انحلال 5 مركز علمی كاربردی دولتی كهگیلویه و بویراحمد تا اختتام شهریور

انحلال 5 مركز علمی كاربردی دولتی كهگیلویه و بویراحمد تا اختتام شهریور به گزارش زارا رئیس دانشگاه علمی كاربردی كهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: 5 مركز علمی كاربردی استان تا اختتام شهریور ماه انحلال و به بخش خصوصی منتقل می شوند.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا امین موسایی امروز ششم شهریور ماه در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار نمود: مراكز وابسته به دولت تا اختتام شهریور ماه اعلام انحلال می كنند و به بخش خصوصی انتقال می یابند.
وی ادامه داد: این مراكز شامل مركز علمی كاربردی جهاد كشاورزی گچساران، فنی و حرفه ای گچساران، فنی و حرفه ای دهدشت، بهزیستی یاسوج و میراث فرهنگی یاسوج است.
رئیس دانشگاه علمی كاربردی كهگیلویه و بویراحمد اشاره كرد: تعداد دانشجویان این مراكز بسیار كم است و همین تعدادی كه دارند، به مراكز معین انتقال داده می شوند.
موسایی با اشاره به اینكه ۶۳۴۰ نفر جمعیت دانشجویی دانشگاه های علمی كاربردی استان را می سازند، اشاره كرد: ۵۱۰۰ دانشجوی مرد و ۱۲۴۰ دانشجوی زن و با حدود ۴۰ كد رشته در مراكز علمی كاربردی استان مشغول به تحصیل هستند.
وی از فعالیت ۶ مركز علمی كاربردی در استان آگاهی داد و بیان كرد: این مراكز رشته های مختلفی را با نگاه مهارت محوری در یاسوج، دهدشت و گچساران پوشش می دهند.
رئیس دانشگاه علمی كاربردی كهگیلویه و بویراحمد پوشش مهارت محوری به شكل تخصصی را از محورهای فعالیت دانشگاه علمی كاربردی دانست و افزود: یكی از حلقه های مفقوده ما در آموزش عالی، تحقق مهارت های كاربردی است.
موسایی عنوان كرد: كیفی سازی آموزش ها نقش موثری در خروجی محوری اهداف داشته و در این راستا نیز اقداماتی شكل گرفته است.
وی با اشاره به لزوم تبدیل علم به ثروت، اشاره كرد: همین طور پیوند صنعت و دانشگاه از نیازهای موجود بوده و اقداماتی در این بخش انجام شده است.
رئیس دانشگاه علمی كاربردی كهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پوشش رشته ای در این دانشگاه، بیان كرد: الان در مقطع كاردانی و كارشناسی ناپیوسته ثبت نام داریم كه ثبت نام مقطع كاردانی از دوم شهریور ماه شروع شده و تا اختتام هفته نیز تمدید شده است.
موسایی با اشاره به اینكه ۶۰۰ مدرس در مراكز علمی كاربردی استان مشغول تدریس هستند، اضافه كرد: دانشگاه علمی كاربردی زیر نظر وزارت علوم فعالیت می كند.
وی بیان كرد: حدود ۸۰ درصد دانشجویان مراكز علمی كاربردی استان بومی هستند.
رئیس دانشگاه علمی كاربردی كهگیلویه و بویراحمد اظهاركرد: از مهر ماه امسال هر مركز علمی كاربردی باید حداقل ۵ درصد از شهریه دریافتی خودرا صرف امور و فعالیت های فرهنگی كند.





منبع:

1398/06/08
10:55:59
5.0 / 5
4258
تگهای خبر: آموزش , دانشگاه , صنعت , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است