قائم مقام ستاد مركزی جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه در خراسان رضوی:

شاید تا چند سال آینده دیگر صدایی از دانشجو بلند نشود

شاید تا چند سال آینده دیگر صدایی از دانشجو بلند نشود زارا: قائم مقام ستاد مركزی جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه در خراسان رضوی اظهار داشت: اگر به تشكل ها رسیدگی نكنیم و نتوانیم فرایند فعلی را تغییر دهیم شاید در چند سال آینده دیگر صدایی از دانشجو در امتداد اصلاح امور جامعه بلند نشود.


سینا عمرانیان در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: اطلاع دانشجو از مسئولیت ها و دغدغه هایش ملزوم حضور فعال در فضای دانشگاه و تشكل هاست كه نیازمند روحیه جمع طلبی فرد است، ولی همراه با تغییر رویكرد دانشجویان نسل جدید این داستان رو به افول می رود، تشكل های دانشجویی نسبت به ۵ سال پیش رونق كمتری دارند و اگر دانشجوها در چنین فضایی قرار نگیرند فضای دانشگاه به فضای علمی محدود میگردد.

وی ادامه داد: از طرفی گسترش فضای ارتباطی، فضای دانشگاهی باز كمی تغییر رویه داده است، دغدغه ها و مسئولیت دانشجویان بیشتر در فضای مجازی دنبال می شود، در صورتی كه به نظر من حضور فیزیكی در فضای دانشگاه و بعنوان یك دانشجو دغدغه نتیجه مثبت تری دارد، در حالیكه حالا این قضیه كم رنگ تر است.

عمرانیان درباره دغدغه مندی دانشجویان اظهار داشت: دلیل خاموش بودن دانشگاه ها باز این است كه علاقه ای به حضور در فضاهای جمعی و تشكل های دانشجویی كه بعنوان موتور محرك دانشگاه هستند، وجود ندارد. مقایسه فضای چند پارسال نشان داده است كه نوع دغدغه مندی دانشجویان كم رنگ شده است، اگر به تشكل ها رسیدگی نكنیم و نتوانیم این فرایند را تغییر دهیم شاید در چند سال آینده دیگر صدایی از دانشجو برای اصلاح امور جامعه بلند نشود.

قائم مقام ستاد مركزی جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه در خراسان رضویتصریح كرد: بلند شدن صدا از دانشگاه برای مسئولین دانشگاهی كمی هزینه در بر داشته است، درحالی كه در گذشته شاید مسئولین دانشگاه اجازه می دادند كه یك تشكل فعال فضای آزاد برای فعالیت داشته باشد و در قبال آن مسئولین یك سری هزینه باز می پرداختند و شاید در بعضی مواقع این هزینه ها به جایگاه و موقعیت شان بر می گشت، حالا علاوه بر تضعیف تشكل ها، مسئولین هم به خاطر ترس هایی كه از هزینه كردن در آینده دارند كمتر مماشات می كنند و حاضر نیستند فضا را بازتر كنند.

عمرانیان با اشاره به سبب انفعال تشكل های دانشجویی بیان كرد: تشكل های دانشجویی دغدغه كمتری نسبت به گذشته دارند كه شاید دلیل مهمش این است كه دیگر علاقه و رغبتی به فعالیت ندارند و دورنمای روشنی در فعالیت كردن نمی بینند، دومین دلیل دردسرهایی است كه به صورت مستقیم و غیر مستقیم به یك دانشجوی فعال اعمال میگردد و دانشجو این نتیجه را می گیرد كه بهتر است پای دغدغه مندی و آرمان های خودش نایستد.

قائم مقام ستاد مركزی جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه در خراسان رضوی اظهار داشت: دانشگاه فضای جدایی از جامعه نیست، افراد در جامعه به دنبال شادی و فضایی به دور از فشارهای روزانه هستند، بنا بر این اقبال مردم در حوزه های مختلف به سمت مسائل جشن و جنگ می رود تا از فشارها بكاهند. در فضای دانشجویی باز این مسئله دوری نیست، برخی با عنایت به مشكلات اقتصادی و اجتماعی دانشجو، رفتن به سمت برنامه های جنگ و شادی را گاهی بهتر و مهم تر از برنامه های سیاسی می بینند.

وی درباب سیاست زدگی جنبش دانشجویان اظهار نمود: دانشجویان در چند دوره قبل به دنبال اصلاح فضای جامعه بودند ولی حالا بن بستی را پیش رویشان می بینند و هیچ رغبتی به یك جلسه سیاسی خشك چند ساعته نشان نمی دهند، دانشجویان سیاست زده شده اند و متاسفانه با تصمیم گیری های مسئولین دانشگاه ها سیاست زدگی و بی رغبتی بر دانشگاه ها حاكم شده است.




1397/10/05
14:00:05
5.0 / 5
4323
تگهای خبر: اقتصاد , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است