هشت روش موثر برای افزایش خودباوری و اعتماد به نفس

هشت روش موثر برای افزایش خودباوری و اعتماد به نفس به گزارش زارا امروزه شاید كمتر كسی باشد كه نخواهد اعتماد به نفس داشته باشد. همه دوست داریم بتوانیم با جرات بگوییم، من می توانم اما چكار می شود كرد كه اعتماد به نفس آدم افزایش پیدا كرده وبه خودباوری برسیم.



به گزارش زارا به نقل از مهر، خودباوری و اعتماد به نفس هم مانند دیگر مهارت های زندگی آموختنی است. به جهت اینكه در این مهارت ها خبره شویم باید مطالعه كتاب (مثل مطالعه كتاب خواندنی زروبای یونانی) را جدی بگیریم و تمرین نماییم. در ادامه روش هایی ساده به شما معرفی می نماییم كه رعایت هر كدام در بین مدت تغییرات قابل ملاحظه ای در سطح اعتماد به نفس و خودباوری شما به وجود می آورند.
۱- با اعتماد به نفس رفتار كنید!
اگر شما آدم با اعتماد به نفسی باشید حتما حتماً این خصوصیت شما در حركات و رفتار شما هم بروز پیدا می كند. پس مرحله نخست برای افزایش اعتماد به نفس این است كه فردی كه به نظر شما اعتماد به نفسش زیاد است را در نظر گرفته و تلاش كنید مانند او رفتار كنید. فراموش نكنید كه زبان بدن چه در مهارت های ارتباطی چه در هر مهارت دیگری نقش كلیدی را بازی می كند.
۲- خوش پوش باشید
حقیقت این است كه مردم در فرهنگ های مختلف آداب و رسوم متفاوتی وجود دارد كه باید آنها را تا حدودی زیادی رعایت كنید. به خصوص اگر بخواهید در آن فرهنگ پذیرفته شده و جایی بیابید. نوع لباس پوشیدن شما هم یكی از این آداب و رسوم است. شما نمی توانید در جمع مدیران یك شركت تجاری با لباس راحتی حضور پیدا كرده و انتظار داشته باشید حرف شما خریدار داشته باشد.
البته افراد باهوش می دانند كه رعایت آداب و رسوم تفاوت زیادی با همرنگ جماعت شدن دارد!
۳- محكم و قاطع صحبت كنید
بیایید با خود رو راست باشیم. مردم (در اغلب فرهنگ ها) تابع قدرت هستند. پس اگر می خواهید مردم سیگنال هایی به شما بدهند كه اعتماد به نفس شما افزایش پیدا كند، حتما درشیوه صحبت كردن خود تجدید نظر كنید. اگر فكر می كنید كه كسی شما را جدی نمی گیرد احتمالاً به این علت است كه خود شما آنقدرها كه باید و شاید جدی صحبت نمی كنید. تلاش كنید در گفتار خود لغاتی دارای بار قاطعیت به كار ببرید و در مقابل افراد معمولی نشان ندهید كه در گفته خود شك دارید. مگر اینكه بخواهید با افراد تحصیل كرده (نه دانشگاه رفته) صحبت كنید. در این صورت می توانید با خیال راحت از دادن و گرفتن اطلاعات لذت ببرید.
اگر دوست دارید درباره فن بیان و خوب صحبت كردن بیشتر بیاموزید این مقاله عالی را از دست ندهید.

۴- لبخند بزنید و مثبت باشید
انرژی مثبت، نتیجه مثبت هم به همراه دارد. پس تلاش كنید اغلب اوقات لبخند بزنید و از حرف های منفی جدا دوری كنید. با این كار افراد دیگر هم از بودن با شما لذت برده و سیگنال های مثبت دریافت می كنید. در نتیجه اعتماد به نفس شما هم افزایش می یابد.
۵- حتما تمرین كنید
هر مهارتی تمرین می خواهد. اعتماد به نفس هم اینگونه است. داشتن اعتماد به نفس چیزی فراتر از داشتن ظاهر خوب و خوب صحبت كردن است. به جهت اینكه تمرین كنید از همین امروز تصمیم بگیرید وقتی مشكلی دارید به جای دل دل كردن در اینباره كه از كسی كمك بگیرید، بدون فكر كردن بروید و با فرد مقابل صحبت كنید. اگر آدرسی را می خواهید بروید و در خیابان از غریبه ها بپرسید. هیچكس به خاطر پرسیدن آدرس شما را شماتت نخواهد كرد. این را خود شما هم خوب می دانید.
۶- از قبل آمادگی داشته باشید
به یاد داشته باشید كه هر چه آماده تر باشید كمتر اشتباه می كنید. تقریباً هیچ متخصصی وجود ندارد كه اعتماد به نفس نداشته باشید. بخشی از كمبود اعتماد به نفس شما به این علت است كه تسلط كافی روی علم و اطلاعات خود ندارید. پس همراه با دیگر تمرینات در كار خود متخصص شوید و تا می توانید بخوانید و بیاموزید.
۷- تا می توانید كتاب بخوانید
در ادامه مورد شماره ۶ باید اظهار داشت كه هر چقدر بدانید بهتر می توانید راه خویش را در راه پر پیچ و خم زندگی بیابید. جردن پترسون روانشناس مشهور همواره تاكید می كند كه تا می توانید كتاب بخوانید. او می گوید كه به كتابخانه بروید و آثار مشاهیر جهان را مطالعه كنید. او یك دلیل ساده برای این حرفش می آورد. او می گوید با خواندن این آثار بهتر می توانید حرف بزنید و راحت تر در راه زندگی پیش بروید.
اگر شما یك خانم هستید می توانید برای شروع كتاب جین ایر ترجمه رضا رضایی را مطالعه كنید. شارلوت برونته در این كتاب داستان دختری را روایت می كند كه با جسارت خود قید و بندهای اجتماعی را نپذیرفته و با آن كنار نمی آید.
۸- ورزش كنید
خیلی ساده! بروید و روزی نیم ساعت ورزش كنید. داشتن اعتماد به نفس فقط یك خصوصیت روحی و روانی نیست. وقتی جسم شما در رنج و كسلی باشد مطمئناً مغز شما انرژی چندانی برای اجرای ایده های شما ندارد. با ورزش كردن می فهمید كه ناتوان نیستید چون كه می توانید ركوردهای قبلی خویش را شكسته و با بقیه رقابت كنید.
این بود ۸ روش ساده برای افزایش اعتماد به نفس. همین امروز شروع كنید و یكی از موارد فوق را اجرا كنید. راستی شما كدام مورد را برای شروع انتخاب می كنید؟
این مطلب، یك خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

1398/03/20
11:46:00
5.0 / 5
4798
تگهای خبر: دانشگاه , شركت , لباس , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است