دكتر طهرانچی در یادواره دانشجویان شهید همدان:

دانشگاه آزاد احداث تمدن نوین اسلامی را پیگیری می كند

دانشگاه آزاد احداث تمدن نوین اسلامی را پیگیری می كند زارا: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاكید بر اینكه این دانشگاه به سمتی می رود كه بتواند تمدن نوین اسلامی را دوباره برپا كند، اشاره كرد: ما به دنبال تحقق این اصل هستیم كه رهبر معظم انقلاب فرمودند دانشگاه یك مسأله دارد كه چگونه تمدن نوین اسلامی را می توان احیا كرد، بدین سبب دانشگاه آزاد اسلامی با اقتدا به امام و رهبر خود، احداث تمدن نوین اسلامی را پیگیری خواهدنمود.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، دكتر محمد مهدی طهرانچی در مراسم یادواره دانشجویان شهید همدان با اشاره به آیه شریفه 169 سوره آل عمران، گفت: خداوند در این آیه می فرماید: «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» خداوند با انگاره های ذهنی انسان به ما تذكر می دهد كه مپندارید كسانی كه در راه خدا كشته شده اند، مرده اند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه كرد: انگاره ذهنی ما این است كه امروز دشمن همه توانش را بسیج كرده و می خواهد تحریم های فلج كننده مقابل جمهوری اسلامی ایران اعمال نماید تا به تعبیر خودش ریشه ملت را بخشكاند و ریشه ملت ما كه تنها پرچمداران استقلال و گریز از نظام سلطه طلبی هستند را خشك كند، اما زهی خیال باطل، چونكه اعتقاد ما این است كه خداوند در سوره ابراهیم فرموده است: «و (ای رسول ما) هیچ گاه مپندار كه خدا از كردار ستمكاران غافل است، بلكه (كیفر) ظالمان را به تأخیر می افكند تا آن روزی كه چشمها (یشان) در آن روز خیره و حیران است و در آیه 47 هم می فرماید كه "مپندارید كه خداوند وعده ای را كه به پیامبرانش داده تخلّف می كند، اساسا خداوند شكست ناپذیر و صاحب انتقام است."
دكتر طهرانچی افزود: خداوند در آیه 57 سوره آل عمران هم می فرماید «لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ كَفَرُوا مُعْجِزِینَ فِی الْأَرْضِ ۚ وَمَأْوَاهُمُ النَّارُ ۖ وَلَبِئْسَ الْمَصِیرُ (ای رسول) هیچ گاه مپندار كه كافران در زمین معجز و قدرتی خواهند یافت و جایگاهشان (نیز در آخرت) دوزخ است كه بسیار منزلگاه بدی است.»
عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی اشاره كرد: دشمن توان درك این انگاره ها را ندارد، چونكه فكر می كند در معادلات عادی اگر به مردمی فشار بیاورد و اقتصاد كشور را بهم بریزد، طبیعتاً مردم باید اعتراض كنند، اما این معادلات در مردمان الهی كارساز نیست و این سرمایه ماندگار جمهوری اسلامی ایران در 40 سالگی است.
وی تاكید كرد: دشمنان به خودشان وعده داده بودند كه نمی گذارند چهل سالگی انقلاب را ببینیم، اما اعتقاد مردم ما این بوده كه خداوند فرموده «پایدار باشید و در صورت پایداری نصرت با شماست و خدا را یاری كنید و خدا شما را نصرت خواهدنمود.»
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با گرامیداشت یاد شهدای جهاد علمی، گفت: برای به ثمر نشستن نهال انقلاب، خون های بزرگانی در عرصه های مختلف ریخته شده همچون شهدای ترور توسط كج اندیشان مانند شهید مطهری تا شهدای ترور توسط منافقین و شهدای جنگ تحمیلی. دشمن هر چقدر هجمه وارد كرده جوانمردانی بوده اند كه سینه سپر كردند و در مقابل آنها ایستادند.
وی ادامه داد: به یاد دارم زمانی كه جوان 17 ساله بودم در مرحله اول عملیات رمضان یك جوان یزدی كه پایش قطع شده بود وقتی عملیات به مشكل خورد و معبر لو رفته بود، با رشادت نام حضرت زهرا (س) را می آورد و همه را تهییج می كرد تا متوقف نشویم. چنین جوانانی در مقابل اوج آرزوها، خواسته هایشان را زیر پا گذاشتند و به ما آموختند تا بایستیم.

خون شهدای جهاد علمی ما باطل السحر چهره بزك كرده غرب شد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مقام معظم رهبری بارها فرموده اند كه تحریم جمهوری اسلامی ایران به سبب فعالیت های هسته ای بهانه است، بلكه آنها پیشرفت علمی ما را نمی خواهند. زمانی كه بنده در دانشگاه شهید بهشتی بودم یكی از سفرای كشورهای 1+5 به دفترم آمد، به او گفتم من معلم تاریخ علم هستم و در كلاسهایمان می گوییم كه اروپا در 300 سال پیش گالیله را به سبب فرضیه های علمی كه داشت محاكمه كرد و از این اقدام اروپایی ها بعنوان نقطه سیاه تمدن غرب یاد می شود، همین طور در آینده باز خواهند اظهار داشت كه اتحادیه اروپا در مواجهه با پیشرفت های علمی جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفت دانشگاه های ما را تحریم و دسترسی به داده های علمی را قطع كند تا كارها و مقالات علمی دانشمندان ما را نپذیرد.
دكتر طهرانچی اشاره كرد: البته دشمنان جمهوری اسلامی ایران به این تحریم ها و احداث محدودیت ها بسنده نكردند و دانشمندان ما را به شهادت رساندند. این سفیر در پاسخ به من گفت «شما درست می گویید و ما مقابل شما همه چیز را به گروگان گرفتیم و حتی علم را»، این اعتراف صریح این سفیر بود كه به خاطر شجاعت ملت ما غرب حاضر شد شعار دموكراسی و حقوق را كنار بزند و چهره كریه خودرا نشان دهد. خون شهدای جهاد علمی ما باطل السحر چهره بزك كرده غرب شد.
وی افزود: دانشمندان ایرانی به سبب آنكه برای اعتلای كشور تلاش می كنند در راه دانشگاه شهید شدند. حقیقت این است كه تمدن غرب به زیر كشیده خواهد شد.
عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تمدن غرب می خواست از خود این چهره را نشان دهد كه پرچمدار علم است و با نظریه اروپا محوری می خواست به سمتی برود كه بگوید ابوعلی سینا وجود نداشته و تلاش داشتند نامی از بزرگان ایرانی همچون ابوعلی سینا باقی نماند و حتی زمانی كه داعش به منطقه آمد، مبادرت به تخریب آثار تمدنی كرد، چونكه غربی ها در كتابهایشان تمدن اسلامی را پاك كرده بودند و می خواستند آثار تاریخی آنرا هم از بین ببرند كه این كار را توسط داعش انجام دادند.

دانشگاه آزاد اسلامی با اقتدا به امام و رهبر خود تمدن نوین اسلامی را پیگیری می كند
دكتر طهرانچی با اشاره به اینكه افتخار می نماییم در سرزمینی هستیم كه با چراغ تشییع و مكتب امام رضا(ع) و امام صادق(ع) تمدن علمی در آن شكل گرفت، اشاره كرد: امامان بزرگ ما هرگاه فرصت پیدا كردند تمدن اسلامی را به رخ كشیدند. امامی كه سه سال هجرت كشیده بود، به ایران آمد و تمدن بزرگ اسلام را در منطقه به پا كرد.
وی با تاكید بر اینكه دانشگاه آزاد اسلامی هم در جامعه دانشگاهی به سمتی می رود كه بتواند این تمدن را دوباره برپا كند، اشاره كرد: ما به دنبال تحقق این اصل هستیم كه رهبر معظم انقلاب فرمودند دانشگاه یك مسأله دارد كه چگونه تمدن نوین اسلامی را می توان احیا كرد، بدین سبب دانشگاه آزاد اسلامی با اقتدا به امام و رهبر خود تمدن نوین اسلامی را پیگیری خواهدنمود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حادثه تلخ جان باختن برخی از دانشجویان عزیز واحد علوم و تحقیقات در سانحه واژگونی اتوبوس، اظهار داشت: جا دارد در این مراسم از این عزیزان كه در دانشگاه طالب علم بودند یادی نماییم. خانم سیده نگار باب الحوائحی یكی از عزیزان جان باخته این حادثه از شهر همدان بود.
وی افزود: حقیقت در مورد جوانان ما این است زمانی كه سوژه دفاع از اسلام و مقاومت در مقابل جبهه كفر و استكبار پیش می آید، جوانان دهه 70 همچون شهید حججی در كنار سرداران بزرگی مانند شهید همدانی همسنگر می شوند و در یك جبهه قرار می گیرند و اینگونه است كه با وجود همه هجمه های دشمن در فضای مجازی جوانان ما مقاوم و متمسك به قرآن و دوده (ع) هستند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دكتر طهرانچی تاكید كرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران باید بدانند كه قرآن كریم انگاره های ما را چگونه بیان كرده است، آنها باید بدانند كه مردم ما اهل تسلیم نبوده و جوانان ما طالب علم هستند و در صحنه عمل هرگاه لازم باشد جهاد می كنند و از جان خود می گذرند، همانطور كه در 40 سال انقلاب اسلامی قلم علما و خون شهدا بارها و بارها برای پایداری انقلاب اسلامی با هم درآمیخته است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درانتها از آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان برای برگزاری این مراسم باشكوه تشكر و قدردانی كرد.



1397/10/27
22:16:22
5.0 / 5
4563
تگهای خبر: اقتصاد , برند , دانشگاه , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است