با كاندیداتوری ۲۳ نفر؛

انتخابات شوراهای صنفی دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی برگزار می گردد

انتخابات شوراهای صنفی دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی برگزار می گردد به گزارش زارا با كاندیداتوری ۲۳ نفر، انتخابات هیأت نظارت و شورای مركزی شوراهای صنفی دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی كشور انجام می شود. از این تعداد هشت نفر كاندید انتخابات هیأت نظارت و ۱۵ نفر در كاندید انتخابات شورای مركزی شوراهای صنفی دانشجویی دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی كشور هستند.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، علی پروهان، دبیر سابق شورای صنفی دانشگاه علوم پزشكی تهران، عضو شورای مركزی شوراهای صنفی وزارت بهداشت و دبیر كمیته حقوقی شورای صنفی دانشجویان در مورد برنامه های انجام شده در دومین روز از برگزاری دومین نشست دبیران شوراهای صنفی دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی سراسر كشور، اظهار داشت: در روز دوم برگزاری این نشست، اعضای شورای صنفی مركزی كشوری كه هفت نفر را شامل می شوند به عرضه گزارش پرداختند.
وی افزود: در این بخش دبیران به فعالیت های انجام شده در طول یك سال قبل در بخش های مختلف مسؤولیتی خود پرداختند؛ محمد جودكی، دبیر شورای مركزی شوراهای صنفی وزارت بهداشت، علی پروهان، دبیر كمیسیون حقوقی شورای مركزی شوراهای صنفی وزارت بهداشت، ودود نوروزی، دبیر كمیسیون آموزش شورای مركزی شوراهای صنفی وزارت بهداشت، علیرضا حاتمی، دبیر كمیسیون روابط عمومی شورای مركزی شوراهای صنفی وزارت بهداشت، علیرضا مرزبان دبیر كمیسیون رفاهی شورای مركزی شوراهای صنفی وزارت بهداشت و محمد حسین خانجانی و وحید علی حسینی بعنوان دو عضو هیأت نظارت بر شوراهای صنفی وزارت بهداشت در حوزه اختصاصی خود به عرضه گزارش پرداختند.
عضو شورای مركزی شوراهای صنفی وزارت بهداشت اظهار داشت: مهمترین موضوعات عنوان شده در این بخش در مورد پی گیری هایی بود كه در حوزه های مسؤولیتی هر دبیر، انجام شده بود همچون می توان به آزمون هایی كه برای دانشجویان برگزار نشده بود، مشكلات حوزه وام ها، خوابگاه ها، خصوصی سازی آموزش پزشكی، افزایش دو برابری ظرفیت دانشجویان پزشكی، روابط عمومی و ارتباط شورای صنفی با خبرگزاری ها و نهادهای مرتبط، اطلاع رسانی فعالیت های شورای صنفی، بازنویسی آیین نامه های در رابطه با فضای دانشجویی و به روز رسانی این آیین نامه ها اشاره نمود كه به لطف خدا عموما این موارد به نتیجه رسیده بود.
پروهان اظهار داشت: از دیگر برنامه های روز دوم ثبت نام كاندیداها بود. دبیرانی كه توسط دانشگاه خود بعنوان دبیر شورای صنفی آن مركز اعلام و معرفی شده اند در یكی از دو حوزه شورای مركزی كه هفت عضو دارد و اعضای هیأت نظارت بر شوراهای صنفی كه دو عضو دارد بعنوان كاندید ثبت نام كردند كه در نهایت در ساعت ۱۶ كه زمان پایانی ثبت نام اعلام شده بود، ۲۳ كاندید اعلام حضور كردند كه از این تعداد هشت نفر در انتخابات هیأت نظارت و ۱۵ نفر در انتخابات شورای مركزی شوراهای صنفی دانشجویی دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی كاندید شده اند.
وی افزود: بر این اساس در روز سوم كاندیداهای این دو حوزه برنامه های خویش را عرضه خواهند داد تا در نهایت انتخابات با مشاركت ۵۹ دبیر شورای صنفی دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی كشور انجام و هفت عضو شورای مركزی شوراهای صنفی وزارت بهداشت و دو عضو هیأت نظارت مشخص شود و كار خویش را با قدرت در این عرصه آغاز كنند.
عضو شورای مركزی شوراهای صنفی وزارت بهداشت با اشاره به شاخصهای مورد نیاز برای كاندید شدن در دو حوزه عنوان شده، بیان داشت: شاخصهای لازم برای كاندید شدن بعنوان اعضای شورای مركزی و هیأت نظارت، از نظر ملاك های حقوقی بر مبنای مواردی است كه در آیین نامه شورای صنفی آمده است؛ اما از نظر ملاك های فردی، دبیرانی در این انتخابات شركت می كنند كه پی گیر و توانمند باشند، آشنا به فضای فعالیت های صنفی بوده و رزومه خوبی داشته باشند، بتوانند وقت بگذارند و با شناخت ساختارهای وزارتی در راه رفع مشكلات دانشجویان علوم پزشكی قدم بردارند.
پروهان خاطرنشان كرد: ابن افراد باید توانمندی خوبی در ارتباط گیری و فعالیت تخصصی خود داشته باشند و بتوانند وقت خویش را به اندازه كافی در این خصوص هزینه كنند چونكه منتخبین مقرر است نماینده ۲۱۰ هزار دانشجوی علوم پزشكی در كشور باشند.
وی به حوزه بازنویسی آیین نامه ها اشاره نمود و اظهار داشت: در حوزه بازنویسی آیین نامه ها به خصوص آیین نامه تغذیه، تلاش كرده ایم نظرات تمامی دبیران شوراهای صنفی را گرفته و به اجرا برسانیم و متن آیین نامه جدید را كه بسیار قویتر از آیین نامه قبل است تحویل وزارت بهداشت دهیم. یكی از نقاط قوت در شورای مركزی كنونی در بحث ارتباط گیری با سایر نهادهای حقوقی است كه با ما در ارتباط بوده اند مانند مجلس و سایر معاونت های وزارت بهداشت.
عضو شورای مركزی شوراهای صنفی وزارت بهداشت، بیان داشت: هدف ما این بود كه در طول این یك سال بر مبنای نقاط قوت و ضعف خود كار كرده و نقاط قوت را به دوستان جدید عرضه نماییم و نقاط ضعف را گوشزد نماییم تا این عزیزان از نقطه كنونی كار را ادامه دهند نه این كه همان مسیر را باردیگر طی كنند.
وی در مورد كم بودن تعداد خانم ها در بین دبیران شوراهای صنفی دانشگاه های علوم پزشكی، اظهار داشت: شورای صنفی هیچ گونه محدودیتی در قبال این كه خانم ها یا آقایان، به چه تعداد بعنوان دبیران شوراهای صنفی در دانشگاه ها مشغول باشند، ندارد و در یك فرایند كاملا قانونی و دموكراتیك و بر مبنای رای دانشجویان یك فرد در این شورا انتخاب می شود و بالا می آید. یعنی یك فرد بعنوان دبیر شورای دانشكده، دانشگاه یا عضو شورای مركزی تنها با رای برگزیده می شود. حال این كه چرا در انتخابات صورت گرفته تعداد خانم ها كمتر است احتمال دارد دلایلی مانند مشغله بیشتر خانم ها و علاقه كمتر خانم ها برای حضور در چنین جمع هایی باشد.
به گزارش مفدا، پروهان در انتها اظهار داشت: من در همین جا از راه مفدا از دانشجویان خانم دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی برای حضور پررنگ تر در بین دبیران شوراهای صنفی دعوت می كنم چونكه مطمئنا مواردی وجود دارد كه خانم ها بهتر درك می كنند و برای رفع مشكلات خانم ها در دانشگاه ها می تواند كمك كننده تر باشند.



1398/07/05
19:20:25
5.0 / 5
4171
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , دانشگاه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است