معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی:

گمشده جامعه امروز ما اخلاق است، در گذشته افراد زیادی حاضر بودند برای افكارشان هزینه بپردازند

گمشده جامعه امروز ما اخلاق است، در گذشته افراد زیادی حاضر بودند برای افكارشان هزینه بپردازند زارا: معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اظهار داشت: امروز چیزی كه در جامعه ما مفقود شده، اخلاق است.


محمدرضا فراهانی در گفت وگو با ایسنا، اشاره كرد: حالا در حوزه سیاسی دانشگاه ها دغدغه های فردی بر دغدغه های اجتماعی پیشی گرفته است، در حالیكه در گذشته بیشتر افراد حاضر بودند برای ایده و افكارشان هزینه بپردازند.
وی افزود: در واقع می توان گفت بن مایه های فكری و آنچه كه رفتار فرد را شكل می دهد، باز گرفتار تحول شده است. ما فرهنگ بسیار غنی داشتیم اما این فرهنگ حالا تنها محدود به كتابخانه ها است و ما از این سرمایه غنی كم بهره هستیم.
فراهانی با تاكید بر اینكه امروز گمشده جامعه ما اخلاق است، اظهار داشت: امروز نوع احترامی كه به اساتید و والدین خود می گذاشتیم، بسیار متفاوت شده است.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینكه درحال حاضر حجم فعالیت های دانشجویی به شدت در دانشگاه ها افزایش یافته و قابل مقایسه با دوره گذشته نیست، اظهار نمود: در گذشته فعالیت هایی با عنوان جشنواره های فرهنگی و هنری در دانشگاه ها وجود نداشت.
وی اشاره كرد: اگر روح دانشجویان پزشكی و مهندسی با هنر آشنا شود كاركرد و موفقیت شان باز افزایش می یابد. چنین پژوهشی با سوژه تاثیر فعالیت های فرهنگی بر دانشجویان در دانشگاه علوم پزشكی مشهد صورت گرفته كه نشان داده است اثرات مطلوبی برای آنان به دنبال داشته است.
فراهانی عنوان كرد: در حوزه سیاسی تاثیرگذاری نسل گذشته بیشتری بود اما از طرفی ما هم امروز هزینه ها رو زیاد كردیم. جنبش دانشجویی ما كه سپس انقلاب اسلامی خودرا قدرتمند می دانسته، حالا گرفتار یاس شده است برای اینكه هزینه های فعالیت های دانشجویی افزایش یافته و اقتصادی نیست. از طرفی تفكرات فردگرایی باز به شدت رشد پیدا كرده است.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت اشاره كرد: امروز جریان جنبش دانشجویی از ساختارهای سیاسی به سمت مسائل اجتماعی و عدالت محوری در حال حركت است. شاید الان جریان دانشجویی در حال مطالعه جریان گذشته خود است.
فراهانی درانتها افزود: كسانی كه هزینه فعالیت های سیاسی را برای دانشجو و دانشگاه زیاد كرده اند، همه از نسل های گذشته و دوران انقلاب نیستند.



1397/10/10
14:16:30
5.0 / 5
4069
تگهای خبر: اقتصاد , بهداشت , جشنواره , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است