از سوی مشاور رییس دانشگاه آزاد صورت گرفت؛

نحوه بازخرید متقاضیان و ادامه تحصیل كاركنان دانشگاه آزاد

نحوه بازخرید متقاضیان و ادامه تحصیل كاركنان دانشگاه آزاد به گزارش زارا مشاور رئیس و رئیس مركز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با تاكید بر تولید فضای كارآمد، كارا و معتمدانه در دانشگاه آزاد اسلامی، نحوه بازخرید متقاضیان و ادامه تحصیل كاركنان دانشگاه آزاد اسلامی را شرح داد.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، دكتر محمدصادق ضیائی درباره مصوبات اخیر هیات رئیسه و نشست هماهنگی و پایش امور استان ها كه 29 آذر به ریاست دكتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، تصریح كرد: با عنایت به اینكه رسیدگی به امور كاركنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از دغدغه های اصلی دكتر فرهاد رهبر است، اغلب مصوبات این دو نشست مربوط به حوزه توسعه مدیریت و منابع انسانی بود.
مشاور رئیس و رئیس مركز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در جلسه اخیر هیات رئیسه دانشگاه، در سه بند مصوب تلاش شد بر مبنای امكانات سازمان و آنچه مصوبات قبل بوده است، درباره بازخرید سنوات، بازخرید مرخصی و مبحث تحصیل كاركنان تصمیم گیری شود.
وی اضافه كرد: همواره رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر این مورد تاكید دارند كه مصوبات قبل، هر آنچه بوده باید اجرا شود، ازاین رو مصوبات جدید در مورد كسانی است كه پس از ابلاغ این مصوبه درخواست بازخرید و پرداخت سنوات خویش را عرضه می كنند و این مصوبات عطف به ماسبق نمی شود.
دكتر ضیائی در تشریح مصوبات اخیر هیات رئیسه دانشگاه تصریح كرد: بر مبنای بند 5 مصوبه جلسه 238 هیات رئیسه، مقرر شد كلیه مصوبات قبل درمورد كاركنان متقاضی و مازادی كه مشمول بازخرید سنوات می شوند، لازم الاجرا باشد و كسانی كه از یكم دی ماه 96 به بعد در اعداد بازخرید سنوات قرار می گیرند، با سابقه زیر 20 سال، به ازای هر سال سنوات خدمت 45 روز و با سابقه بیش از 20 سال به ازای هر سال 30 روز سنوات خدمت، می توانند بازخرید شوند.
مشاور رئیس و رئیس مركز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بند 6 این مصوبه هم به مبحث درخواست بازخرید مرخصی كاركنان اشاره دارد كه مصوب شد تقاضاهایی كه مربوط به پیش از 1 دی 96 است و روال قانونی آن طی شده، طبق دستور صادره پرداخت شود و در مورد درخواست های بعد از این تاریخ قرار شد بخشنامه ای از حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی ابلاغ و اطلاع رسانی شده تا كاركنان آگاه شوند از این تاریخ به بعد درباره بازخرید مرخصی چه تصمیمی گرفته شده است.
وی درباره بند 7 مصوبه اخیر هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی كه مربوط به تحصیل كاركنان است، تصریح كرد: درباره ادامه تحصیل كاركنان دانشگاه آزاد اسلامی كه تحصیل آنها مربوط به پیش از نیم سال دوم سال تحصیلی 96-97 است، مقرر شد هركدام از كاركنانی كه مبادرت به شروع تحصیل كردند، مجوزهای صادره قبل به قوت خود باقی مانده و كاركنانی كه از نیم سال دوم تحصیلی (بهمن 96) متقاضی تحصیل هستند، بعد از تأیید مدیریت مربوطه، در كمیته ای زیر نظر معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی مبحث بررسی و تصمیم لازم دریافت خواهد شد؛ ضمنا در مورد اعمال مدارك تحصیلی، اسناد بالادستی و مصوبات قانونی لارم الاجراست.
دكتر ضیائی درباره مصوبات جلسه هماهنگی و پایش امور استان ها هم اظهار داشت: این نشست 12 مصوبه مربوط به حوزه های آموزشی، جابه جایی رشته ها، طرح تعاون هیات علمی، طرح امكانات و تجهیزات آزمایشگاهی، طرح ناحیه بندی استان ها و... داشت كه دو مصوبه مهم مربوط به كاركنان است.
مشاور رئیس و رئیس مركز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه كرد: در بند 7 این مصوبه مقرر شد واحدهای استانی بازخرید كاركنان را با تامین منابع مالی و با رعایت استانداردهای ابلاغی انجام دهند، همینطور در این مصوبه بر مبنای تاكید دكتر فرهاد رهبر مقرر شده كه قراردادهای قبلی با كاركنان بازخرید شده با همان شرایط قبلی برقرار است و استان ها مجوز تغییر آن را ندارند و این مصوبات پس از صورتجلسه (1 دی 96) به اینگونه خواهد بود كه كاركنان با 20 سال و بیش از 20 سال كار، سالی 30 روز و كاركنان دارای سابقه كار كمتر از 20 سال به ازای هر سال خدمت 45 روز حقوق دریافت خواهند كرد.
وی در ادامه اظهار داشت: دكتر فرهاد رهبر در جلسه پایش استان ها تصریح كرد كه منابع لازم برای بازخرید كاركنان تامین شود تا به افرادی كه می خواهند خویش را بازخرید كنند، كمك گردد.
به گفته دكتر ضیائی، بر مبنای مصوبه هماهنگی و پایش امور استان ها، استخدام نیروی جدید در بخش های اداری به هر شكل مطلقا ممنوع است و باید نیروی انسانی در بخش های مختلف اعم از هیات علمی و كاركنان ساماندهی و چابك سازی شود.
مشاور رئیس و رئیس مركز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با تاكید بر اینكه مبحث ادغام یا تعطیلی هیچ یك از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مطرح نیست، اظهار داشت: مبحث تجمیع مدیریت و ناحیه بندی واحدها در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی در دستور كار قرار دارد و ساختار اداری استان ها باید متناسب با ساختار اداری سازمان مركزی دانشگاه آزاد اسلامی اصلاح شود.
دكتر ضیائی تصریح كرد: امیدوارم با اجرا و پیگیری این مصوبات بتوانیم یك فضای كارآمد و كارآ و معتمدانه در دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشیم تا خانواده بزرگ دانشگاه كه بالغ بر 100 هزار همكار هیات علمی و كاركنان و هم یك میلیون و 500 هزار دانشجو می گردد را با آرامش هدایت نماییم.
وی تصریح كرد: تمامی تلاش و استراتژی دكتر فرهاد رهبر در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی، تامین امنیت شغلی كاركنان، ارتقای معیشت زندگی آنان و برخورداری از سطح كیفی مناسب در زندگی است و اعتقاد ایشان این است، زمانی كه فرد تامین امنیت شغلی و معیشت زندگی داشته باشد، بهره وری بیشتری خواهد داشت و این مورد را در مدیریت های قبلی ایشان هم دیده و لمس كرده ایم.
رئیس مركز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: تاكید دكتر فرهاد رهبر در دانشگاه آزاد اسلامی بر این است كه متكی به شهریه های دانشجویی نباشیم و بتوانیم امكانات عظیم این دانشگاه را مدیریت نماییم و اتاق فكر بزرگ این دانشگاه كه بالغ بر 30 هزار عضو هیات علمی و حدود 500 هزار دانشجوی تحصیلات تكمیلی است را به حركت درآوریم و نسبت به حل مشكلات كشور حساس و كوشا باشیم.
دكتر ضیائی در انتها با اشاره به اینكه نیمی از آموزش عالی كشور بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است، از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواست كه دانشگاه آزاد اسلامی را در اجرای برنامه خود كمك نماید تا به 100 هزار عائله و بیش از یك میلیون و 500 هزار دانشجوی این دانشگاه خدمت رسانی شود تا با آرامش به تحقق اهداف كیفی آموزش و پرورش بپردازند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد، وی ابراز امیدواری كرد كه دانشگاه آزاد اسلامی بتواند رسالت خویش را بر نظام آموزش عالی كشور از این رهگذر محقق سازد.


 

1396/10/11
20:52:55
5.0 / 5
5252
تگهای خبر: مد , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است