در كمیسیون نخبگان شورای انقلاب فرهنگی؛

بررسی نرخ اشتغال فارغ التحصیلان در استرالیا

بررسی نرخ اشتغال فارغ التحصیلان در استرالیا به گزارش زارا در هفتاد و پنجمین جلسه كمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، نرخ اشتغال فارغ التحصیلان در استرالیا بررسی گردید.


به گزارش زارا به نقل از ایسنا، در این جلسه كه به بحث و بررسی درباره مبحث «سیاست های اشتغال دانش آموختگان» اختصاص داشت، به منظور بررسی تجربه برخی كشورهای موفق در این زمینه، رصد فارغ التحصیلان آموزش عالی در كشور استرالیا مورد بررسی قرار گرفت.
در این بررسی، گزارش سال 2015 "موسسه فارغ التحصیلان استرالیا "در خصوص آمار اشتغال كل فارغ التحصیلان آموزش عالی استرالیا در فاصله زمانی چهار ماه بعد از فراغت از تحصیل عرضه شد.
در گزارش مذكور بر این نكته تاكید شده كه سیاستگذاری و برنامه ریزی در مورد اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی بر مبنای آماری است كه این موسسه از سال 1972 میلادی تهیه می كند و مورد استفاده دولت، بنگاه های اقتصادی، دانشگاه ها، دانشجویان و فارغ التحصیلان و... قرار می گیرد.
این آمار حاكی می باشد كه اشتغال دانش آموختگان در مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت می باشد و از نظر محل اشتغال، بخش عمده ای از فارغ التحصیلان (حدود 70 درصد) در بخش های خصوصی مشغول به كار می شوند و ركودهای اقتصادی بر اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی تاثیر داشته و در این سال ها، دانش آموختگان تمایل بیشتری به ادامه تحصیل نشان داده اند و افزایش مشاغل پاره وقت در زمان هایی كه ركود اقتصادی وجود داشته، از راهكارهای جلوگیری از بیكاری دانش آموختگان دانشگاهی بوده است.
به گزارش مركز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه جلسه اعضاء به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند كه اهم آن شامل "نیاز به تهیه آمار و اطلاعات فارغ التحصیلان و اشتغال آن ها"، "لزوم توجه به زیرساخت های آموزشی و به كارگیری دانش آموختگان"، "تقویت دوره های مهارتی به منظور تربیت نیروی انسانی"، "نیاز به نگاه ملی و جامع برای هدایت دانشگاه های كشور بر مبنای مأموریت گرایی در حوزه های اولویت دار"، "بازتعریف فرهنگ كار و اشتغال در كشور"، "توجه به معضل ناكارآمدی فارغ التحصیلان در كشور"، "برنامه ریزی ساختارمند در ترسیم برنامه ارتباطی میان دولت- صنعت و دانشگاه" است.


 

1396/10/02
02:16:11
5.0 / 5
4497
تگهای خبر: اشتغال , اقتصاد , مد , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
زارا ZARA

زارا

فروش برند زارا

zarakala.ir - حقوق مادی و معنوی سایت زارا محفوظ است