهبری كرده و امروز هم مبحث مناظره های دانشگاهی را بوجود آورده است.
رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با اشاره به اینكه این سازمان هم اكنون ۳۱ واحد در مجموعه های استانی و دانشگاهی دارد، افزود: بیش از ۱۰۰ گروه دانشجویی در این واحدهای استانی حضور دارند كه هر شعبه بر مبنای سیاست ها و علایق فعالیت می كند و تلاش شده كه مجموعه های سازمان دانشجویان در زمینه هایی فعال باشند كه تشكل های قوی در دانشگاه ندارند.

كاظمی خالدی خاطرنشان كرد: محیط زیست و گردشگری موضوعاتی است كه در آن ها فعال شده ایم چراكه در دانشگاه ها برای این دو مبحث گروه های قوی دانشجویی نداشتیم و چون بین رشته ای محسوب می شوند عموماً تشكل های قوی در دانشگاه ها ندارند پس در این دو زمینه وارد شده ایم و راهبری دانشجویان را در این زمینه در دست داریم.

وی با اشاره به اینكه تمام پتانسیل سازمان دانشجویان، دانشجویی است، تاكید كرد: این سازمان ساختار اداری در شعب خود ندارد و با حداقل نیرو فعالیت می كند و بیشتر از دانشجویان علاقه مند، استفاده می گردد. برای مثال مسابقه های مناظره با دو نفر نیروی داخلی پیش می رود و دانشجویان را به كار می گیرند.

رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اظهار نمود: سازمان دانشجویان زمانی بوجود آمد كه جهاد دانشگاهی یك نهاد موفق بود، از سازمان دانشجویان انتظار حرفه ای بودن نداریم چراكه این سازمان جایی برای تمرین دانشجو است.

كاظمی خالدی در مورد برنامه های مناظره اظهار داشت: مقام معظم رهبری در مورد آزاد اندیشی صحبت كردند و بررسی ها نشان داد كه فرهنگ مناظره وجود ندارد. مناظره برای تولید فرهنگ مناظره در دانشگاه ها بوجود آمده است. امروز شش دوره از این مناظره ها برگزار شده است كه ابتدا ۱۶ تیم دانشگاهی حضور داشتند، ولی امروز ۴۸۵ تیم از ۲۹ استان و ۸ مجموعه دانشگاهی برگزار گردید كه ۱۲ تیم به مرحله كشوری راه پیدا كرده اند. این در شرایطی است كه ابتدا دانشگاه های مطرح با اختلاف پیش بودند، ولی امروز دانشگاه تهران فقط یك تیم دارد.

وی خاطرنشان كرد: هدف اصلی آموزش گفت وگوی صحیح و جسارت دفاع از نظر و مطالعه عمیق بر روی مسائل است. تمام مجموعه های دانشگاهی و غیر دانشگاهی در مورد مناظره در میدان كمك می كنند و پای كار ایستاده اند و بدون حضور آن ها رشد این مسابقات از نظر كمی امكان پذیر نیست. به دنبال برگزاری مسابقات به زبان انگلیسی هستیم تا به شبكه های جهانی هم متصل شویم.

رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، اظهار نمود: تلاش بر این است كه بر مبنای كارهای مطالعاتی نقاط مغفول دانشجویان را پیدا و برنامه هایی برای این نقاط طراحی نماییم. آشنایی دانشجویان با صنایع خلاق و ایده پردازی از فعالیت هایی است كه بر روی آن در حال كار هستیم.

كاظمی خالدی در انتها اظهار داشت: در مسابقات، مناظره و رویدادهای كارآفرینی نخستین مسئله دانشجویان است كه استعدادیابی درست و خودشناسی ندارند و چگونگی تشكیل تیم را درست نمی شناسند. در عرصه كارآفرینی و صنایع فرهنگی تلاش كرده ایم كه دانشجویان حرفه ای را بار بیاوریم.



1396/10/29
18:43:05
5.0 / 5
4821
تگهای خبر: دانشگاه , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است