به منظور گسترش و اثربخش كردن فعالیت های دانشجویی؛

كارگروه تقویت كرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه خواجه نصیر تولید می گردد

كارگروه تقویت كرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه خواجه نصیر تولید می گردد زارا: مدیر كل فرهنگی دانشگاه خواجه نصیرطوسی از تولید ˮكارگروه تقویت كرسی های آزاد اندیشیˮ در این دانشگاه اطلاع داد و اظهار داشت: آئین نامه این كارگروه به منظور مشخص كردن خط و مشی و روش های فعالیت های كارگروه تنظیم شده و منتظر تصویب آن در شورای فرهنگی دانشگاه هستیم.



دكتر فریدون وفایی در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این مطلب اظهار نمود: هم اكنون سه تشكل دانشجویی (انجمن اسلامی، جامعه اسلامی و بسیج دانشجویی) در دانشگاه خواجه نصیر به صورت فعال حضور دارند و برنامه های خویش را به اشكال مختلف همچون برگزاری جلسات مطالعاتی و ترویجی، مناظره، سخنرانی، نشست و غیره... برگزار می كنند، ضمن اینكه این تشكل ها، نشریات خاص خویش را در موضوعات مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی منتشر می كنند.

وی همینطور خاطرنشان كرد: فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در دانشگاه ها باید به صورت خودجوش از جانب دانشجویان درخواست شده باشد و عموما درخواست های آن ها برای برگزاری برنامه های مختلف به هیات نظارت دانشگاه ارسال می گردد كه در بیشتر موارد در این هیات با اغلب درخواست ها موافقت به عمل می آید.

مدیركل فرهنگی دانشگاه خواجه نصیرطوسی تصریح كرد: سیاست دانشگاه این است كه علاوه بر آموزش و تربیت دانشجو در عرصه تخصصی برنامه ها و راهكارهایی را پیش روی آن ها بگذارد كه دانشجویان بتوانند در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی یكسری مهارت های دیگر را هم كسب نمایند تا پس از فارغ التحصیلی در كنار تخصص خود بتوانند توانایی های دیگری هم داشته باشند.

دكتر وفایی اضافه كرد: دانشجویان با برگزاری برنامه هایی نظیر كرسی های آزاداندیشی، تریبون های آزاد، حلقه های مطالعاتی و مناظرات دانشجویی می توانند در حوزه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مهارت های لازم را كسب كنند.

وی در ادامه از تشكیل كارگروه " تقویت كرسی های آزاد اندیشی"به منظور گسترش و اثربخش كردن فعالیت های دانشجویی در دانشگاه خواجه نصیر اطلاع داد و اظهار داشت: این كارگروه متشكل از نمایندگان سه تشكل دانشجویی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی دانشگاه تشكیل شده و تلاش دارد میزان فعالیت های دانشجویی را گسترش و اثربخش تر نماید. در واقع در این كارگروه موضوعات دارای اولویت مشخص می شوند و در قالب های مختلف در مورد این موضوعات بحث و تبادل نظر صورت می گیرد، بطوری كه در هر برنامه ای یك تشكل مجری برگزاری خواهد بود.

مدیر كل فرهنگی دانشگاه خواجه نصیرطوسی به تدوین آئین نامه كارگروه گسترش فعالیت های دانشجویی در دانشگاه اشاره نمود و اظهار داشت: برپایه این آئین نامه، خط و مشی و شیوه برگزای برنامه های مختلف و موضوعات قابل بحث مشخص می گردد. هم اكنون آئین نامه تنظیم شده و منتظر هستیم در شورای فرهنگی دانشگاه به تصویب برسد.

دكتر وفایی در انتها برگزاری كرسی های آزاداندیشی در دانشگاه خواجه نصیر را از سیاست های اصلی دانشگاه دانست و اظهار داشت: در این زمینه نیاز است دانشجویان به صورت فعال تر وارد شده و درخواست های بیشتری برای برگزاری كرسی های آزاداندیشی با موضوعات مختلف ارسال نمایند.



1396/10/24
19:32:37
5.0 / 5
4451
تگهای خبر: دانشگاه , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است