تحصیل ۳۸ هزار دانشجوی خارجی در ایران

تحصیل ۳۸ هزار دانشجوی خارجی در ایران زارا: مدیركل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم اظهار داشت: هم اكنون ۳۸ هزار دانشجوی خارجیاز ۱۰۰ ملیت مختلف در كشور تحصیل می كنند.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، عبدالحمید علیزاده روز چهارشنبه در نشست با مسئولان دانشگاه حكیم سبزواری ضمن اعلام این مطلب عنوان كرد: از مجموع ۳۸ هزار دانشجوی خارجی در كشور ۲۷ هزار دانشجو در دانشگاه های زیر پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ۸۰۰۰ نفر آنان در دانشگاه آزاد اسلامی و ۳۰۰۰ دانشجو در وزارت بهداشت در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به این كه در زمینه جذب دانشجویان خارجی همگام با برنامه ششم توسعه پیش رفته ایم، اضافه كرد: از كشورهای همسایه و هم مرز كه اشتراكات مختلف فرهنگی، دینی و قومی داریم و در بخش هایی از آموزش علمی كه غنای انحصاری داریم شامل علوم انسانی و اسلامی، تاریخ، ایران شناسی و زبان و ادبیات فارسی كه منبع اصلی این علوم هستیم؛ جذب دانشجویان خارجی صورت می گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت های دانشگاه حكیم سبزواری اظهار داشت: این مركز دانشگاهی پویا و برخوردار می باشد كه با نگاه مثبت وزارت باید در مقوله جذب دانشجویان خارجی از حالت برخوردار به حالت بهره مند برسد.

رئیس دانشگاه حكیم سبزواری باز اظهار داشت: این دانشگاه دومین قطب دانشگاهی خراسان رضوی و شرق كشور است كه ظرفیت مناسبی برای جذب دانشجویان كشورهای منطقه افغانستان، پاكستان، آسیای میانه عراق و دیگر كشورهای عربی دارد.

دكتر علی اصغر مولوی اضافه كرد: هم اینك حدود ۲۰۰ دانشجو خارجی در دانشگاه حكیم تحصیل می كنند كه ظرفیت افزایش بیشتر از ۲ برابری دانشجویان خارجی در این دانشگاه وجود دارد.

وی با اشاره به افزایش تعاملات علمی بیان كرد: دانشگاه حكیم سبزواری تابحال تفاهم نامه بین المللی با دانشگاه های لئون فرانسه، پاریس ۱۳، تورین ایتالیا و هرات افغانستان منعقد كرده است.




1398/01/30
13:34:21
5.0 / 5
4275
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , دانشگاه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است