در مراسم تودیع و معارفه دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر عنوان شد

گلایه از دخالت های بی مورد در اداره دانشگاه

گلایه از دخالت های بی مورد در اداره دانشگاه به گزارش زارا آیین تكریم رئیس پیشین دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و معارفه سرپرست این دانشگاه امروز(سه شنبه، 25 تیر) برگزار گردید.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، سید محسن شفیعی، مسئول دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان در این مراسم اظهار نمود: برای یك معلم در دانشگاه، كار اول معلمی است و اعتبارات، پست ها و مدیریت ها برای اساتید ما، كار دوم شمرده می شود.

وی اضافه كرد: هیچ مدیر دانشگاهی از جابجایی دلتنگ نخواهد بود، چونكه به این شكل به كار اصلی خود نزدیك خواهد بود و این فرد می تواند معلمی و شاگردپروری كند.

مسئول دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان افزود: هیچ معلمی نیز از هیچ پستی خوشحال نخواهد بود، مگر اینكه بداند در آن پست می تواند خدمتی انجام دهد. این دوران، دوران گذرایی است.

به گزارش زارا به نقل از ایسنا، در این آیین همین طور لطف الله خواجه پور، رئیس پیشین دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اظهار نمود: حدود سه سال پیش كه مسئولیت دانشگاه را بر عهده گرفتم، فضای این دانشگاه از یك دو دستگی برخوردار بود. با این شرط سمت را قبول كردم كه دانشگاه مستقل باشد. دانشگاه باید تصمیم ساز و مستقل باشد و در عین حال با احترام به نهادهای بیرونی به كار خود ادامه دهد.

وی اضافه كرد: زمانی كه برای مصاحبه به وزارت علوم رفتم، دو شرط داشتم. شرط اول من، حفظ استقلال دانشگاه بود. شرط دیگر من نیز این بود كه دانشگاه علوم و فنون خرمشهر زیرمجموعه وزارت علوم باقی بماند. وزارت علوم نیز اظهار داشت كه در این زمینه از ما حمایت می كند. با گذشت زمان، فشار و مداخله های بی جای نمایندگان خرمشهر و آبادان شروع شد. این مداخله های بی جا جلوی حركت رو به جلوی دانشگاه را گرفت.

رئیس پیشین دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اظهار داشت: در حوزه عمرانی نیز پروژه هایی داشتیم كه سال ها نیمه تمام رها شده بودند. بعنوان نخستین وظیفه خود تلاش كردم شرایط دانشگاه را آرام كنم. بعد از این كار به دنبال ادامه فعالیت های عمرانی و ساختمان های دانشگاه كه ۱۰ سال نیمه تمام باقی مانده بودند، رفتم و تابحال برخی از این ساختمان ها افتتاح شده اند. در بخش عمرانی تمركز زیادی بر زیربناها داشتیم.

خواجه پور اشاره كرد: در این زمان مرتباً درگیری های لفظی یا صحبت هایی با نمایندگان داشتیم كه خواسته های غیرمربوط داشتند. نسبت هیات علمی به دانشجوی ما ضریب ۱.۷ است اما برخی نمایندگان اصرار داشتند كه اعضای هیات علمی بیشتری جذب نماییم.

وی اشاره كرد: در این مدت شاید سرعت رشد ما كم بود، اما همیشه فرآیندی رو به جلو داشتیم. اینكه كسی در خرمشهر مسئولیتی بپذیرد، كار بزرگی است. در خرمشهر خون هزاران شهید ریخته شده است، شهدایی كه تلاش كردند تا خرمشهر باقی بماند.

رئیس پیشین دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اشاره كرد: گفته شد كه منطقه آزاد یك فرصت است اما این برای ما فرصت نبود. ما یك قرارداد پژوهشی چهار ساله با منطقه آزاد امضا كرده ایم كه هنوز مبلغ قرارداد بطور كامل به ما پرداخت نشده است.

خواجه پور اضافه كرد: تفاهم نامه ای نیز با بصره به امضا رسید. ما با مسئولان این دانشگاه صحبت كردیم و گفتیم كه اگر بخواهیم تفاهم نامه وارد فاز اجرایی شود، سریع ترین راه برای اجرایی شدن آن یك طرح پژوهشی مشترك است. چندین مورد به آنها پیشنهاد دادیم كه همه رد شدند و در مواردی نیز كه پذیرفتند، می خواستند كار بدون پرداخت پول صورت گیرد.

وی افزود: مردم عادی در بصره خواستار این مساله هستند كه اینجا درس بخوانند؛ اما دانشگاه ما در فهرست دانشگاه های معتبر وزارت علوم عراق نیست. در این زمینه مكاتباتی با وزارت علوم داشتیم تا این مشكل حل شود، اما هنوز در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس پیشین دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اضافه كرد: با عنایت به كاهش تعداد دانشجو، بودجه دانشگاه نیز كاهش پیدا كرد. اما هزینه های دانشگاه های ما بسیار بالا است. ۲۵ درصد دانشجویان ما را دانشجویان دوران تحصیلات تكمیلی می سازند. هزینه هر دانشجو در مقطع كارشناسی ارشد حداقل ۱۰ میلیون تومان است. با عنایت به هزینه بالای پایان نامه ها انتظار داریم در حوزه بودجه های عمومی كمك بیشتری به این دانشگاه شود.

همچنین منصور زراءنژاد، سرپرست دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اظهار داشت: باید دست به دست هم دهیم و از تمام امكانات و ظرفیت ها بهره ببریم تا دانشگاه را در چهارچوب نقشه علمی كشور و سیاست گذاری های وزارت علوم پیش ببریم.

وی اضافه كرد: باید از ظرفیت های موجود در منطقه به نحو احسن استفاده نمائیم. اگر بتوانیم اهمیت دانشگاه و فرآیندها را به درستی تعریف نماییم، یقیناً شرایط بسیار مطلوب خواهد بود.

زراءنژاد اظهار داشت: ما با ظرفیت های بسیار خوبی مواجه هستیم. در چند هفته اخیر گام های خوبی در حوزه ارتباط با آموزش عالی در بصره برداشته شده است. امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نمائیم.




1398/04/27
10:38:59
5.0 / 5
4872
تگهای خبر: آموزش , دانشگاه , زارا , زمینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است