ظرفیت هشتصد نفری دانشگاه های خراسان شمالی برای تحصیلات تكمیلی

ظرفیت هشتصد نفری دانشگاه های خراسان شمالی برای تحصیلات تكمیلی به گزارش زارا رئیس دانشگاه بجنورد اظهار داشت: در دفترچه كنكور سال جاری 800 ظرفیت برای دانشگاه های استان در مقطع تحصیلات تكمیلی مشخص شده است.


احمد محقر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینكه در تمام كشور تقاضا برای تحصیلات تكمیلی بالا است، افزود: اگر شرایط دانشگاه ها در مقاطع تحصیلات تكمیلی فراهم نباشد قطعا دانشجویان برای گذراندن مقاطع عالی، به استان های دیگر می روند و از دانشگاه های استان های دیگر استفاده می نمایند.
وی تصریح كرد: در دانشگاه بجنورد كوشیده ایم كه تسهیلات عالی در استان گسترش پیدا كند اما به دلیل نوپا بودن استان محدودیت هایی وجود دارد كه باید زیرساخت های لازم فراهم گردد.
محقر افزود: هم اكنون در دانشگاه بجنورد 24 عنوان رشته در مقطع كارشناسی ارشد و دو رشته در مقطع دكتری وجود دارد و تلاش می شود تا معادل تمام رشته های كارشناسی را در مقاطع بالاتر داشته باشیم.
وی با اشاره به اینكه سهمیه تعداد دانشجویان در مقاطع تحصیلات تكمیلی اندك است، تصریح كرد: سهمیه دانشجویان متناسب با كیفیت آموزش عالی و.. مشخص می شود كه هم اكنون حدود 12 تا 15 دانشجو در هر مقطع به دانشگاه بجنورد سهمیه می دهند.
رئیس دانشگاه بجنورد اضافه كرد: در تمام دانشگاه های استان در مقطع كارشناسی ارشد 92 كدرشته و مقطع دكتری 22 كدرشته وجود دارد.
به گفته وی متقاضی در رشته های علوم انسانی، هنر و فنی زیاد است اما در رشته های علوم پایه ظرفیت خالی وجود دارد.




1398/06/09
21:04:43
5.0 / 5
4404
تگهای خبر: آموزش , تسهیلات , دانشگاه , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است