در جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی تاكید شد

مبحث اشتغال دانش آموختگان با فشار و اجبار قابل اصلاح نیست

مبحث اشتغال دانش آموختگان با فشار و اجبار قابل اصلاح نیست به گزارش زارا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: مبحث اشتغال دانش آموختگان با فشار و سایر ابزارهایی كه نوعی اجبار در آن هاست، قابل اصلاح نیست.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، دكتر منصور غلامی در بیست ویكمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی كشور كه بخشی از آن به بررسی بخش های باقیمانده از "سند سیاست های اشتغال دانش آموختگان" اختصاص داشت و بخش های مربوط به وظایف وزارت امور اقتصادی و دارایی، بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد بررسی و تبادل نظر اعضاء قرار گرفت، طی سخنانی اظهار نمود: هنگامی كه اشتغال در جامعه با مشكل مواجه می شود، این مشكل به آموزش عالی سرریز می شود.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی افزود: هنوز نتوانسته ایم دانش آموز شاغل به تحصیل در دبیرستان را نسبت به مبحث اشتغال خود كاملاً راهنمایی و توجیه نماییم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: هر جا كه انگیزه و تقاضا برای تحصیل وجود داشته باشد، سیاست های اجبار آور نمی تواند این انگیزه و رغبت را محدود كند.
تضمین وضعیت اشتغال منجر به افزایش تقاضای تحصیل در دانشگاه می شود

حجت الاسلام والمسلمین رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در دانشگاه ها هم در این نشست طی سخنانی اظهار داشت: در سیاست های اشتغال دانش آموختگان، ملاحظات نهادهای مسئول كه با مطالعات آینده نگرانه تدوین شده، به خوبی موردتوجه قرار گرفته است.

وی اضافه كرد: اگر وضعیت اشتغال، نظام وظیفه و … فارغ التحصیلان در هر دانشگاهی تضمین شود، تقاضای تحصیل در آن دانشگاه افزایش خواهد یافت و دانشگاه فرهنگیان نمونه بارز این ادعاست.
افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پذیرش رشته های پزشكی از سال ۱۳۸۸

دكتر اكبری، قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی هم در این نشست طی سخنانی اظهار داشت: از سال ۱۳۸۸ حدود ۱۰۰ درصد به ظرفیت پذیرش رشته های پزشكی، دندانپزشكی و… اضافه شده است.

وی اضافه كرد: با عنایت به آمار فعلی پزشكان و دانشجویان شاغل به تحصیل كه تا چند سال آینده فارغ التحصیل و وارد بازار كار می شوند، نسبت پزشك به جمعیت كشور تغییر خواهد نمود.

تضعیف رشته های علوم پایه با تراكم در رشته های تجربی

دكتر نوید ادهم، دبیر شورایعالی آموزش وپرورش هم در این نشست طی سخنانی اظهار داشت: مبحث هدایت تحصیلی احتیاج به حمایت همه نهادها و ازجمله رسانه ها دارد.

وی اضافه كرد: تراكم دانش آموزان و متعاقباً دانشجویان در رشته های علوم تجربی علوم پایه را تضعیف كرده است.
هدایت هوشمندانه تحصیلی یكی از نیازهای اصلی كشور است

دكتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم در جلسه ۱۲۱ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی كشور اظهار داشت: برای هر تخت بیمارستانی در دانشگاه آزاد اسلامی ۸۰ میلیون تومان در هرسال یارانه پرداخت می شود.

وی اضافه كرد: این یارانه به منظور استمرار آموزش پزشكی در دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت می شود.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی افزود: هدایت هوشمندانه تحصیلی با عنایت به استعدادها به سمت اشتغال یكی از نیازهای اصلی كشور است.

تأكید بر تصمیم گیری در حوزه آموزش پزشكی به دوراز جو زدگی

دكتر نسل سراجی، دبیر ستاد اجرایی آمایش آموزش عالی سلامت هم در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: نباید بحث آموزش عالی سلامت به پزشك، داروساز و… محدود شود.

وی اضافه كرد: مجموعه نهادها، افراد و… عرضه دهنده خدمات سلامت در این بخش مسئول هستند.

دكتر نسل سراجی افزود: در بعضی بیمارستان ها با كمبود پرستار مواجهند.

دبیر ستاد اجرایی آمایش آموزش عالی سلامت اظهار داشت: هرگونه تصمیم در این زمینه باید از جو زدگی ها و بازی با افكار عمومی دور باشد.

دكتر سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی هم در ادامه این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: نگاه غالب در "سند اشتغال دانش آموختگان" نگاه فنی و مهندسی است و علوم انسانی در آن مورد توجه قرار نگرفته است.

وی اضافه كرد: خیلی از شركت های دانش بنیان موفق در حوزه علوم انسانی مشغول هستند.

به گزارش مركز خبر شورایعالی انقلاب فرهنگی، بعد از بحث و تبادل نظر اعضاء بخش های دیگری از "سند اشتغال دانش آموختگان" به تصویب رسید.




منبع:

1398/04/28
11:14:45
5.0 / 5
3617
تگهای خبر: آموزش , ارز , اشتغال , اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است