در راستای خروج بازار برنج داخلی از ركود؛

تامین ذخایر راهبردی ازتولید داخلی

تامین ذخایر راهبردی ازتولید داخلی به گزارش زارا وزیر جهاد كشاورزی به منظور پشتیبانی از كشاورزان و خروج بازار برنج از ركود، شركت بازرگانی دولتی را مكلف كرد تا برای نخستین بار بخشی از ذخایر راهبردی برنج را از محل تولید داخلی تامین كند.



به گزارش زارا به نقل از وزارت جهاد كشاورزی، با هدف پشتیبانی از كشاورزان و خروج بازار برنج از ركود، محمود حجتی وزیر جهاد كشاورزی در نامه ای، شركت بازرگانی دولتی ایران را مكلف كرد تا برای نخستین بار بخشی از ذخایر راهبردی برنج را از محل تولید داخلی تامین كند.
وزیر جهاد كشاورزی در این نامه با اشاره به ركود حاكم بر بازار برنج داخلی و كاهش قیمت انواع برنج پرمحصول در بازار، خطاب به مدیرعامل شركت بازرگانی دولتی ایران تاكید كرده است: به منظور پشتیبانی از كشاورزان عزیز، تنظیم بازار برنج داخلی و تأمین بخشی از ذخایر راهبردی برنج از محل تولید داخلی، مبحث ماده (۲) تصویب نامه شماره ۳۹۲۱-۹۴/م/ت۵۱۸۷۱ه مورخ ۹۴/۲/۲۰ هیئت محترم وزیران و دستورالعمل اجرایی مربوطه و هماهنگی به عمل آمده با معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه كشور، آن شركت موظف است نسبت به خرید برنج داخلی از كشاورزان با رعایت موارد زیر اقدام نماید:
۱- برنج هایی قابل تحویل و خریداری می باشد كه تولید داخل كشور و محصول تولیدی سال زراعی جاری باشد.
۲- نرخ خرید انواع برنج بر مبنای ۸ درصد شكستگی از قرار هر كیلوگرم برای برنج های صدری هاشمی نود و یك هزار ریال (۹۱٫۰۰۰ ریال)، شیرودی پنجاه و چهار هزار و پانصد ریال (۵۴٫۵۰۰ ریال)، ندا و نعمت چهل و هشت هزار و پانصد ریال (۴۸٫۵۰۰ ریال) است.
۳- محاسبه قیمت خرید توافقی برنج بر مبنای جدول پیوست می باشد به ازای هر درصد شكستگی بیش از هشت درصد از قیمت برنج های خریداری شده مطابق دستورالعمل های مربوطه و جدول پیوست كسر و شكستگی كمتر از هشت درصد (حداكثر تا ۷. ۵درصد) به نرخ های مربوطه اضافه می گردد.
۴- حداكثر شكستگی قابل قبول پانزده درصد و حداقل شكستگی قابل قبول برای پرداخت جایزه هفت و نیم درصد است.
۵- برنج باید عاری از هر نوع آفت زنده باشد.
۶- برنج صدری هاشمی صرفا از كشاورزان استان گیلان و برنج های پرمحصول (شیرودی، ندا و نعمت) صرفا از كشاورزان استان مازندران خریداری شود.
۷- زمان خرید در سطح استان های یادشده حداكثر تا تاریخ ۹۶/۱۱/۱۵ خواهد بود.
۸- سازمان جهاد كشاورزی استان های مذكور موظفند فهرست كشاورزان تولیدكننده برنج متقاضی فروش، همراه اطلاعات لازم از قبیل مقدار تولید، واریته، میزان سطح زیر كشت و... را در اختیار مدیران غله و خدمات بازرگانی استان های یادشده قرار دهند.
۹- آن شركت موظف است با تمهیدات لازم نسبت به نظارت بر خرید كیفی برنج صدری هاشمی و پرمحصول اقدامات لازم را به عمل آورد.
وزیر جهاد كشاورزی در این نامه تصریح كرده است: همینطور مسئولیت اتخاذ تدابیر لازم به منظور ممیزی و عدم تحویل محموله های برنج مخلوط با برنج خارجی یا سایر واریته های داخلی غیر مشمول به عهده شركت خواهد بود.
 

1396/10/18
18:25:55
5.0 / 5
5052
تگهای خبر: بازار , تولید , قیمت , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است