رئیس دانشگاه علمی-كاربردی:

در بدترین شرایط هم دانشگاه علمی كاربردی شرایط خوبی خواهد داشت

در بدترین شرایط هم دانشگاه علمی كاربردی شرایط خوبی خواهد داشت به گزارش زارا رئیس دانشگاه علمی-كاربردی كشور اظهار داشت: طبق آخرین آمار تابحال بیشتر از یك میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از دانشگاه جامع فارغ التحصیل شده اند و هم اكنون هم ۳۰۰ هزار نفر در این دانشگاه در حال تحصیل هستند كه در انتها بهمن ماه هم بین ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر به این رقم اضافه خواهد شد.


محمدحسین امید در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: هم اكنون تقریباً در تمام استان ها كشور زیرساخت های واحدهای علمی-كاربردی استانی تكمیل شده و از مجموع ۳۱ استان زیرساخت سه استان در حال تكمیل است و در استان البرز هم كار ساخت آغاز شد.
امید در حاشیه مراسم كلنگ زنی ساختمان جدید دانشگاه علمی كاربردی البرز، با اشاره به اینكه تلاش ما بر این است كه واحدهای علمی-كاربردی تجهیزات ملكی متعلق به خویش را داشته باشند، اظهار داشت: در البرز یك ساختمان مسكونی تبدیل به اداری شده بود اما خوشبختانه با كمك مسئولان استان و مسئولان شهری حالا مشكل زمین حل شده و امروز مراسم كلنگ زنی برگزار گردید.
وی تصریح كرد: تلاش داریم در كمتر از ۹ ماه، كار ساخت این بنا به آخر برسد، در این ساختمان امكانات خوبی در نظر گرفته شده و سالن جلسات هم راه اندازی خواهد شد تا جلسات هفتگی را با واحدها داشته باشیم.
رئیس دانشگاه جامع علمی-كاربردی خاطرنشان كرد: تمام تلاش ما بر این است تا بتوانیم نقش خویش را در استان برای تأمین نیروهای مهارتی به صورت هر چه بهتر ایفا نماییم.
امید با اشاره به آمار دانشجویان این دانشگاه اضافه كرد: البته با عنایت به اجرای نظام جدید آموزشی، خروجی های این نظام در مهر ۹۸ وارد دانشگاه خواهند شد و در مهر ماه پیك دانشجویان را شاهد بوده و آمار ما در آن زمان تكمیل خواهد شد.
وی در مورد وضعیت دانشگاه جامع علمی كاربردی هم تصریح كرد: با عنایت به برنامه های توسعه ای كشور و با عنایت به اشباع شدن دانش آموختگان دوره های نظری، دوره های مهارتی همچنان مورد نیاز است و معتقدم در بدترین شرایط هم دانشگاه علمی كاربردی شرایط خوبی خواهد داشت چون دانش آموختگان علمی-كاربردی به علت مهارت، اشتغال پذیری بالاتری دارند و بلافاصله می توانند به سمت اشتغال بروند.
امید اضافه كرد: ما به هیچ وجه قصد تربیت نیروی مازاد در دوره های نظری را نداریم و فقط دوره های مهارتی برگزار می نماییم، در همین راستا در یكسال اخیر تا به امروز بیشتر از ۱۰۰ مركز نوآوری داشته ایم و در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی هم ما جز رتبه های برتر بودیم.
وی افزود: به صورت كلی برنامه دانشگاه جامع علمی-كاربردی این است كه دانش آموختگان كارآفرین تربیت شوند و بتوانند در بازار كار برای دیگران هم شغل ایجاد كنند.
امید در انتها اعلام نمود: هم اكنون ۶۰۰ مركز علمی-كاربردی در سراسر كشور وجود دارد و بیشترین دانشجو در استان های تهران، خراسان رضوی، اصفهان و البرز مشغول به تحصیل هستند.
راه اندازی ساختمان جدید دانشگاه علمی-كاربردی البرز در زمینی به مساحت شش هزار مترمربع و با اعتباری پنج میلیارد تومانی شروع شده است.




1397/11/26
21:03:54
5.0 / 5
4546
تگهای خبر: آموزش , اشتغال , بازار , برتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است