عضو هیئت علمی دانشكده كشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان:

ایجاد ۱۶ هكتار باغ در دانشگاه لرستان

ایجاد ۱۶ هكتار باغ در دانشگاه لرستان به گزارش زارا عضو هیئت علمی دانشكده كشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان اظهار داشت: 16 هكتار زمین به كاشت تولیدات كشاورزی و باغداری اختصاص یافته است.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، دكتر عبداله احتشام نیا اظهار نمود: با تلاش و پیگیری های تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، تعداد ۵ باغ در چارچوب ۱۶ هكتار زمین، به كاشت تولیدات كشاورزی و باغداری همچون؛ زیتون، پسته، انگور، بادام و گل محمدی اختصاص یافته است.
وی اشاره كرد: انتخاب این گونه ها بر طبق توجه به اقلیم منطقه بوده است.
عضو هیئت علمی دانشكده كشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان افزود: به طور قطع، ایجاد باغ به مقدار ۱۶ هكتار آن هم در محل سایت مركزی دانشگاه و همین طور در محل دانشكده كشاورزی و منابع طبیعی، یك اقدام مهم زیربنایی در امتداد گسترش فضای سبز، توجه به محیط زیست و توسعه تحقیقات و پژوهشهای كاربردی است.
احتشام نیا اشاره كرد: استفاده از ظرفیت های كشاورزی و باغداری لرستان، یك اقدام مهم در جهت تقویت اقتصاد درون زا و تولیدی است. لرستان، بسترهای فراوانی در زمینه تولید انواع محصولات كشاورزی و باغداری دارد كه باید از این ظرفیت ها بر طبق برنامه ریزی علمی و كارشناسی، استفاده گردد.
احتشام نیا افزود: در زمینه روش آبیاری این باغ ها نیز علاوه بر آبیاری قطره ای، تلاش شده است با به كارگیری برخی روش های جدید نیز، در مصرف آب، صرفه جویی شود.
عضو شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه لرستان اشاره كرد: صرفه جویی در مصرف منابع انرژی همچون آب، همچون اهداف مدیریت سبز است. ایجاد این باغ ها علاوه بر جنبه های كاربردی آموزشی، تحقیقاتی، پژوهشی و فضای سبز، می تواند، درآمدزایی هم در طولانی مدت داشته باشد.




منبع:

1398/07/12
14:06:49
5.0 / 5
4382
تگهای خبر: آموزش , اقتصاد , تولید , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است